Muziek door de jaren heen: een ontdekkingsreis

Started by pameijer, October 3, 2023, 22:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Een ongelooflijke leuke muziekcompilatie van de wereldwijde top 5-nummers van 1955 tot 2022. Gaaf om de ontwikkeling van de muziek te zien (en de neergang de laatste 10 jaar  :sly:).

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

brt

Wat een onzin: de neergang van de laatste tien jaar. Er worden jaarlijks werkelijk prachtige albums uitgebracht. Voor de meeste moet je wel ff je best doen ze te ontdekken. En proberen niet vastgeroest te raken in wat je al kent. Oftewel: open staan voor nieuwe muziek.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Mediator

#2
Ieder decennium heeft zijn eigen ding. Daar kun en mag je wat van vinden. Tegenwoordig is wat populair is vaker over geproduceerd, soms leuke melodietjes, weinig solo's. Het meeste heb/had ik met de jaren zeventig en tachtig. De jaren negentig waren voor mij juist de teloorgang met al die goedkope producties zoals 'je jat een klein stukje uit een bekend nummer gooit er een boem boem boem onder en we hebben weer een hit'. Ik had er muzikaal gezien bijna het figuurlijke bijltje bij neer gegooid. Maar wat de grote meute doet en mooi vindt is niet belangrijk. Er is ook nu leuke populaire muziek. Je kunt van Dua Lipa, Harry Styles, Taylor Swift, Billie Eilish en noem maar op vinden wat je wilt maar de jeugd loopt er mee weg en het steekt goed in elkaar.

Neem onderstaande: nog niet zo bekend, zeer bekwaam, niets over geproduceerd.



brt

Ik heb het dan ook niet over populaire muziek als ik het over de prachtige albums heb. Maar dan kom je toch echt uit op smaak.

En ik geloof niet dat de populaire muziek van nu slechter is dan toen. Het kan hoogstens je ding niet zijn. En de latere muziek komt in een andere, vaak veel minder vormende fase in je leven. Dat doet dan ook minder.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#4
Quote from: brt on November  4, 2023, 23:00:41Wat een onzin: de neergang van de laatste tien jaar. Er worden jaarlijks werkelijk prachtige albums uitgebracht. Voor de meeste moet je wel ff je best doen ze te ontdekken. En proberen niet vastgeroest te raken in wat je al kent. Oftewel: open staan voor nieuwe muziek.
Mee eens, vereist inderdaad meer zoekwerk, omdat de laatste decennia, door de commercie ook veel meer bagger op de markt wordt gebracht.
Geld <vs> Passie

- Goede en slechte muziek is van alle tijden
- Muziek welke mensen raakt, is goed
- Liever muziek met bezieling dan plichtmatige uitgevoerde perfectie

Laten we ook niet die muziek uit de klassieke oudheid vergeten, welke reeds bestond nog lang voordat er hitlijsten waren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Die bassist is volgens mij een broer van Han (je weet wel die met die motor).

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mediator

Quote from: chansig on November  5, 2023, 14:39:26Die bassist is volgens mij een broer van Han (je weet wel die met die motor).

Gr. Hans

Bedoel je de video die ik heb geplaatst? Die bassist is Leeland Sklar. Die heeft echt in bizar veel bands gespeeld. Waaronder Genesis. Echt een icoon. Toch niet iemand anders?

chansig

Nee, maar door zijn baard vind ik hem erg op Han lijken. :D

Volgens had ik hem weleens voorbij zien komen in bepaalde docu's.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Quote from: Mediator on November  5, 2023, 21:42:20Bedoel je de video die ik heb geplaatst? Die bassist is Leeland Sklar. Die heeft echt in bizar veel bands gespeeld. Waaronder Genesis. Echt een icoon. Toch niet iemand anders?

Op een of andere manier, concert Phil Collins, sticker blijf ik onthouden (niet om de tekst, gewoon omdat er een sticker opzat :D )

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey