Ben zo DOM geweest!!

Started by stevefilmfreak54, August 27, 2023, 09:47:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

. . .

Scherp! Ja, het is echt een plaag geworden nu - zo te zien hebben ze de telefoonverificatie weten te omzeilen...
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2023196523-marantz-pm-11s3-versterker

jazzy

Niet vergeten om al die advertenties even te rapporteren.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Tien

Ik jas de foto's altijd even door Google Lens (of deze: https://images.google.com/?gws_rd=ssl - wat vlgs mij hetzelde is).
Laatst ook contact met iemand die en bijzondere CD speler had voor te weinig (foto bleek van hele oude post in een forum ergens te zijn). Woonde natuurlijk aan de andere kant van Nederland maar wilde wel zo goed zijn het op te sturen. Toen ik zei dat ik daar toevallig een vakantiehuisje waar ik aws zat en zometeen anders wel even wilde langswippen, werd het heeeel stil...

On topic: ik was hier dus scherp op omdat iemand anders ooit zo was opgelicht en ook het lef had te delen via een forum. Dus chapeau dat je dit post, want mogelijk leert iemand hier van door jouw ervaring en de rest van deze post door te lezen.

August

#28
En zelfs met google image vind je het niet altijd. Wat je dan nog kunt doen als de verkoper je foto's doorstuurt is in de exif de locatie van de foto's checken. Als de foto's niet bewerkt zijn dan zie je soms ook dat dit totaal ergens anders is.

Ik had contact met iemand in het buitenland voor een dCS Vivaldi Upsampler, hij beweerde in Mallorca te zitten geloof ik terwijl de foto's in Polen waren gemaakt van dat apparaat. Niks te vinden over het bedrijf wat hij beweerde te zijn, dan blijf ik er verre van.

Als de verkoper je bv. een nieuwe foto kan sturen van het apparaat met bv. zijn bankgegevens erbij op de foto dan weet je dat het snor zit.

Andersom ontzettend goede ervaringen ook gehad met hele dure apparatuur in Frankrijk, Portugal en Polen bijvoorbeeld. Mijn (17k nieuw speakers) blind gekocht via een dealer uit Polen alleen van foto's en contact en netjes op pallet verpakt hier gekregen). Ook uit Amerika haal ik nog wel eens wat (US-audiomart of Ebay).

. . .

#29

Jumping Jack

Quote from: WhySoSerious? on September 18, 2023, 12:16:34https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2023779878-vor-endstufe-kombi-denon-4800h-iotavx-avxp-7-230-u-pa3?correlationId=06d7c988-f420-487d-9da7-7a618d7b0e86

Het is echt nog maar net te herkennen, man man man. Ware het niet voor de titel dat deels in het Duits was.

"Nieuwprijs van alle apparaten op dit moment ongeveer € 4.518,00". Dat is behoorlijk precies om ongeveer te zijn  ;D .
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Ralf67

#31
Doe best veel 2dehands aankopen op marktplaats, en ga de spulletjes gewoon altijd zelf ophalen.

Blijf op de marktplaats app, en betaling via betaalverzoek ter plaatse.

Maar ja ophalen is natuurlijk not done , al die co2 uitstoot.

Wel balen voor je .

roeleken

#32
De enige troost is dat je niet de enige bent. Heb het zelf ook een keer aan  del hand gehad met een versterker op mp.  Op het moment dat je het doorhebt voel je je echt gebruikt. Heb nog aangifte online gedaan, maar een paar jaar later nog niets van gehoord. Wel een berichtje dat ze er niets aan kunnen doen.

Bij mij had ie ook mijn bankgegevens en adres, maar heb daar nooit meer iets van gemerkt.

En gewoon vertellen thuis hè  ;)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

. . .


Mediator

Wat denken we van deze?

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m2043338429-tannoy-prestige-canterbury-gr

Ik dacht hey leuk Tannoys en dan ook nog de Canterbury GR. Maar een zekere Corina uit Den Haag en dan 0 dagen actief. En dan een speaker uit 2022 en voor de helft van de nieuwprijs. Misschien klopt het wel, maar mijn voelsprieten schieten in ieder geval omhoog.

Peerless Monster

Quote from: Mediator on November  7, 2023, 11:43:35Wat denken we van deze?

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m2043338429-tannoy-prestige-canterbury-gr

Ik dacht hey leuk Tannoys en dan ook nog de Canterbury GR. Maar een zekere Corina uit Den Haag en dan 0 dagen actief. En dan een speaker uit 2022 en voor de helft van de nieuwprijs. Misschien klopt het wel, maar mijn voelsprieten schieten in ieder geval omhoog.

Je moet ze ophalen natuurlijk. Kan niet anders...
Word je dan beroofd van 15500 euro?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

. . .

#36
Heeft weinig zin om ze hier te plaatsen, ik kom er 10+ per dag tegen. Laatste tijd voortdurend iemand bezig fakes te plaatsen uit Den Hoorn (Texel), soms om de paar minuten met verschillende accounts. Beschrijving eindigt bij hem ook altijd met "groet".

Denk door AI gemaakt, lopende band werk.

Mediator

Quote from: Peerless Monster on November  7, 2023, 16:36:01Je moet ze ophalen natuurlijk. Kan niet anders...
Word je dan beroofd van 15500 euro?


Er zijn zoveel manieren van oplichten. Er staat dat ze ook verstuurd kunnen worden. Misschien wordt een aanbetaling gevraagd, misschien bij contact wordt aangegeven dat men in het buitenland woont.

. . .

#38
Heel simpel, je krijgt een buitenlands rekeningnummer toegestuurd en een l*lverhaaltje dat ze binnenkoort naar Nederland komen en het product 'x' kunnen meenemen.

Peerless Monster

Quote from: WhySoSerious? on November  7, 2023, 20:35:35Heel simpel, je krijgt een buitenlands rekeningnummer toegestuurd en een l*lverhaaltje dat ze binnenkoort naar Nederland komen en het product 'x' kunnen meenemen.

Trapt toch niemand in voor 15,5k?
Dat is te simpel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

. . .

#40
Onderschat mensen niet, als niemand de boot in ging met dit soort oplichtingen dan waren er niet zo veel nepadvertenties geweest.
Het hoeft ook geen 15.5k zijn, als je €500 'aanbetaling' vangt, is het al makkelijk cashen.
Hup, ff een fotootje van een elders op internet gejatt of gekocht rijbewijs of ID meesturen en mensen trappen er zo in :(

Verder is het ook het gebruikelijke 'throw enough sh*t at the wall and some of it will stick', als ze toch binnen een paar seconden advertenties geplaatst krijgen...

Xander32

Misschien loop je wel een heel erg mooie deal mis nu 🤓

Quote from: Peerless Monster on November  7, 2023, 22:37:15Trapt toch niemand in voor 15,5k?
Dat is te simpel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: Xander32 on November  8, 2023, 06:11:14Misschien loop je wel een heel erg mooie deal mis nu 🤓


Misschien dan iets voor jou Xander32. Een stel Canterbury GR  :D En kunnen wij kijken hoe het loopt.

Peerless Monster

De advertentie is allang weg 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Helaas, ik heb net achter het net gevist 😉

Quote from: Mediator on November  8, 2023, 08:01:28Misschien dan iets voor jou Xander32. Een stel Canterbury GR  :D En kunnen wij kijken hoe het loopt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on November  8, 2023, 10:25:42Helaas, ik heb net achter het net gevist 😉


Wees blij. Klinkt als brandhout
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

salautom

laat ze altijd een foto maken van het product met een briefje er op met een door jou bedacht nummer

Peerless Monster

Quote from: salautom on November  8, 2023, 11:24:53laat ze altijd een foto maken van het product met een briefje er op met een door jou bedacht nummer

Ik vraag altijd om een sok
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mediator

Dat zijn inderdaad ook goede tips. Ik heb bij een buitenlandse aankoop gevraagd te videobellen of ik het product kan zien. Boodt ook de gelegenheid even te praten en dan blijkt al snel dat je te maken hebt met een mede muziek en audio liefhebber. Dat de advertentie zo snel weg is zegt misschien ook wel wat.


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT