[MediaMarkt aanbieding] Onkyo setje

Started by Popular, June 23, 2004, 10:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Popular

Is dit misschien iets voor de beginnende HT'er?
Wat denken jullie? :)


J.A.F._Doorhof

High-end :D
Laat sommige mensen dat maar niet lezen :D.

Ziet er leuk uit maar verwacht niet te veel voor dat geld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Popular

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 23, 2004, 10:33:58
High-end :D
Laat sommige mensen dat maar niet lezen :D.

Ziet er leuk uit maar verwacht niet te veel voor dat geld.

MvrGr.
Frank

Die high-end uitspraak komt gelukkig niet van mij! :D
Maar verder dacht ik inderdaad dat het best aardig zou zijn voor de prijs, en zeker voor een beginnende HT'er zoals ik.

eduard

Ik denk dat je voordat bedrag een leuke starters set hebt waar je best een paar jaar van kan genieten.

Abel_Dekkers

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 23, 2004, 10:33:58
High-end :D
Laat sommige mensen dat maar niet lezen :D.

Ziet er leuk uit maar verwacht niet te veel voor dat geld.

MvrGr.
Frank

Ik denk niet dat iedereen Meridian etc etc kan kopen Frank
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Pjotr

Quote from: eduard on June 23, 2004, 12:47:33
Ik denk dat je voordat bedrag een leuke starters set hebt waar je best een paar jaar van kan genieten.

Daar sluit ik me graag bij aan. Deze Onkyo combinatie is prima geschikt voor HT gebruik en zwaar genoeg voor de gemiddelde huiskamer. Wanneer je echter veel waarde hecht aan (stereo) muziekkwaliteit zul je naar een ander merk uit moeten kijken en het budget verhogen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Kerstmanno

Hmmmm.... 4 sterren volgens "What's video"... ja... wat IS video nou eigenlijk???  ::)  ;D

Kerstmanno

Voor het geld krijg je hiermee een prima set in huis. Tuurlijk geen high end, maar reken maar dat je je zult vermaken!

Erik

#8
HT is hij prima, wil je echter ook veel muziek (stereo) dan zou ik eerder voor iets soortgelijks van Maranzt of Denon gaan.
Onkyo kan wel eens wat hard klinken. Alhoewel dat voor House enzo dat juist wel weer prettig kan zijn ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Popular

Maar met Marantz of Denon praat je ook meteen over een hogere prijsklasse.
Ik twijfel namelijk om een setje als deze aan te schaffen. Want voor € 475,- heb je ook een Yamaha DVD-S540 DVD-speler en een RX-V440RDS receiver. Denken jullie dat Onkyo een betere kwaliteit zal leveren? Ik heb namelijk begrepen dat Yamaha wel eens moeilijk doet met reparaties (lange duur).

Pjotr

Quote from: Popular on June 23, 2004, 17:45:14
Maar met Marantz of Denon praat je ook meteen over een hogere prijsklasse.
Ik twijfel namelijk om een setje als deze aan te schaffen. Want voor € 475,- heb je ook een Yamaha DVD-S540 DVD-speler en een RX-V440RDS receiver. Denken jullie dat Onkyo een betere kwaliteit zal leveren?

De kwaliteit van Onkyo is prima. Ik heb er nu 3 gehad en die doen het nog steeds. De mensen die ze van mij hebben overgenomen hebben er nog veel plezier van. Alleen moet je voor stereokwaliteiten niet bij deze reciever zijn.

De yamaha 440 is een goede reciever, maar ik zou uitkijken naar de Denon 1804, die is erg goed. Deze heeft namelijk dezelfde SHARC processor voor home cinema als zijn grotere broers, de 2803 en de 3805. Daarnaast klinkt hij ook nog eens goed met stereo muziek en is daarmee wat mij betreft de beste in zijn prijsklasse (475 euro bij Stassen).

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Popular

Quote from: Pjotr on June 24, 2004, 08:37:09

De yamaha 440 is een goede reciever, maar ik zou uitkijken naar de Denon 1804, die is erg goed. Deze heeft namelijk dezelfde SHARC processor voor home cinema als zijn grotere broers, de 2803 en de 3805. Daarnaast klinkt hij ook nog eens goed met stereo muziek en is daarmee wat mij betreft de beste in zijn prijsklasse (475 euro bij Stassen).

Absoluut leuk, die Denon 1804. Alleen je hebt het over een prijs van € 475,- voor enkel de receiver en ik heb het over € 475,- voor DVD-speler én receiver!

Pjotr

Quote from: PopularAbsoluut leuk, die Denon 1804. Alleen je hebt het over een prijs van € 475,- voor enkel de receiver en ik heb het over € 475,- voor DVD-speler én receiver!

Dat had ik wel gelezen hoor  ;) Je hebt zeker geen slechte koop aan de Onkyo set. Je moet je alleen goed beseffen dat wanneer je stereo muziek ook belangrijk vindt, je niet bij Onkyo moet zijn. En naar mijn mening ook niet bij de Yamaha 440. Ik zou dan eerder gaan voor Harman Kardon of Denon.

Nadeel van een iets muzikalere set is dat deze ook duurder is, het hangt er vanaf wat je zoekt. ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

GerritZ

Quote from: Abel_Dekkers on June 23, 2004, 16:14:00


Ik denk niet dat iedereen Meridian etc etc kan kopen Frank

Dat zegt Frank ook niet. Alleen dat ze dit onder de noemer high-end zetten daar doelt Frank op.
En daar geef ik hem gelijk in.
Maar kijk je puur naar het geld dan denk ik dat je best wat leuks in huis haalt. We hebben het hier
niet over of het beter of slechter kan.

Gerrit

Kale Rob

Ik heb deze set nu bijna 1 jaar geleden gekocht bij de Media Markt in Duisburg-Mühlheim, toen voor €699 (eigenlijk 799€, maar na wat gepraat dus 100€ goedkoper!). Als beginnende HT-er ben ik er zeer tevreden over, voor dit geld een prima geluid in zowel surround en stereo; daarnaast de bekende degelijkelijkheid van Onkyo.

Ik ben overigens al een hele tijd aan het kijken voor nieuwe speakers voor deze set, of ik vernieuw alle speakers+center+sub of eerst alleen de fronts...wel waarschijnlijk de 600 serie van B&W, met als front de 602's.

Abel_Dekkers

Quote from: GerritZ on June 25, 2004, 09:25:03


Dat zegt Frank ook niet. Alleen dat ze dit onder de noemer high-end zetten daar doelt Frank op.
En daar geef ik hem gelijk in.
Maar kijk je puur naar het geld dan denk ik dat je best wat leuks in huis haalt. We hebben het hier
niet over of het beter of slechter kan.

Gerrit

Ik zie het ook pas net. Sorry Frank!  8)
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

HeavyMountain

Mooie set voor een mooie prijs, klinkt vele malen beter dan alle alles-in-1 setjes.......
Zul je veel jaren plezier aan hebben.....

Marco.