Apple Vision Pro

Gestart door ppeter, juni 5, 2023, 23:45:57

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Citaat van: Richard70... op juni  6, 2023, 13:17:41Zodra hij er is wil ik hem hebben.
Vind het echt wel een gaaf ding, al is het maar voor in t vliegtuig  :D

Wat gaaf zeg  8)
Als het in het 'echt' er ook zo uit ziet als in dat presentatie filmpje komt er hier ook een... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Citaat van: papaleo op juni  8, 2023, 20:32:08Wat gaaf zeg  8)
Als het in het 'echt' er ook zo uit ziet als in dat presentatie filmpje komt er hier ook een... :worship:

Ik had niet anders verwacht  ;D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

BJF

Niet geschikt voor brildragers, aparte lenzen bij te kopen. Ws. voor Appleprijzen. Das dan weer jammer.
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

2e generatie zal wel stuk goedkoper zijn.

Qua ervaring lijkt het me fantastisch. De PS VR haalt je gewoon niet echt in een andere wereld door de onscherpte. Als je die beelden van apple mag geloven is het bijna een soort van holodeck op je hoofd. En natuurlijke bediening, niet iets grijpen maar gewoon klikken met je vingers tegen elkaar.

Prijs te duur
Tech waanzinnig.
Persoonlijk;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

Eerlijk gezegd vind ik de prijs wel meevallen. D'r zit zo ongeveer een complete computer met M2 in als ik het allemaal goed begrijp.
Wel weer typisch Apple, een bestaand (en redelijk niche) product zo door ontwikkelen en er een eigen draai aan geven, dat "iedereen" er, op den duur, één en misschien wel twee of meer wil. Dat doen ze toch goed.

Groeten...

roland p

Citaat van: BJF op juni  9, 2023, 07:59:33Niet geschikt voor brildragers, aparte lenzen bij te kopen. Ws. voor Appleprijzen. Das dan weer jammer.
Ik vind de aparte lenzen een uitstekend idee. Geen gedoe met je eigen bril ertussen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Gaeje

Citaat van: Kwabbernoot op juni  9, 2023, 08:13:28dat iedereen er één wil.

Dat vind ik niet per se waarheid. Hier bvb geen behoefte aan.

En met zo'n berg cash is het wel 'makkelijk' om zoiets te ontwikkelen , zelf al wordt het een flop

Kwabbernoot

Citaat van: Gaeje op juni  9, 2023, 08:34:41Dat vind ik niet per se waarheid. Hier bvb geen behoefte aan.

En met zo'n berg cash is het wel 'makkelijk' om zoiets te ontwikkelen , zelf al wordt het een flop

Ja, je kunt het natuurlijk ook letterlijk lezen.

My bad, tekst aangepast.

Gaeje

J.A.F._Doorhof

https://www.gadgets360.com/wearables/news/apple-vision-pro-zeiss-prescription-lenses-price-usd-300-600-estimate-4106883

Misschien gesprekje met pearl aangaan ?
Maakt het wel enorm duur.

Als je alleen woont is het wel een perfecte vervanger van een tv/projector. Maar met 2-3 mensen in een gezin ga je toch de interactie van een film avond missen.

En voor casual gebruik is het te duur.
1000-1500 bij een 2e generatie zou denk ik de markt wel op zijn kop zetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  9, 2023, 10:37:10Als je alleen woont is het wel een perfecte vervanger van een tv/projector. Maar met 2-3 mensen in een gezin ga je toch de interactie van een film avond missen.

Dat idd. Mijn vriendin kijkt nu al scheef als ik mijn airpods in heb (om te bellen meestal, gewoon)

Kjelt

Citaat van: roland p op juni  9, 2023, 08:17:11Ik vind de aparte lenzen een uitstekend idee. Geen gedoe met je eigen bril ertussen.
Inderdaad en dat kun je door iedere goede opticien laten doen.
Niet naar zo'n keten gaan want die willen alleen massa producten zonder poespas verkopen.

denoontje

Citaat van: roland p op juni  9, 2023, 08:17:11Ik vind de aparte lenzen een uitstekend idee. Geen gedoe met je eigen bril ertussen.

Maar deels mee eens.
Moet jou sterkte wel mogelijk zijn.
En als je ding afzet moet je je normale bril weer opzetten.

Zitten wellicht nog eisen aan zitten aan die glazen ook want de eyetracking moet ook blijven werken...dus of je zo naar de pearl kan...

VlisChris

Citaat van: Kwabbernoot op juni  9, 2023, 08:13:28dat "iedereen" er één wil.

De prognoses zijn meermaals ernstig naar beneden bijgesteld.

Citaat van: Kwabbernoot op juni  9, 2023, 08:13:28Dat doen ze toch goed.

Nee dus.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot

Mijn God. Niet alles helemaal letterlijk nemen! Pfff. Op den duur bedoel ik. Ik zal nogmaals de tekst aanpassen.

Straks komt het nog iemand zeggen: nee, ik wil er twee.  :nopompom:

papaleo

Citaat van: BJF op juni  9, 2023, 07:59:33Niet geschikt voor brildragers, aparte lenzen bij te kopen. Ws. voor Appleprijzen. Das dan weer jammer.
Hoe moet ik dit zien...,ik ben bril drager maar alleen voor objecten die ik van ver af goed moet kunnen zien wanneer ik iets moet lezen,dichtbij dus...moet ik mijn bril af zetten.
Zo een AVP zit heel dicht bij je ogen zou je dan ook nog met extra lenzen moeten gaan werken?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

StefaanD

Citaat van: Richard70... op juni  6, 2023, 08:55:38Ik vind de prijs eigenlijk wel mee vallen .
Als het allemaal zo mooi werkt als in het filmpje tenminste.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar voor een lange, iets als Avater: Way of Water wordt het dan wel zien in twee sessies, want de externe batterij gaat blijkbaar maximaal 2 uur mee.

denoontje

Citaat van: papaleo op juni  9, 2023, 18:03:54Hoe moet ik dit zien...,ik ben bril drager maar alleen voor objecten die ik van ver af goed moet kunnen zien wanneer ik iets moet lezen,dichtbij dus...moet ik mijn bril af zetten.
Zo een AVP zit heel dicht bij je ogen zou je dan ook nog met extra lenzen moeten gaan werken?

hier ook bijziend maar ook leesgedeelte in bril...

Gaeje

Laat ons hopen dat dit ding niet weer de uitgestorven 3D grap nieuw leven in blaast

Kjelt

Iemand al informatie over hoe ze een 4k uhd film van de NAS in de bril krijgen ? Zit er storage in? Wireless gaat lastig worden.
Externe ssd aansluiting ?
Twee uur batterij ? Alle Apple apparaten hadden altijd 10 uur.....

Hanky Panky

De concurrentie slaapt niet...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

BJF

Citaat van: papaleo op juni  9, 2023, 18:03:54Hoe moet ik dit zien...,ik ben bril drager maar alleen voor objecten die ik van ver af goed moet kunnen zien wanneer ik iets moet lezen,dichtbij dus...moet ik mijn bril af zetten.
Hier vind je wat meer details over hoe het zit met de lenzen voor brildragers. Mijn opmerking daarover komt ook voort uit deze info: voorlopig(?) alleen via Apple en duur.

Daarnaast zitten er zaken in waarvan ik me afvraag wat de meerwaarde ervan is en die de bril m.i. onnodig duur maken. Denk aan de zgn. doorzichtigheid van de bril waarbij gedaan wordt alsof jouw ogen (of gezicht) worden weergegeven. Dat blijkt niet alleen een simulatie te zijn, maar ook nog eens niet functioneel want wie zit daarop te wachten?
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

Als ik dat lees wordt zo'n AVP zo customized dat het weer lastig 2e hands te verkopen is.

Gaeje

Citaat van: Kjelt op juni 10, 2023, 11:20:08Als ik dat lees wordt zo'n AVP zo customized dat het weer lastig 2e hands te verkopen is.

Dat is toch ook geen argument. Je hebt hem nog niet en je denkt al aan verkopen