Fluissie's woonkamer ht

Started by fluissie, May 8, 2023, 19:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fluissie

Goedenavond allen

Yup den fluis is terug  :pompom: , hierbij met een nieuw topic
Wat ook symbool staat voor een nieuwe frisse start.

In mijn afwezigheid hier gewoon vrolijk doorgegaan met heel veel audio kopen ( en ja verkopen ) en lekker door rommelen met de hobby !, want ja het is en blijft 1 van mijn grootste hobby's

een hobby die je mag zien in de vorm van; chillen met een goed glas whisky en muziek, film en series kijken EN niet te vergeten gaming  :headbanging:

Wel er behoorlijk druk mee allemaal want mijn 2 dochters groeien ook hard door ondertussen en ik ben sinds vorig jaar weer zo'n 3 x in de week in mijn oude vertrouwde vechtsport centrum te vinden om te kickboksen en mma te trainen

Dat mijn set in de tussentijd zo'n 300 keer veranderd is zal niemand verbazen maar ik ben nu toch wel op een stabiel punt beland dat ik het wel prima vind zo plus alles is gloednieuw gekocht het laatste jaar.

Voor iedereen die mij en mijn vele avonturen volgde en zich afvraagt wat mijn grootste upgrade nu tenslotte was;

Het verlaagde atmos plafond met gebruik van akoestische pet vilt panelen ! (en hue verlichting welke naar wens mee kunnen doen met het ambilight van de oled ) , super !  :wow:  :popcorn:  :headbanging:

Qua akoestiek een dikke plus maar ook zeer zeker met atmos want ik durf toch wel te stellen dat upfiring
speakers of hoogtespeakers tegen de muur onder het plafond weinig met atmos te maken hebben.

wat nog op het programma staat is de muur links en rechts van de tv opknappen en gelijk dan wat kabels strakker weg werken en een 2e sub 1961 1v erbij te zetten


Hierbij wat foto's van het huiskamer spul





fluissie

#1
.

fluissie

#2
2 hoogtepunten die toch wel het benoemen waard zijn die voorbij zijn


de focal kanta no2 : werkelijk een fenomenale speaker maar welke het veld heeft moeten ruimen omdat een ht set hiervan samen te stellen financieel gewoon niet haalbaar was

en de ik mag wel zeggen de magische svs pb16 ultra!  :wub: : zelfbouw 18 inch, xtz sub 3x12 , arendal sub 3 , dual svs pc13 ultra ..... allemaal moeten ze het afleggen tegen de pb 16, HEER EN MEESTER en niet te beschrijven wat dit beest kan en doet

reden verkoop: ja dit was echt te gek voor in een huiskamer en ja ik kon er zeeeeeer leuk wat aan over houden want de aanschaf ervan was al een verhaal apart  :clapping:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjaak_Banaan

Ziet er goed uit fluis, welkom terug. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

jahtari

Welkom terug fluissie.  :headbanging:

Mooi om te lezen dat je grootste upgrade in de akoestiek zat.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

gizmo2

prachtige spul, vooral die Focal :)
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Ralf67

Mooie set heb je staan.

En welkom terug  8)

fluissie

#8
Quote from: gizmo2 on May  8, 2023, 20:11:23prachtige spul, vooral die Focal :)

thanx,

klopt! deze speakers waren toch echt wel iets speciaals en ik mag wel zeggen verreweg de beste die ik heb
mogen hebben

dat gezegd hebbende als eigenaar zijn geweest van oa de cm 10s2 en de 700 serie s2

de huidge 703 s3 zijn ook echt wel zeer hoogwaardige speakers welke een behoorlijke upgrade zijn van voorgenoemde modellen en best wel dicht bij de kantas komen qua

Carrol

Mooie set fluissie, prachtige speakers 👌
Mooi dat je weer terug bent
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

mijkie

Hey Fluis, leuk dat je er weer bent

Mooie set weer!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fluissie


PascalP

Den Fluis is er weer :D
Heb denk ik genoeg 'avonturen' op Marktplaats voorbij zien komen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

Mooi je weer te zien hier.
Heb het een en ander voorbij zien komen en in real life gehoord.
Mooie set heb je nu staan!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fluissie

#14
:D

ja dat klopt... door mijn koopgedrag en goede verstandhouding met een zeer gerenommeerde audiozaak in brabant heb ik een aantal zeer mooie audio producten voor een zeer nette prijs kunnen kopen welke mij geen wind eieren hebben gelegd (voor de moraalridders gaan brullen, ben goed met de eigenaren en die weten het en hebben er absoluut geen problemen mee. en ik heb ze inmiddels een prima klandizie en omzet bezorgd  :wow: )

mijn laatste 2 verkopen hebben me wel weer aardig op aarde gezet overigens  :eh:

een set audioquest rocket 88 72vdbs .... deze is verkocht vd week en heb mijn standaard koperen speakersnoer weer aangesloten dus

het verschil tussen een kabel van 1400 euro en 15 euro  :nervous: , niks noppes nada

en een rotel rmb-1585 welke ik hard nodig dacht te hebben omdat b&w moeilijk aan te sturen is volgens de kenners en journalisten

rotel kost 3500 euro, en het verschil met en zonder op een marantz sr8015 ?  :eh: zeeeeeer nihil en in ieder geval geen 3500 euro waard

beide overigens een paar maanden staan te spelen dus als er (veel) verschil was geweest had ik dat best wel gehoord mijns inzien

fluissie

Quote from: Marco66 on May  9, 2023, 09:25:49Mooi je weer te zien hier.
Heb het een en ander voorbij zien komen en in real life gehoord.
Mooie set heb je nu staan!

Thx maat

anton

Hey Fluis  :pompom:  :pompom: , welkom kerel !!

AudioEnZo

Welkom terug in dit theater  :pompom:

Mooie HT set, top!

Joost80

- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Richard70…

Of tie nooit is weg geweest
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fluissie


Peerless Monster

#21
Quote from: Richard70... on May 10, 2023, 11:36:41Of tie nooit is weg geweest

Oh jee..

Quote from: fluissie on May  9, 2023, 09:36:19beide overigens een paar maanden staan te spelen dus als er (veel) verschil was geweest had ik dat best wel gehoord mijns inzien

Volgens mij moet je de bananen uit je oren halen Fluis! Je bent stokdoof. Kan niet anders 🤣

Grapje Fluis. Welkom terug jongen. Goed je hier weer te zien!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jahtari

Wat zijn je plannen fluis?

Upgrades op het oog, of begint het zo goed te worden dat deze behoefte afneemt?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

flakkees

hee Jeroen , welkom terug man .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

fluissie

#24
Quote from: Peerless Monster on May 10, 2023, 18:57:44Oh jee..

Volgens mij moet je de bananen uit je oren halen Fluis! Je bent stokdoof. Kan niet anders 🤣

Grapje Fluis. Welkom terug jongen. Goed je hier weer te zien!

 :tongue2:

Haha leuk te horen , dank je!

Quote from: jahtari on May 10, 2023, 19:17:43Wat zijn je plannen fluis?

Upgrades op het oog, of begint het zo goed te worden dat deze behoefte afneemt?

Grappig dat je dat vraagt  :clapping: , heb vandaag namelijk een (eenvoudige) platenspeler binnen gekregen waar ik is mee wil gaan kijken hoe vinyl me bevalt en hoe dat klinkt ten opzichte van streamen

Verder... nee , ben van mening dat het grootse verschil wat muziek 'maakt' de speakers en de akoestiek zijn

Quote from: flakkees on May 10, 2023, 19:20:13hee Jeroen , welkom terug man .


dank je ! ,heb je ook nog trouw gevolgd hoor in mijn afwezigheid