Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Started by Huub-13, April 13, 2023, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chromazone

Ik heb de order gecancelled en hem nu maar bij Mr. Hifi besteld, zal waarschijnlijk wel weer moeten wachten maar voor die 10% korting heb ik het er wel voor over.

Bedankt voor degene die de tip gaf👍

Marco66

Lees net dat bij aanstaande firmware update deze speler Roon Ready wordt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Fox


maximus79

Zou morgen hier binnen moeten komen....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Marco66

Quote from: maximus79 on July  6, 2023, 14:06:56Zou morgen hier binnen moeten komen....

ook via Hifistudio79 ?
wanneer heb jij besteld?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Marco66

Quote from: maximus79 on July  6, 2023, 18:03:19Ja, 22 mei.

Ok, dan hoop ik dat ik er met deze zending nog bij zit maar zal niet meevallen gezien de vele bestellingen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Een nieuwe hype is geboren. Eens zien hoe lang het duurt voordat de eersten weer op MP worden aangeboden 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jimi Hendrix

Er stond er vorige week al eentje aangeboden op MP. Van een aanbieder die nog recht op retour had, maar graag een ander een plezier wilde doen. Als reden van verkoop werd het upgradevirus vermeld. Het toestel was binnen no time weg.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat je dient te beschikken over een scherpe blik om de info van het 6 inch display goed te kunnen zien vanaf de luisterpositie, uiteraard afhankelijk van hoe dicht bij of ver weg je zit. Zet je telefoon maar eens op je set en je weet het. Daarom heb ik van hout een apart plateau gemaakt, zodat ik de streamer wat verder naar voren kan halen. Dan kan ik als ik playlists van anderen afspeel gemakkelijk de titels van de nummers zien als ik daar zin in heb. Op die manier haal ik maximale functionaliteit uit het display.

De nieuwe firmware update is sinds vanmiddag een feit. Bijna 800 MB groot was 'ie.

Afgezien van het opgeklopte taalgebruik van sommige reviewers, vraag ik me af of de dames en heren van Eversolo de vraag naar het product niet hadden voorzien, zoals ze dat zelf claimen. Ik bedoel het apparaat is twee jaar in ontwikkeling geweest, en de feature set is erg rijk gezien de prijsstelling. Kosten voor de marketing zijn nihil, en de schaarste doet vanzelf zijn werk wat resulteert in een grote berg orders. 'Goh ja, dat wisten we niet, dat hadden we nou echt nooit verwacht!'. Zou het....?

De review die ik het meeste waardeer vanwege zijn nuchterheid is die van Is it worth it Reviews.

In mijn setje vervangt de Eversolo de Wiim mini streamer en de SMSL D300 dac, met een gezamenlijke aanschafwaarde van rond de 500 euro. Als ik hoor en zie wat ik allemaal voor de 355 euro meerprijs voor de Eversolo erbij krijg, dan ben ik een happy camper en is dit deel van mijn vakantiegeld gewoonweg goed besteed.
What we do now echoes in eternity

SpeedyAndré

Ik heb nog wel mijn twijfels wat de dac op zich betreft, ik heb een veel duurdere staan die hij niet zal overtreffen maar ik kan hem natuurlijk koppelen (optisch of met coax).
Mijn dac hoort bij een cd loopwerk en dat beperkt hem wel, dsd zal hij niet doen en dat is nu juist hetgeen waar ik t.o.v. cd materiaal meerwaarde zoek.
Dan heb ik nog mijn Onkyo receiver die via hdmi en usb dsd kan weergeven, via de pre outs kan ik naar de monoblokken.
Er zitten Akm dacs in met de AK4490 voor de front kanalen en de rest heeft een AK4458, het is natuurlijk de vraag hoe goed dit in de Onkyo werkt vergeleken met een losse dac.
Reviews wijzen uit dat de Dmp-a6 als streamer zeer goed functioneert, zeker met een externe dac.
De Master uitvoering heeft geen betere dac maar wel een mooiere clock en uitgang opamps, wat wellicht met een externe dac ook tot uiting komt.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Marco66

Net bericht gekregen, is morgen in huis  :pompom:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Ik ben altijd een beetje huiverig om zaken te orderen die niet op voorraad zijn. Je weet nooit wanneer het binnenkomt.

Deze streamer is trouwens wel heel gewild lijkt het.

Ik had wat rondgebeld, overal inderdaad nabestelling en onzekerheid.
Een van de leveranciers gaf donderdag aan de volgende dag, gisteren, een partij binnen te krijgen, maar was niet zeker of wat er binnen kwam gereserveerd was.
Telefoon gisteren, nog 1 ME beschikbaar.

Zit nu ineens in de post naar zuidwest nederland.
Fingers crossed, een keertje geen vertraging aub PostNL?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

T.i. Er is een afstandsbediening voor (wel BT wat ik af zou willen zetten).

Ook lastig verkrijgbaar natuurlijk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Marco66

Staat niet slecht bij elkaar.
Straks maar eens instellen.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Quote from: Marco66 on July  8, 2023, 14:21:08Staat niet slecht bij elkaar.
Straks maar eens instellen.



Gaaf inderdaad!
Die van mij is er ook
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Marco66

#115
Tip voor internetradio, de app Open Radio installeren op de Eversolo.
Veel stations te vinden en als favoriet in te stellen.
Klinkt ook nog prima ook en geen reclame zoals Tunein.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Benieuwd naar jullie ervaringen heren! En zeker in het vergelijk met een Bluesound Node :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Hannibal_

Mijn ervaring is dat het een fijne speler is.
Ik mis wel enkele functies in de app, maar het bedient prima.

Het geluid is vloeiend en detailrijk.
Eigenlijk niets op aan te merken, erg mooi.

Hij is wel op mijn DAC aangesloten tot nu toe.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Marco66

Hier ook meer dan tevreden.
Bediening, app, looks and feel zijn gewoon erg goed.
Geluid is erg fraai met zo ze noemen diepzwarte achtergrond met geen enkele ruis bij stiltes.
Via dig uit klonk het al prima, via xlr nog stapje fraaier dus de dac in deze streamer/dac is ook op niveau.
Enige wat beter zou kunnen is de app op de ipad, deze ziet er met casten wat knullig en korrelig uit.

Kortom, blij met de aanschaf en ook nog de remote besteld om op termijn eens als Pre te kunnen testen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Ssd van Samsung van 1 tb er in gezet.
Formatteren in ntfs en zichtbaar als new volume.
Nu bestanden overzetten en kijken of ik ergens de naam nog kan wijzigen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

DofN

Samengeknepen billen nu? :) Stel dat hij een slechte of matige recensie krijgt en dat jij vindt dat ie prima klinkt..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Chromazone

Quote from: dre73 on July 11, 2023, 21:46:45Dan staat MP zo vol. :D

Dat begrijp ik nooit, natuurlijk zijn we allemaal verleid door de goede recenties van de Eversolo.
Maar het gaat toch uiteindelijk om je eigen beleving, tot nu toe de paar ervaringen die hier opstaan zijn zeer positief.
Je gaat toch iets niet op Marktplaats zetten voor een mindere recentie (wat overigens nog niet gebeurt is) maar jullie doelen op Darko en wat hij zou kunnen ervaren over de Eversolo.
Luister met je eigen oren en hoe dit prachtig stukje techniek in jou set up presteert.

Ik ben een audiofiel, al vanaf m,n pubertijd, word volgende maand 60 en de set waarmee ik nu draai ben ik zeer tevreden mee, tuurlijk zoeken we altijd verder maar geniet van het moment, het gaat uiteindelijk om jou muziekbeleving.

En de eversolo draagt in dit verhaal weer een stukje bij, hoop hem deze week eindelijk te ontvangen, de voorpret is ook al leuk.

Zit nog maar net op dit forum ik zal tzt mijn setup hier ook vermelden, maar wat ik uiteindelijk wil zeggen is geniet van dit prachtige stukje techniek wat nu zeg maar net 2 weken de markt inrolt en wat denk ik althans dat geld zeker voor mij een aardige revolutie te weeg brengt.





Hannibal_

Quote from: Marco66 on July 11, 2023, 20:33:02Ssd van Samsung van 1 tb er in gezet.
Formatteren in ntfs en zichtbaar als new volume.
Nu bestanden overzetten en kijken of ik ergens de naam nog kan wijzigen.

Je kunt de naam instellen...

Onder my devices (klik op de speler in het hoofdmenu), de 3 puntjes
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.