Denon knalletje

Gestart door denoontje, april 1, 2023, 09:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

Deze versterker heb ik op 2 inbouwspeakers staan tbv de badkamer.

Ik sluit een oude iphone aan via een hoofdtelefoon adapterstekker op een analoge ingang.

Vanochtend knalletje bij het aanzetten/selecteren bron.
Eerder al een keer gehad , maar toen deed een andere ingang het  nog wel.

Ff opengedraaid en ik zie dit..oranje rond de zwarte elco's. Zekering lijkt wel in orde.

Afschrijving?


denoontje

nog wat

denoontje


kermy

Dat spul rond de elko's is een soort lijm, daarmee worden deze grote condensatoren gefixeerd.

Verder zie ik nog niets geks.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Regenpak

Citaat van: denoontje op april  1, 2023, 09:56:48Ff opengedraaid en ik zie dit..oranje rond de zwarte elco's. Zekering lijkt wel in orde.
Dat is niet oranje maar beige. Inderdaad gewoon lijm om die elco's te fixeren. Heb je nu wel of geen geluid uit het kanaal van het "knalletje"?

Tjerk

denoontje

Helemaal geen geluid , moet nog ff testen of er via de hoofdtelefoon uitgang wel geluid komt. Kan anders ook zijn dat de plafondspeakers stuk zijn natuurlijk.

denoontje

#6
Hoofdtelefoon: deze doet het, indien iPhone is aangesloten op een tape opname ingang .
Via andere ingangen geen geluid naar hoofdtelefoon.

Denk dat er dus wat is met de standaard inputs.

Het begon ooit dat een ingang kapot was waarop direct een nas via  externe usb soundkaart op was aangesloten.
Daarna een volgende ingang die de geest gaf en nu dus denk ik alle ' normale ingangen'  stuk (aux, phon, cd aux 2)

Vanavond ff aansluiten op de speakers en iPhone op tape ingang).
Als dat werkt kan ik nog 2 ingangen gebruiken tot ie helemaal stuk is :hehe:




Regenpak

#7
Als tape in het wel doet en alle andere inputs niet is IC101 (TC9152) stuk. Met een beetje geluk is die wel NOS te krijgen. Op Feebay ofzo. Of bij meneer Ma.

Tjerk

denoontje

Nou via de tapeingang ook signaal naar de speakers.
Dus nog niet geheel afgeschreven.


Mbt de TC9152.
Zou kunnen, ben niet zo'n electromonteur😉.
Is dat een kwestie van kopen en vervangen (zonder solderen)?
Kosten vallen erg mee lijkt het

Op mp staan voor weinig evt ook wat versterkers namelijk die makkelijk voldoen voor een badkamer😂

Regenpak

Citaat van: denoontje op april  3, 2023, 21:12:46Is dat een kwestie van kopen en vervangen (zonder solderen)?
Nee. Dit IC zit op de print gesoldeerd.

Tjerk

denoontje

Citaat van: Regenpak op april  4, 2023, 15:35:36Nee. Dit IC zit op de print gesoldeerd.

Tjerk

dan is het nog 2 maal te doen (2 tapeingangen) en dan richting stort

Regenpak

Zou hem op MP verpatsen als defect. Ding verschrotten is zonde.

Tjerk

denoontje

kan ook maar voor nu is ie iig nog werkbaar voor mij

Robbeas