Sopper’s Lejonklou-o-fiel

Started by Sopper, March 17, 2023, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kurt

Quote from: Xander32 on April 19, 2023, 07:42:52Ik neem aan dat dit niet de eerste audio set betrof welke hr.F. in zijn leven heeft kunnen leveren? 🤔
Er juist boven staat dat het de 2de is...

Tabcam

Quote from: minplus on April 18, 2023, 20:34:18Zo zie je maar weer dat inspelen, iets wat sommigen apekool vinden, van spullen erg belangrijk kan zijn.
En dat heeft vrijwel niets te maken met het wennen aan een nieuw geluid.
Gefeliciteerd!
Heb zelf het met een Anthem I225 wel meegemaakt, met de Audiophonics ET400S en de Tripath niet, weet alleen niet of Kingpin die heeft ingespeeld en sinds kort met een CA Edge W ook niet maar die heb ik eerst boven op de stereoset gezet om te kijken wat ik vond.

Er zijn ook verschillende meningen over hoe in te spelen, gelijk op volle kracht of langzaam steeds meer vermogen.

Ach, of het nu de oren of het apparaat is maakt mij niet uit, zolang het op de lange termijn maar bevalt.

@Sopper, veel luisterplezier en leuk dat je hier je ervaringen deelt!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

De tweede van dit merk, hopelijk niet de tweede audio set in zíjn gehele leven zoals ik heel bewust schreef 😉

Hopelijk heeft hij nu als leverancier/ verkoper ietwat meer dan twee nieuwe  sets/ componenten in zijn leven horen (in )spelen.

.
Quote from: Kurt on April 19, 2023, 09:42:56Er juist boven staat dat het de 2de is...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt

Het is inderdaad vreemd dat je dat als klant zelf moet ondervinden en uitzoeken hoe lang hij moet inspelen. Indien F het had geweten/gedaan, had hij dat in de manual kunnen vermelden.

Tabcam

Quote from: Kurt on April 19, 2023, 11:04:09Het is inderdaad vreemd dat je dat als klant zelf moet ondervinden en uitzoeken hoe lang hij moet inspelen. Indien F het had geweten/gedaan, had hij dat in de manual kunnen vermelden.
Vind je dat echt zo goed opgeschreven? Je kan al zeker weten dat dat niet zo is.

Ook van andere fabrikanten kan een nieuwe serie apparaten zich anders gedragen dan de voorgaande serie wat je soms pas bij het uitrollen merkt. Dat kan je pas in later uitgeleverde handleidingen vermelden.

Kortom ik begrijp wat je zegt maar je punt vind ik niet logisch. Daar laat ik het bij.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sopper

Quote from: Tabcam on April 19, 2023, 15:48:25Vind je dat echt zo goed opgeschreven? Je kan al zeker weten dat dat niet zo is.

Ook van andere fabrikanten kan een nieuwe serie apparaten zich anders gedragen dan de voorgaande serie wat je soms pas bij het uitrollen merkt. Dat kan je pas in later uitgeleverde handleidingen vermelden.

Kortom ik begrijp wat je zegt maar je punt vind ik niet logisch. Daar laat ik het bij.

Eens 👍

Het is een volledig nieuw ontwikkelde eindversterker
Fredrik kon niet weten dat het met gewijzigde componenten een week inspelen zou vergen.
Nu weten ze het, dus zal iedereen die hem koopt worden ingelicht
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kurt

Waarom kon hij dat niet weten? Ik veronderstel dat hij een nieuw ontwikkeld product eerste enkele weken, of langer 24/7 laat test spelen, vooraleer dit in de verkoop te zetten? Dat mag je toch hopen? Vooreerst om te kijken of het ding het volhoudt, maar ook om te bekijken wat het effect van inspelen is op het toestel bv.
Vandaar, bizar dat hij dat niet zou geweten hebben.

Tabcam

Quote from: Kurt on April 19, 2023, 20:39:42Waarom kon hij dat niet weten? Ik veronderstel dat hij een nieuw ontwikkeld product eerste enkele weken, of langer 24/7 laat test spelen, vooraleer dit in de verkoop te zetten? Dat mag je toch hopen? Vooreerst om te kijken of het ding het volhoudt, maar ook om te bekijken wat het effect van inspelen is op het toestel bv.
Vandaar, bizar dat hij dat niet zou geweten hebben.
Waar jij het bizar noemt kan ik veel redenen verzinnen waarom het niet is getest:

Hij had er één als testexemplaar maar daar wordt eerst aan ontwikkeld. Die speelt dus in tijdens de ontwikkelfase en zal vaak van signatuur veranderen.

Daarna misschien een tweede maar gezien de schaal van zijn operatie hoeft dat helemaal niet. Dat gebeurd bij de grote fabrikanten ook niet.

Daarbij komt Time to Market. Als je langer aan het ontwikkelen bent dan gedacht en je hebt toch een release date gezet, sla je soms stappen over.

Inspelen wel of niet is ook een controversieel onderwerp en de ene fabrikant laat de verkopers dat vertellen en andere fabrikanten zetten het in hun handleiding.

We zullen het niet eens worden en dat is helemaal niet erg, niks nieuws onder de zon denk ik dan ;).

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kurt

#83
Vooraleer een product in de markt wordt gezet, wordt het terdege getest. Kom nu niet af door te te vertellen dat andere fabrikanten het ook niet doen. Het verzaken daaraan is puur amateurisme en/of afzetterij!
En nee, dat heeft niets te maken met "niet eens worden", maar met basis principes van engineering.

Xander32

Je hebt je punt gemaakt hoor, laat 't los joh  ;)

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 20:21:53Vooraleer een product in de markt wordt gezet, wordt het terdege getest. Kom nu niet af door te te vertellen dat andere fabrikanten het ook niet doen. Het verzaken daaraan is puur amateurisme en/of afzetterij!
En nee, dat heeft niets te maken met "niet eens worden", maar met basis principes van engineering.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt

Dat zal ik wel bepalen... joh

Heb je anders ook nog iets interessants toe te voegen aan een engineering proces, of wou je enkel eens natrappen... joh?

Sopper

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 21:02:16Dat zal ik wel bepalen... joh

Heb je anders ook nog iets interessants toe te voegen aan een engineering proces, of wou je enkel eens natrappen... joh?

 :crazy:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

#87
Quote from: Kurt on April 20, 2023, 21:02:16Dat zal ik wel bepalen... joh

Heb je anders ook nog iets interessants toe te voegen aan een engineering proces, of wou je enkel eens natrappen... joh?

Gaat het niet? Joh...

En hoe verklaar je het inspeelgedrag van Naim dan? Koud uit de doos niet om aan te horen, 300 uur later ineens warempel, ervaringen hiermee op dit forum zijn er genoeg, het klinkt dus toch, ook iets mis daar bij een van de grootste en leidende audio fabrikanten van de wereld? Verklaar dat dan eens, joh...

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kurt

Roept een °joh" die niet eens een Naïm heeft staan...
Waarop baseer je je joh, of wil je gewoon meeheulen met de vriendjes? Misschien gewoon wat dimmen anders?

Xander32

Wow, wat een opgefokt mannetje zeg 😳. Relax joh, adem in - adem uit. Pffff.

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 21:02:16Dat zal ik wel bepalen... joh

Heb je anders ook nog iets interessants toe te voegen aan een engineering proces, of wou je enkel eens natrappen... joh?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt


Kweetniet

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Mitch--

#92
Quote from: Kurt on April 20, 2023, 21:45:16Roept een °joh" die niet eens een Naïm heeft staan...
Waarop baseer je je joh, of wil je gewoon meeheulen met de vriendjes? Misschien gewoon wat dimmen anders?

Zeker geen Naim, maar jij wel denk ik zomaar gezien het korte lontje ;)

Even goed lezen, maar ik vraag me echt af of je dat kan, ik spreek over  "genoeg ervaringen, na te lezen op dit forum", succes met zoeken, eerst maar eens echt goed lezen en dan brullen. En als je het zo goed weet allemaal, explain please, kan niet wachten.

Ff dimmen, moet deze man zeggen :D

Joh..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dura

Lejonklou is een zeer klein bedrijfje, niet te vergelijken met bijvoorbeeld Naim.
De liefhebbers nemen de bijbehorende tekortkomingen op de koop toe, omdat ze zo gecharmeerd zijn van wat de apparatuur in hun ogen speciaal maakt.
Dan snap ik best dat het niet precies melden van de te verwachten inspeeltijd omdat de fabrikant dat ook nog niet weet voor de aanhangers begrijpelijk en acceptabel is.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kurt

Heeft niets te maken met een kort lontje. Verwijzen naar Naim, terwijl je er zelf geen hebt... Ik stel me daar vragen over wat daarvan de toegevoegde waarde is, buiten de Lejonklou vriendjes proberen te backen?

En ja, ik heb sinds 20j verschillende Naim toestellen (gehad/hebben). Maar zelfs dat is niet de essentie. Electronica componenten, vnl condensatoren, hebben een inspeeltijd nodig. Als je het toestel (wat het ook moge zijn), gedurende ongeveer 12h/dag laat spelen, kom dan niet af met inspeeltijden van 300h of whatever. Accustic Arts in Duitsland, een high-end audio fabrikant, spreekt over max 100h, en dit dan nog voor buizen. Standaard electronica componenten zijn een stuk minder. Iedere fabrikant weet dit, heeft dit uitvoerig gestest, alvoren het product in de markt te zetten. Standaard engineering best practices. Voor de Lekonjou klinkt dit allemaal blijkbaar wereldvreemd, als ik dit forum mage geloven.
Dat een hifi set een paar dagen moeten inspelen, tot daar aan toe, maar nu afdoen dat de Lekonjou dat zogenaamd niet wist, is dikken bullshit. Ik mag hopen dat die mens nooit het idee krijgt om auto's te maken. Stel je voor...




Kurt

Quote from: Dura on April 20, 2023, 22:46:59Lejonklou is een zeer klein bedrijfje, niet te vergelijken met bijvoorbeeld Naim.
De liefhebbers nemen de bijbehorende tekortkomingen op de koop toe, omdat ze zo gecharmeerd zijn van wat de apparatuur in hun ogen speciaal maakt.
Dan snap ik best dat het niet precies melden van de te verwachten inspeeltijd omdat de fabrikant dat ook nog niet weet voor de aanhangers begrijpelijk en acceptabel is.
Dat snap ik, maar Lekonjou hoeft dan ook niet over het paard getild te worden, wat hier wel gebeurt. Doet met sterk denken aan Apple. De dag dat er een mindere iPhone komt, zullen een schare fans die nog altijd "top" vinden. Op zicn niets mis met groupies :)

Mitch--

Quote from: Dura on April 20, 2023, 22:46:59Lejonklou is een zeer klein bedrijfje, niet te vergelijken met bijvoorbeeld Naim.
De liefhebbers nemen de bijbehorende tekortkomingen op de koop toe, omdat ze zo gecharmeerd zijn van wat de apparatuur in hun ogen speciaal maakt.
Dan snap ik best dat het niet precies melden van de te verwachten inspeeltijd omdat de fabrikant dat ook nog niet weet voor de aanhangers begrijpelijk en acceptabel is.

Ik vergelijk de 'inspeelperiode' met elkaar, het internet staat er bol van als je zoekt op iets geralteerd aan Naim, met de achtergrond gedachte dat dus ook de engineers van Naim, zoals beschreven' dan schijnbaar iets grof verkeerd doen gezien de inspeeltijd van de apparatuur... dus willens en wetens iets inferieurs op de markt brengen wat 'niet getest' is en de boel 'neppen', de halve wereld trapt er alleen in schijnbaar.

Kwa formaat van bedrijf is Naim natuurlijk geen vergelijk met Lejonklou, soort van Olifant en heel klein mugje..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 22:51:37Heeft niets te maken met een kort lontje. Verwijzen naar Naim, terwijl je er zelf geen hebt... Ik stel me daar vragen over wat daarvan de toegevoegde waarde is, buiten de Lejonklou vriendjes proberen te backen?

En ja, ik heb sinds 20j verschillende Naim toestellen (gehad/hebben). Maar zelfs dat is niet de essentie. Electronica componenten, vnl condensatoren, hebben een inspeeltijd nodig. Als je het toestel (wat het ook moge zijn), gedurende ongeveer 12h/dag laat spelen, kom dan niet af met inspeeltijden van 300h of whatever. Accustic Arts in Duitsland, een high-end audio fabrikant, spreekt over max 100h, en dit dan nog voor buizen. Standaard electronica componenten zijn een stuk minder. Iedere fabrikant weet dit, heeft dit uitvoerig gestest, alvoren het product in de markt te zetten. Standaard engineering best practices. Voor de Lekonjou klinkt dit allemaal blijkbaar wereldvreemd, als ik dit forum mage geloven.
Dat een hifi set een paar dagen moeten inspelen, tot daar aan toe, maar nu afdoen dat de Lekonjou dat zogenaamd niet wist, is dikken bullshit. Ik mag hopen dat die mens nooit het idee krijgt om auto's te maken. Stel je voor...


Je mening boeit me weinig
Ik stel voor dat je een andere thread opzoekt met wat meer gelijkgezinden  :nowink:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kurt

#98
Trieste verdediging.  Echter, dat is dan jouw probleem. Ik bepaal waar ik argumenteer, niet jij. Begrepen?

Mitch--

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 22:51:37Heeft niets te maken met een kort lontje. Verwijzen naar Naim, terwijl je er zelf geen hebt... Ik stel me daar vragen over wat daarvan de toegevoegde waarde is, buiten de Lejonklou vriendjes proberen te backen?

En ja, ik heb sinds 20j verschillende Naim toestellen (gehad/hebben). Maar zelfs dat is niet de essentie. Electronica componenten, vnl condensatoren, hebben een inspeeltijd nodig. Als je het toestel (wat het ook moge zijn), gedurende ongeveer 12h/dag laat spelen, kom dan niet af met inspeeltijden van 300h of whatever. Accustic Arts in Duitsland, een high-end audio fabrikant, spreekt over max 100h, en dit dan nog voor buizen. Standaard electronica componenten zijn een stuk minder. Iedere fabrikant weet dit, heeft dit uitvoerig gestest, alvoren het product in de markt te zetten. Standaard engineering best practices. Voor de Lekonjou klinkt dit allemaal blijkbaar wereldvreemd, als ik dit forum mage geloven.
Dat een hifi set een paar dagen moeten inspelen, tot daar aan toe, maar nu afdoen dat de Lekonjou dat zogenaamd niet wist, is dikken bullshit. Ik mag hopen dat die mens nooit het idee krijgt om auto's te maken. Stel je voor...





Ik mag dus niet verwijzen als ik het zelf niet heb, terwijl ik duidelijk verwijs naar de ervaringen op dit forum, ter info gevend? Op zijn minst een bijzondere redenering...

En als je je iets minder denigrerend zou uitlaten zou het zomaar een goed verhaal kunnen zijn, maar ik back mijn, zoals genoemde 'vriendjes' of zelfs dus 'groupies' wel, en over het paard tillen zeker niet, we zijn slechts enthousiast, maar denk dat dat ook niet meer mag want het is niet feitelijk genoeg...

Jammer
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'