Sopper’s Lejonklou-o-fiel

Started by Sopper, March 17, 2023, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 22:59:47Trieste verdediging.  Echter, dat is dan jouw probleem. Ik bepaal waar ik argumenteer, niet jij? Begrepen?

Begrepen? We zitten hier niet in het leger....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kurt

Quote from: Mitch-- on April 20, 2023, 23:00:36Ik mag dus niet verwijzen als ik het zelf niet heb, terwijl ik duidelijk verwijs naar de ervaringen op dit forum, ter info gevend? Op zijn minst een bijzondere redenering...

En als je je iets minder denigrerend zou uitlaten zou het zomaar een goed verhaal kunnen zijn, maar ik back mijn, zoals genoemde 'vriendjes' of zelfs dus 'groupies' wel, en over het paard tillen zeker niet, we zijn slechts enthousiast, maar denk dat dat ook niet meer mag want het is niet feitelijk genoeg...

Jammer
Niets bijzonders aan, en niets mis met de vriendjes proberen te backen. Echter, jij citeert op basis van "horen zeggen" en lezen op het internet, terwijl ik uit persoonlijke ervaring spreek. Wat denk je nu zelf?
Niets mis met enthousiasme, maar realisme is ook niet verkeerd.

Mitch--

Quote from: Kurt on April 20, 2023, 23:20:34Niets bijzonders aan, en niets mis met de vriendjes proberen te backen. Echter, jij citeert op basis van "horen zeggen" en lezen op het internet, terwijl ik uit persoonlijke ervaring spreek. Wat denk je nu zelf?
Niets mis met enthousiasme, maar realisme is ook niet verkeerd.

Ach ja, als ik niet mag citeren op die manier dan gaan wij er niet uitkomen ;) (hoewel je kwa persoonlijke ervaring nog geen letter hebt opgeschreven zal ik die dan maar even voor waarheid aannemen ) 

Een fijn bestaan verder :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kurt

Het is niet omdat ik geen actieve deelnemer ben aan dit forum, dat ik geen ervaring heb. Ook dat is een vrije keuze. Dus ja, neem die ervaring maar voor waar aan... ;)

Xander32

@Sopper, weer een aantal dagen verder; hoe speelt de set op dit moment, heb je de afgelopen dagen nog inspeel-effecten vernomen?

En ik ben benieuwd of je de Graham ls nog een kans geeft? Ik las dat je die op een show erg fraai heb horen spelen 🎶, dan zou je daar thuis toch wat van terug moeten kunnen horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Quote from: Xander32 on April 21, 2023, 06:33:18@Sopper, weer een aantal dagen verder; hoe speelt de set op dit moment, heb je de afgelopen dagen nog inspeel-effecten vernomen?

Ik denk dat ze nu wel zijn gesetteld, want als ze nog beter worden dan word ik gek 😜
Woensdagavond paar uur muziek geluisterd met mijn vriendin, echt van alles en nog wat, op hoog volume. Waar mijn vriendin bij aanschaf van de KÄLLA vond, dat de KÄLLA wel beter was dan wat ik had, maar de upgrade niet €6250 waard was, zei ze tijdens de luistersessie "koop ze maar", "moeten ze echt weer terug?", "kun je deze niet houden?"
Dus, ik verbaast,... uhm schat €9800?? Maar dat maakte dus niet uit, ze werd elk nummer ingetrokken
Zo'n muziekbeleving hadden we beide nog niet gehad, zo intens...

Quote from: Xander32 on April 21, 2023, 06:33:18En ik ben benieuwd of je de Graham ls nog een kans geeft? Ik las dat je die op een show erg fraai heb horen spelen 🎶, dan zou je daar thuis toch wat van terug moeten kunnen horen.

Graham dit weekend weer proberen
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Quote from: Sopper on April 21, 2023, 08:18:31Ik denk dat ze nu wel zijn gesetteld, want als ze nog beter worden dan word ik gek 😜
Woensdagavond paar uur muziek geluisterd met mijn vriendin, echt van alles en nog wat, op hoog volume. Waar mijn vriendin bij aanschaf van de KÄLLA vond, dat de KÄLLA wel beter was dan wat ik had, maar de upgrade niet €6250 waard was, zei ze tijdens de luistersessie "koop ze maar", "moeten ze echt weer terug?", "kun je deze niet houden?"
Dus, ik verbaast,... uhm schat €9800?? Maar dat maakte dus niet uit, ze werd elk nummer ingetrokken
Zo'n muziekbeleving hadden we beide nog niet gehad, zo intens...

Graham dit weekend weer proberen

Ik kom maar niet langs denk ik😜
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Tof dat je partner er helemaal in mee gaat  :worship:

Wanneer ik lees dat je van Linn af komt en desondanks de stap naar het huidige als zo groot ervaart, moet het wel erg fraai spelen. Geniet ervan 👍🏻 ... hopelijk ook van de Graham speakers, ik ben benieuwd.


Is de KÄLLA overigen een volwaardige streamer, dus inclusief dac?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... om te genieten van muziek kan toch altijd 🎶 En dan vervolgens maar hopen dat jouw partner er niet in mee gaat 🫣 🤓

Quote from: Mitch-- on April 21, 2023, 08:23:46Ik kom maar niet langs denk ik😜
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

#109
Quote from: Xander32 on April 21, 2023, 08:26:09... om te genieten van muziek kan toch altijd 🎶 En dan vervolgens maar hopen dat jouw partner er niet in mee gaat 🫣 🤓


Vooral ik zelf ;) Als het zaadje eenmaal geplant is, dus zelfbescherming hehe  :D

Quote from: Xander32 on April 21, 2023, 08:23:51Tof dat je partner er helemaal in mee gaat  :worship:

Wanneer ik lees dat je van Linn af komt en desondanks de stap naar het huidige als zo groot ervaart, moet het wel erg fraai spelen. Geniet ervan 👍🏻 ... hopelijk ook van de Graham speakers, ik ben benieuwd.


Is de KÄLLA overigen een volwaardige streamer, dus inclusief dac?



Ja Kalla is all-in, speelt echt heel erg goed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

DofN

#110
Quote from: Mitch-- on April 20, 2023, 21:22:22Gaat het niet? Joh...

En hoe verklaar je het inspeelgedrag van Naim dan? Koud uit de doos niet om aan te horen, 300 uur later ineens warempel, ervaringen hiermee op dit forum zijn er genoeg, het klinkt dus toch, ook iets mis daar bij een van de grootste en leidende audio fabrikanten van de wereld? Verklaar dat dan eens, joh...



Verklaren? Veel mensen praten elkaar na op een forum. Veel mensen die wat nuchterder zijn posten misschien niet. De verzameling van ervaringen op internet is eenzijdig. Hoeveel % van de NAIM bezitters zitten op forums? En wat zegt dat over die mensen? En over de mensen die niet posten, en wat zijn hun ervaringen?

Mensen moeten wennen aan hun nieuwe apparatuur. De spanning en rush van een nieuw apparaat, na een maand of wat later tevreden zijn met wat je gekocht hebt. Kan allemaal invloed hebben op hoe de muziek binnenkomt. Een andere klanksignatuur. Er kan van alles zijn, maar inspelen van de versterker zelf is technisch gezien de minst waarschijnlijke. Enige rust in de discussie zou wel prettig zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mitch--

Quote from: DofN on April 21, 2023, 09:08:03Verklaren? Veel mensen praten elkaar na op een forum. Veel mensen die wat nuchterder zijn posten misschien niet. De verzameling van ervaringen op internet is eenzijdig. Hoeveel % van de NAIM bezitters zitten op forums? En wat zegt dat over die mensen? En over de mensen die niet posten, en wat zijn hun ervaringen?

Mensen moeten wennen aan hun nieuwe apparatuur. De spanning en rush van een nieuw apparaat, na een maand of wat later tevreden zijn met wat je gekocht hebt. Kan allemaal invloed hebben op hoe de muziek binnenkomt. Een andere klanksignatuur. Er kan van alles zijn, maar inspelen van de versterker zelf is technisch gezien de minst waarschijnlijke. Enige rust in de discussie zou wel prettig zijn.


ga nog even door ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Quote from: Xander32 on April 21, 2023, 08:23:51Wanneer ik lees dat je van Linn af komt en desondanks de stap naar het huidige als zo groot ervaart, moet het wel erg fraai spelen. Geniet ervan 👍🏻 ... hopelijk ook van de Graham speakers, ik ben benieuwd.


Vanaf mijn eerste ervaringen met Lejonklou, heb ik het al vrij snel bestempeld als Linn+
Ik heb alles t/m Klimax gehad van Linn (overigens niet de Katalyst en Organik)

Quote from: Mitch-- on April 21, 2023, 08:52:33Vooral ik zelf ;) Als het zaadje eenmaal geplant is, dus zelfbescherming hehe  :D


En hier heb je helemaal gelijk in; je kunt niet meer terug als je ze hebt gehoord

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Discussie is prima, de verschillende kanten belicht, stevig op de inhoud, niets mis mee. Het is m.i. de toon, de vorm waardoor discussies in toenemende mate uit de bocht vliegen.

Zelf bezit ik weinig technische kennis en ben dan ook blij dat ik daarin kan leren van forum genoten die deze wel bezitten. T.a.v. het inspelen heb ik m.n. bij versterkers en speakers de ervaring dat deze geheel nieuw uit doos anders klinken dan na een aantal dagen spelen. Bij bronnen (cdp, streamer, dac) ben ik dat effect nog nauwelijks/ niet tegen gekomen, niet hoorbaar voor mij. Dat voorts je brein er ook een rol in speelt (😏) lijkt mij vanzelfsprekend. Verder heb ik zelf ook steevast de neiging om bij een nieuwe schakel in de keten, de eerste tijd meer intensief en geconcentreerd te gaan luisteren. Dat heeft vast en zeker ook een effect op de bevindingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Deze clip is opgenomen met mijn IPad Pro, geeft een aardige indruk van hoe het klinkt in mijn woonkamer.

https://drive.google.com/file/d/1iVQcMU7AM68gBgtp2ob5uflMK6N3XJJ4/view?usp=share_link

Met koptelefoon beluisteren  :coffee:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tabcam

Mijn ervaring is dat volumeverschil het meeste invloed op de luisterervaring heeft. Alleen al daarmee kan je veel verschillen verklaren. Dat neemt niet weg dat mismatches, luistermoeheid verschillen op lager en hoger luisterniveau etc. ook voorkomen.

Het clipje geeft inderdaad een leuke indruk en dat je de ruimte evenzo hoort Ben wel benieuwd hoe het in het echt klinkt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Contour

Klopt, harder klinkt doorgaans beter. Onderschat ook niet de invloed van je eigen gezondheid. Met een verkoudheid je set tunen? Beter niet.

Xander32

In akoestisch niet geoptimaliseerde ruimtes, zijnde minimaal 80% van de luisterruimtes (aanname), klinkt zachter juist vaak beter is mijn ervaring.

Quote from: Contour on April 21, 2023, 11:00:25Klopt, harder klinkt doorgaans beter. Onderschat ook niet de invloed van je eigen gezondheid. Met een verkoudheid je set tunen? Beter niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Ik heb het niet over zo hard dat de akoestiek roet in het eten gooit, maar een paar dB harder.

Sopper

Update:

De Graham's hebben een mooi geluid, vooral in mid/hoog
De Bas is echter niet netjes te krijgen in mijn woonkamer
Pas 1 meter van de muur gaat het goed, maar das geen optie in onze woonkamer.
Dat doen de Harbeths toch veel netter zo'n 50cm van de muur.

Jammer, maar helaas
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rowdy

En als je de baspoort dichtstopt met een sok?

Sopper

Quote from: Rowdy on April 22, 2023, 16:30:37En als je de baspoort dichtstopt met een sok?

De baspoort zit aan de voorkant en ik vind het niet de moeite waard om met sokken of rietjes te experimenteren om de Bas goed te krijgen, terwijl de Harbeths alles goed doen in dezelfde opstelling
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

willemkuis

#122
Hoi Sopper,

Toch kan ik me (op basis van wat ik via mijn hoofdtelefoon hoor) niet aan de indruk onttrekken dat ook je Harbeths beter kunnen gaan klinken als je ze iets meer ruimte geeft. Op al je clips (ook op het Lejonklou Forum) klinkt (via mijn hoofdtelefoon!) het (laag?) naar mijn smaak niet " optimaal ".  Dit kan overigens ook aan de akoestiek van je (harde?) kamer liggen of je opname-microfoon. Maar als het aan de plaatsing van je Harbeths en/of je akoestiek ligt zou ik nog even niets aanschaffen: first things first.
"Just teasing & guessing"😉
# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

Sopper

#123
Quote from: willemkuis on April 23, 2023, 22:20:27Hoi Sopper,

Toch kan ik me (op basis van wat ik via mijn hoofdtelefoon hoor) niet aan de indruk onttrekken dat ook je Harbeths beter kunnen gaan klinken als je ze iets meer ruimte geeft. Op al je clips (ook op het Lejonklou Forum) klinkt (via mijn hoofdtelefoon!) het (laag?) naar mijn smaak niet " optimaal ".  Dit kan overigens ook aan de akoestiek van je (harde?) kamer liggen of je opname-microfoon. Maar als het aan de plaatsing van je Harbeths en/of je akoestiek ligt zou ik nog even niets aanschaffen: first things first.
"Just teasing & guessing"😉


De opnames zijn niet echt representatief, heb ze vanaf de salontafel opgenomen, is niet de ideale plek omdat het halverwege de kamer is. Maar het verschil met TM2 is toch te horen...
En ja, er valt nog veel te winnen in akoestiek, maar daar wil mijn vriendin echt niet aan.

Waar het uiteindelijk om draait is hoe het echt klinkt op mijn zitplek en dan is de TM3 echt beter dan de TM2, vind zelfs mijn vriendin.

Bovendien is het wat mij betreft wel een nu of nooit verhaal.
Fredrik gaat er niet veel kunnen maken, gezien de schaarste in geschikte materialen en 2e hands komen ze de komende jaren niet voorbij.
Dus een goede investering voor nu en hopen dat als we komende jaren gaan verhuizen, ik ze nog meer tot hun recht kan laten komen.

De Harbeths staan op de beste plek die mijn vriendin accepteert  :devil:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

... ik zie een upgrade aankomen  ;D

Betreft de akoestiek; ik kan 't mij maar moeilijk voorstellen dat je daar op afstand een uitspraak over kan doen die hout snijdt, op basis van een Youtubefimpje. Of het geluid is op de luisterplek, op oorhoogte, met een gekalibreerde mic opgenomen en de opname is voorts zonder enige vorm van beperking (compressie) te streamen. En dan heb je vervolgens nog met o.a. de kwaliteit v.d. stream, de invloed van de keten aan de andere kant (luisteraar) en diens eigen interpretatie, op afstand, van doen ...
Dat zijn wel heel veel variabelen 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT