Sony XR-65A80j OLED reset volume telkens naar 0

Started by PascalP, April 15, 2024, 20:43:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Zoals ik de titel aangegeven reset onze TV telkens wanneer hij vanuit standby opgestart wordt het volume naar 0.

Staat de TV kort uit dan blijft het volume behouden, maar staat hij pakweg langer dan een half uur uit dan is het volume 0 bij opstarten, nooit problemen mee gehad tot een paar dagen geleden?

Kan in de audio settings niks terugvinden wat het standaard opstart-volume moet zijn of in te stellen is.
Ook al een reset van alle geluidsinstellingen gedaan zonder resultaat.

Iemand bekend met die euvel?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Loopt het volume terug naar 0 of is het gewoon 0 bij inschakelen?
Andere apparaten aangesloten die controle hebben over volume, Chromecast, AppleTV, telefoon app?

Zag tijdens het googlen dat iemand zoiets had met een AppleTV remote die gereset moest worden.

Hier wel eens kleine volume issues met de iPad en Chromecast, deze neemt dan het iPad volume over dat soms uit staat.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Hij start gewoon op 0, kleine moeite om het hoger te zetten maar is natuurlijk niet de bedoeling.

Verder geen andere apparaten behalve de PS5 erop, streaming en apps doe ik enkel via het ingebouwde AndroidTV OS van de TV.
Ook geen extern audiosysteem via ARC of iets dergelijks, geluid ook enkel via de interne speakers/acoustical surface.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Robert

Speelt dit probleem al sinds je de TV gekocht hebt (nieuw in doos)? Of deed het zich pas later voor?
Ook al eens een simpele stroomreset gedaan (stekker eruit, 30 seconden wachten en weer inpluggen)?

Als laatste optie een complete reset van de TV naar de fabrieksinstellingen.
Maar als het probleem nieuw uit de doos er al was, zal dat ook weinig uithalen, lijkt mij.

PascalP

Quote from: Robert on April 16, 2024, 15:04:19Speelt dit probleem al sinds je de TV gekocht hebt (nieuw in doos)? Of deed het zich pas later voor?
Ook al eens een simpele stroomreset gedaan (stekker eruit, 30 seconden wachten en weer inpluggen)?

Als laatste optie een complete reset van de TV naar de fabrieksinstellingen.
Maar als het probleem nieuw uit de doos er al was, zal dat ook weinig uithalen, lijkt mij.

Het is een 2021 model dus heb hem al een jaar of 3, probleem doet zich sinds een week of 2 voor, verder naar mijn weten niks anders en ook geen software updates gehad.

Wel al meerdere malen een reboot van het AndroidTV OS gedaan ipv enkel standby, en ook al wat cache gecleard in de settings, maar zal nog eens proberen de stekker eruit een tijdje.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

eduard

Misschien kan je een support ticket bij sony aanmaken en hebben zei een simpele oplossing.

Robbo

Ik heb wel een keer een probleem met mijn Sony AF8 gehad. Dat kon ik enkel oplossen met een een volledige reset. Wellicht het proberen waard.
Anders kun je IP besturing uit zetten. En meuk zoals SambaTV.

Robert

Quote from: PascalP on April 16, 2024, 15:25:10Het is een 2021 model dus heb hem al een jaar of 3, probleem doet zich sinds een week of 2 voor, verder naar mijn weten niks anders en ook geen software updates gehad.

Wel al meerdere malen een reboot van het AndroidTV OS gedaan ipv enkel standby, en ook al wat cache gecleard in de settings, maar zal nog eens proberen de stekker eruit een tijdje.

Dan eerst inderdaad een stroomreset doen en als laatste optie een complete reset naar de fabrieksinstellingen.

m9

Quote from: Robert on April 16, 2024, 17:37:40Dan eerst inderdaad een stroomreset doen en als laatste optie een complete reset naar de fabrieksinstellingen.

is de tv gekalibreerd?

anders voor de harde reset de kalibratieinstellingen extern opslaan indien mogelijk.

PascalP

Quote from: eduard on April 16, 2024, 16:02:11Misschien kan je een support ticket bij sony aanmaken en hebben zei een simpele oplossing.

Inmiddels ook gedaan en reactie gehad, ook geven 4 stappen aan:
1. software controleren en bijwerken - dit is uiteraard gedaan en up-to-date
2. soft reset - ook al meerdere malen gedaan
3. power cycle / stroom eraf - dit inmiddels ook gedaan
4. fabrieksinstellingen resetten


Quote from: Robbo on April 16, 2024, 16:54:15Ik heb wel een keer een probleem met mijn Sony AF8 gehad. Dat kon ik enkel oplossen met een een volledige reset. Wellicht het proberen waard.
Anders kun je IP besturing uit zetten. En meuk zoals SambaTV.

Samba e.d. ook al uitgezet, denk dat die fabrieksreset dan de enige optie is die overblijft.


Quote from: Robert on April 16, 2024, 17:37:40Dan eerst inderdaad een stroomreset doen en als laatste optie een complete reset naar de fabrieksinstellingen.

Ben ik ook bang voor


Quote from: m9 on April 18, 2024, 16:30:39is de tv gekalibreerd?

anders voor de harde reset de kalibratieinstellingen extern opslaan indien mogelijk.

Ja dat ga ik in ieder geval doen, zal dan ook alle apps e.d. nieuw erop moeten zetten denk ik?
Dat doe ik dit weekend wel een keer op mijn gemak als de kids 's avonds in bed liggen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Fox

Heb je soms een eARC apparaat aan gesloten?

Het kan namelijk ook zijn dat die je audio volume beïnvloed of overneemt.

Zo word bij mij de pre/pro ingeschakeld als ik de tv aanzet en de interne speakers uitgeschakeld.
Het kan dus zijn dat er ergens z'n vergelijkbare instelling is geactiveerd?

PascalP

Quote from: Fox on April 19, 2024, 10:53:26Heb je soms een eARC apparaat aan gesloten?

Het kan namelijk ook zijn dat die je audio volume beïnvloed of overneemt.

Zo word bij mij de pre/pro ingeschakeld als ik de tv aanzet en de interne speakers uitgeschakeld.
Het kan dus zijn dat er ergens z'n vergelijkbare instelling is geactiveerd?


nope, niks, sinds we deze TV hebben is er geen losse mediaspeler/streamer of surroundsysteem/receiver meer aanwezig, alles via de interne apps van AndroidTV en het ingebouwde geluidssysteem van de tv
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Fox

#12
Oke, dat weet ik het ook niet.

Laatste optie zou kunnen zijn de BT als je iets cast naar je Tv...

Of het is een instellen uit dat onlangs toegevoegde Eco gedoe???