Welke eenvoudige, goedkope video stream met LAN om vanaf NAS te streamen?

Started by sandervg, November 26, 2022, 17:44:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Hi, ik heb een goedkoop streamertje nodig om op zolder video bestanden vanaf m'n NAS te kunnen streamen. Kwaliteit maakt niet zo veel uit, full HD is voldoende, moet wel eenvoudig en probleemloos werken en een LAN netwerk aansluiting hebben (wifi is op zolder niet erg betrouwbaar). En moet de gangbare videoformaten aankunnen.

Wie heeft tips?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

sandervg

Kan chromecast ook vanaf een NAS streamen? (dacht dat dit was voor streamservices?) En volgens mij heeft chromecast toch geen LAN aansluiting?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

katwax

Ja het kan, maar ik had het stukje rond wifi niet gelezen.
Mi TV box?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

denoontje

Oudere dune mediaplayer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandervg

dank voor de suggesties. Mi TV Box heb ik even opgezocht. Prijs is prima. Ik zal daar eens verder in duiken, maar lijkt een prima optie voor mij.

Oudere Dune is ook een goede optie. Helemaal niet aan gedacht, maar ik heb er zelf nog één staan in m'n HT ruimte voor het geval m'n andere spelers een bepaalt formaat niet goed afspelen, maar sinds ik de Zidoo heb komt dat eigenlijk nauwelijks meer voor. Kan deze ook gaan gebruiken hiervoor.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

denoontje

Oplossing in huis[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandervg

Er is ineens toch nog een andere eis bijgekomen: het apparaatje moet ook F1 TV Pro kunnen streamen (hadden tot nu toe Viaplay via Ziggo, maar gaan daar volgend jaar mee stoppen). Dan vast de Dune helaas af.

Kan de Mi TV Box dit? Ik kan hier op internet niets over vinden.

En anders: hoe kan ik Google Chrome bedraad via LAN aansluiten ipv via Wifi. Ik heb ook nog zo'n Chromecast hier liggen, maar dan moet het wel via de kabel kunnen werken.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

katwax

Chromecast -> https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?pli=1&hl=nl

Mi box -> ik zie hier en daar op Reddit toch post van mensen die de F1 app op de Mi Box hebben gezet. Lijkt me ook niet zo vreemd aangezien de Mi Box gewoon Android runt en je hierop de PlayStore kan aanspreken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

denoontje

F1 tv draait gier perfect op een atv 4k...
Super beeld samen met de projector.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HenkJan

Je kunt ook de Mi TV stick nog overwegen. Daar heb ik er 2 van in gebruik. Dan heb je geen apart kastje erbij. Gewoon in de TV en voeding via de TV. Kan de TV niet voldoende leveren dan kun je hem in een adapter van je telefoon doen.

sandervg

Dank voor alle suggesties. Zit volledig in het Android ecosystem en wil proberen niet ook apple producten te gebruiken, dus liever geen Apple TV. Ik wil eerst eens proberen of het lukt met de chromecast, maar wat een gedoe om dit werkend te krijgen  :crazy:. Ik kan hier wel wat hulp bij gebruiken. Deze hoort alleen niet in aankoopvragen en adviezen dus even een nieuw draadje gestart om het forum 'schoon' te houden: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=post;board=112.0


Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

scoc

Als je van NAS wil streamen zijn er gemakkelijkere oplossingen dan een Google Chromecast. Probeer bvb een Vero 4K+
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kwabbernoot

Als dat zo'n nieuwe is met Google tv kun je er Kodi opzetten. Dat werkt meestal prima.

Groeten...

sandervg

De chromecast had ik nog liggen hier, vandaar dat ik dat probeer. Ik heb een wat oudere chromecast, geen idee of er  'google tv' op zit. Heb geen ervaring met Kodi maar houd het graag zo simpel mogelijk. Vero 4K+ kan ik niet eenvoudig vinden. Is denk ik niet meer te koop. Als het echt moet kan ik bv. zo'n Nokia 8000 box kopen, maar is toch weer 90 euro. Of een mix van een oude Dune die ik nog heb liggen om vanaf NAS te streamen en Chromecast om F1 TV Pro te kijken. Maar goed, liever dat het allemaal vanuit één kastje kan natuurlijk.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

_ MarcelloW _

Quote from: Kwabbernoot on December 11, 2022, 22:24:59
Als dat zo'n nieuwe is met Google tv kun je er Kodi opzetten. Dat werkt meestal prima.

Groeten...

Dit dus!!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kwabbernoot

Quote from: sandervg on December 12, 2022, 20:39:32
De chromecast had ik nog liggen hier, vandaar dat ik dat probeer. Ik heb een wat oudere chromecast, geen idee of er  'google tv' op zit. Heb geen ervaring met Kodi maar houd het graag zo simpel mogelijk. Vero 4K+ kan ik niet eenvoudig vinden. Is denk ik niet meer te koop. Als het echt moet kan ik bv. zo'n Nokia 8000 box kopen, maar is toch weer 90 euro. Of een mix van een oude Dune die ik nog heb liggen om vanaf NAS te streamen en Chromecast om F1 TV Pro te kijken. Maar goed, liever dat het allemaal vanuit één kastje kan natuurlijk.
De oude chromecast is een raar apparaat. Leuk voor Youtube maar verder heb je er niet veel aan. De latere (Google Chromecast HD, ongeveer 45 euro) is handiger en daar kun je apps op zetten.
Wil je de oude gebruiken is een optie om de films op je telefoon te starten (ik ga er hierbij zomaar vanuit dat Synology een filebrowser heeft voor op jouw telefoon) en dan vandaar "casten" naar de chromecast. Ik heb een QNAP en daarop werkt het op deze manier.

Groeten...

sandervg

Volgens mij heb ik chromecast versie 3. Kan ik daar ook al apps op zetten zoals Kodi? Ik zoek een manier om rechtstreeks vanaf NAS naar chromecast te streamen zonder tussenkomst van m'n telefoon.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ik wordt er helemaal gek van.... Hoe moeilijk kan het zijn???

Ik heb geprobeerd om plex server op m'n nas te installeren. Idee is om dan plex op m'n telefoon te installeren en zo te kunnen streamen. Echter, op m'n nas krijg ik niets in de libary. Blijft leeg.

Heb geprobeerd om Kodi te installeren op m'n telefoon. Deze krijgt toegang tot m'n NAS files via NSF, maar kodi heeft geen 'cast knop' zo lijkt het. Hoe krijg ik het dan naar chromecast?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian