Strakke lijst met nummers die je muziekinstallatie laten schitteren

Started by audiotechneut, October 28, 2022, 18:05:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Dit topic is er een met spelregels. Het doel is elkaar tips te geven.

Het gaat uitsluitend om nummer die voldoen aan de volgende criteria:
>>Gave muziek.  (Goed naar jouw smaak.)
>>Supergoed opgenomen waardoor je je muziekinstallatie laat schitteren!

Spelregels:
>>Het genre maakt niet uit. Kan pop, klassiek, jazz, blues enz. zijn.
>>Noem artiest(en) en het nummer en bij voorkeur ook de naam van de CD waar het nummer op staat
>>Geef in korte bewoordingen aan wat het is en wat je er zo goed aan vindt
>>Plaats geen citaten met commentaar op anderen (dit is geen chat room!)
>>Geef maximaal 3 tips per reactie. Je mag wel meerdere keren reageren.

Zo ontstaat een mooie lijst waar we met z'n allen uit kunnen halen wat aanspreekt. Heb je een streamer abonnementje dan kun je zo een mooie playlist opbouwen. Maak elkaar enthousiast voor dat wat jou fascineert! Het gaat hier dus niet om discussie maar om een strakke lijst met tips voor goed opgenomen gave nummers. Succes!

Ik geef de aftrap: 
Dominic Miller: Foi Boa van het album Second Nature: Fantastische gitarist. Vaste waarde in de band van Sting maar ook een omvangrijk eigen oevre.
Nick Cave & The Bad Seeds: Red Right Hand van het album "Let love in" Dit is de filmmuziek van de Netflix serie Peaky Blinders. Geweldige opname. Knalt uit je luidsprekers!
Mariza: Tasco Da Mouraria van het album Terra. Fantastische fado zangeres. Haar stem is weergaloos goed opgenomen en het is een hartverscheurend nummer.
Genieten maar en succes met posten!
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

sonsan

Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

audiotechneut

Inderdaad, ik had die nog niet gezien. Maar goed, wellicht volgen er meer tips.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

minplus

Kan je het nummer aanbevelen dat ik Mmuetst elders aanbevolen had en hij daar ook geplaatst heeft, nl. My Compensation van Laurie Anderson.
Uiterst spectaculair om je beenharen/broekspijpen letterlijk te voelen wapperen op een degelijke installatie, ook al is er leukere muziek als het om melodie ed gaat.
Voor de rest is dat topic ook al verwaterd naar "wat vind ik een leuk nummer" en zal dit topic hier vast weinig toevoegen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

We wachten anders nog steeds op jouw verdere aanbevelingen in dat andere draadje, jouw positieve inbreng, op nummers die jouw goedkeuring kunnen verdragen 👍🏻

Quote from: minplus on October 28, 2022, 19:37:48
Kan je het nummer aanbevelen dat ik Mmuetst elders aanbevolen had en hij daar ook geplaatst heeft, nl. My Compensation van Laurie Anderson.
Uiterst spectaculair om je beenharen/broekspijpen letterlijk te voelen wapperen op een degelijke installatie, ook al is er leukere muziek als het om melodie ed gaat.
Voor de rest is dat topic ook al verwaterd naar "wat vind ik een leuk nummer" en zal dit topic hier vast weinig toevoegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audiotechneut

Quote from: minplus on October 28, 2022, 19:37:48
Kan je het nummer aanbevelen dat ik Mmuetst elders aanbevolen had en hij daar ook geplaatst heeft, nl. My Compensation van Laurie Anderson.
Uiterst spectaculair om je beenharen/broekspijpen letterlijk te voelen wapperen op een degelijke installatie, ook al is er leukere muziek als het om melodie ed gaat.
Voor de rest is dat topic ook al verwaterd naar "wat vind ik een leuk nummer" en zal dit topic hier vast weinig toevoegen.
Ik vind vooral Washington Street van dat album erg gaaf.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

minplus

Quote from: Xander32 on October 28, 2022, 19:41:44
We wachten anders nog steeds op jouw verdere aanbevelingen in dat andere draadje, jouw positieve inbreng, op nummers die jouw goedkeuring kunnen verdragen 👍🏻

Ik zal daar de 12 pagina's nog eens doorlezen. Dacht dat ik Portishead daar al eens genoemd heb en mogelijk meer. Maar het kan ook op andere fora met hetzelfde onderwerp geweest zijn.
Maar goed, mogelijk heb ik daar ook de nummers al eens genoemd waar ik bezoekers vroeger naar liet luisteren om een indruk te geven van wat mogelijk is, zoals The City Never Sleeps van de Eurythmics en Laissez Moi van Spectral Display.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right