Back to basic, nieuwe cd speler...

Started by Willi@m, September 12, 2022, 15:54:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

Quote from: Xander32 on September 13, 2022, 21:02:38
... de ts geeft een duidelijke voorkeur aan voor een nieuw apparaat of een niet te oude .... Komen we vervolgens met allemaal suggesties van machines > 20 jaar oud 😏

Wel leuk nostalgie


Dacht zelf aan een Hafler iris
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on September 13, 2022, 21:02:38
... de ts geeft een duidelijke voorkeur aan voor een nieuw apparaat of een niet te oude .... Komen we vervolgens met allemaal suggesties van machines > 20 jaar oud 😏

Ik ben 45 en niet oud...
Dus op zich... 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonK.

#27
CD / SACD en streaming mogelijkheden

https://www.arcam.co.uk/product,hda,players,cds50.htm




Kwabbernoot

Mooi ding maar ik kan nergens vinden of die ook Spotify en/of Tidal aan kan.

Groeten...

JoWa

De Arcam doet alleen uPnP.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Willi@m

Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Xander32

45 al dan niet oud ¿ Leg dat eens voor aan een twintiger  :)

Quote from: Peerless Monster on September 13, 2022, 22:17:08
Ik ben 45 en niet oud...
Dus op zich... 🤣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Matthijs1973

Quote from: Willi@m on September 14, 2022, 14:31:43
Ik heb een Cxn V2 dus dat is zonde.
op marktplaats en elders staan diverse CXC spelers, nobrainer in combinatie met de CXN. Mis ze stiekem nog steeds  ;)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

minplus

Hij wil een CD-speler, dus alle aanbevelingen qua streaming en aanverwanten zijn onzin.
Mijn advies voor eentje van 20 euri van de kringloop om te proberen of het iets is is mi nog niet zo gek.
Een nieuwe goedkope CD-speler gaat mogelijk 5 jaar mee voordat hij gerepareerd moet worden als dat al zin heeft, een duurdere 10 jaar.
Een gereviseerd ouwetje 10 jaar, een gereviseerde tank uit de beginjaren 20 jaar.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

Hij wilt geen oude cd speler.

En streaming icm cd speler is toch prima ?

Ik heb ooit een Yamaha streamer/cd speler gehad. Prima apparaat. Type weet ik even niet meer.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Willi@m

Quote from: Matthijs1973 on September 14, 2022, 15:51:31
op marktplaats en elders staan diverse CXC spelers, nobrainer in combinatie met de CXN. Mis ze stiekem nog steeds  ;)

Enig idee of de Cxc V1 mee kan met de V2? Klank zou in principe grotendeels bepaald worden door de dac van de Cxn is mijn geval.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Matthijs1973

Quote from: Willi@m on September 15, 2022, 14:00:10
Enig idee of de Cxc V1 mee kan met de V2? Klank zou in principe grotendeels bepaald worden door de dac van de Cxn is mijn geval.

ik dacht dat intern er geen wijzigingen waren, alleen een andere afwerking van de behuizing (en wat bij de prijs erop).
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Kwabbernoot

Quote from: JoWa on September 14, 2022, 10:02:24
De Arcam doet alleen uPnP.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gemiste kans dan in mijn ogen.

Richi

#38
Quote from: Willi@m on September 15, 2022, 14:00:10
Enig idee of de Cxc V1 mee kan met de V2? Klank zou in principe grotendeels bepaald worden door de dac van de Cxn is mijn geval.
Ja, zoals Matthijs al schreef, zijn ze intern identiek. De V1 is trouwens eenvoudig te tweaken door intern de signaal en aansturingskabels apart te laten lopen in plaats van langs elkaar. Kost je een paar minuten met een hoorbaar resultaat in mijn geval.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Matthijs1973

Quote from: Richi on September 16, 2022, 13:39:20
Ja, zoals Matthijs al schreef, zijn ze intern identiek. De V1 is trouwens eenvoudig te tweaken door intern de signaal en aansturingskabels apart te laten lopen in plaats van langs elkaar. Kost je een paar minuten met een hoorbaar resultaat in mijn geval.
precies zoals degene die nu op marktplaats staat ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Richi

Quote from: Matthijs1973 on September 17, 2022, 09:57:57
precies zoals degene die nu op marktplaats staat ;-)
Nou, da's toevallig! Ik had een mazzeltje met mijn speler. Bestelde via e-bay een refurbished speler rechtstreeks bij CA. Kreeg ik een bericht dat ze er meer hadden verkocht dan ze hadden staan. Of ik het erg vond dat ze voor dezelfde prijs een hele nieuwe opstuurden. Nou, dat vond ik niet erg.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Darthvader

#41
Marantz cd 60?

Darthvader

Heeft iemand de nieuwe Marantz cd 60 al beluisterd? Ziet er wel goed uit. Veel beter dan het oude uiterlijk. Maar de klank? Zag deze speler nieuw voor 649,--.

chansig

Je ging toch streamen ? Of ben ik nu in de war met iemand anders ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Darthvader

Nee hoor. Dat klopt. Maar streamde al vele jaren hoor. Maar desondanks toch nog wel nieuwsgierig naar hoe deze speler presteert. Vind hem wel mooi om te zien.

Darthvader

Voor 649,-- is deze Marantz misschien interessante optie voor Ts.