Dutch Audio Event 2022

Started by Oystein, August 24, 2022, 09:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

#25
Quote from: Xander32 on October  1, 2022, 11:14:09
Wat is voor jullie de charme van een event als deze?

Zelf ben ik er een (1) keer geweest, die dag was vermakelijk, maar ik heb vooralsnog geen behoefte aan een herhaling. Ik vond het te druk om me echt te kunnen oriënteren op hetgeen er stond, van rustig luisteren was er sowieso geen sprake. Gezellig was het zeker wel en ik heb hier en daar wat indrukken op kunnen doen, van hoe voor mij onbekende apparatuur in sub-optimale opstellingen presteerde.
Je hoort ook welke apparatuur ondanks de poepruimtes redelijk tot goed presteren. Daarbij draaien ze naast de bekende klassieke audiofiele pareltjes voor mij best wat onbekende pareltjes. Veel dealeropstellingen zijn niet per se beter, dus je kan snel van veel luidsprekers en electronica een indruk opbdoen en gadgets en nieuwe ontwikkelingen zien.

Als laatste merk ik dat als ik thuis ben het nog niet zo beroerd klinkt. Scheelt ook weer :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Deleted User

Mijn keuze is al bepaald, een maand geleden nieuwe versterker, en begin december nieuwe luidsprekers... Dus daar hoef ik niet meer voor te gaan. En ja hoe ik voor veel minder geld een veel beter klinkende set heb straks :D

Xander32

Oja, die tas... damn, in deze dagen een tas met uiterst waardevol materiaal om de kachel mee aan te stoken 🙃

Quote from: chansig on October  1, 2022, 11:18:10
Ach op zicht is het wel gezellig als je met gelijkgezinden op zo'n beurs rondloopt. Lekker mopperen op dure spullen en hoe blij je bent met dat je straks weer lekker naar je eigen set mag luisteren. Als je dan thuis bent dan pak je je linnentas vol met folders en ga je deze verlekkerd door zitten kijken. Op naar volgend jaar.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: chansig on October  1, 2022, 11:18:10
Ach op zicht is het wel gezellig als je met gelijkgezinden op zo'n beurs rondloopt. Lekker mopperen op dure spullen en hoe blij je bent met dat je straks weer lekker naar je eigen set mag luisteren. Als je dan thuis bent dan pak je je linnentas vol met folders en ga je deze verlekkerd door zitten kijken. Op naar volgend jaar.

Gr. Hans

En je verbazen over de wat autistische inslag van de grijze oude wat parmantige mannetjes die er de absolute meerderheid vormen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Vergeet ook de sandalen niet. Een buikje met een buideltas. Wit t shirt en spijkerbroek. En inderdaad mopperend op het geluid en liefst ook op degene die er staan uit te leggen.

Eigenlijk is de audio mens een bijzonder naar mens.    :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

En die als vliegen op stront op vooral de duurste spulletjes afkomen. En vooral heel veel mopperen over nieuwe fratsen.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Streamen is niets.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Qua zuurpruim gehalte kunnen jullie al goed meerkomen, grijze haren komen vanzelf, dus gaat helemaal goedkomen...

;D

Richi

Quote from: Contour on October  1, 2022, 18:28:56
Qua zuurpruim gehalte kunnen jullie al goed meerkomen, grijze haren komen vanzelf, dus gaat helemaal goedkomen...

;D
Eindelijk wat zelfreflectie op dit forum.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Wat Contour ws niet weet is dat ik hem een keer op deze beurs heb gezien. Ik moest ergens mijn inspiratie voor de gekozen beschrijving vandaan halen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Dat weet ik nog wel hoor, jij was de hele dag in de ruimte van D&D, beetje de DJ aan het uithangen...  ;D

chansig

Nope dat was ik niet. Dat was Baard.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roeleken

#37
Ben nog aan het twijfelen om te gaan, heb eigenlijk niets nodig. Ben wel eens benieuwd naar de nieuwe Guru luidsprekers
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Tabcam

Quote from: roeleken on October  5, 2022, 08:03:22
Ben nog aan het twijfelen om te gaan, heb eigenlijk niets nodig. Ben wel eens benieuwd naar de nieuwe Guru luidsprekers
Heb hetzelfde, niet op zoek maar wie weet wat leuks te horen voor op de werkkamer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Ik ga lekker op mijn gemak, tickets voor 2 dagen, dus als ik zaterdag er nog niet doorheen ben, volgt de zondag.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AudioEnZo

Hier ook tickets voor beide dagen. Hotelkamer erbij geboekt, heb er zin in. Ik ga weer eens proberen om wat foto's te maken en dat is geen kleinigheidje met zoveel volk :D

Unkhman

#41
ik ga ook 2 dagen - lekker relaxed ronddwalen - en laat m'n pinpas thuis  ;D

...moet er wel bijzeggen dat mijn bezoek aan de DAE van vorig jaar flink geld heeft gekost aangezien ik daar de vervanging van mijn gehele systeem tegen het lijf liep en die ik later dan ook heb aangeschaft. Ben ik niet meer van plan dit jaar....

...zeg ik nu...
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

mmuetst

Quote from: AudioEnZo ♩♪♫♬♫♪ on October  5, 2022, 09:11:48
Hier ook tickets voor beide dagen. Hotelkamer erbij geboekt, heb er zin in. Ik ga weer eens proberen om wat foto's te maken en dat is geen kleinigheidje met zoveel volk :D
Lees graag je verslagen op je eigen website, dus kijk uit naar dit verslag (mits je die gaat maken).
En anders hebben we de foto's nog  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

AudioEnZo

Quote from: Unkhman on October  5, 2022, 10:05:26
ik ga ook 2 dagen - lekker relaxed ronddwalen - en laat m'n pinpas thuis  ;D

...moet er wel bijzeggen dat mijn bezoek aan de DAE van vorig jaar flink geld heeft gekost aangezien ik daar de vervanging van mijn gehele systeem tegen het lijf liep en die ik later dan ook heb aangeschaft. Ben ik niet meer van plan dit jaar....

...zeg ik nu...
Haha als je naar aanleiding van de DAE elke jaar je hele systeem zou gaan vervangen zou ik uitkijken naar een andere hobby :D

AudioEnZo

Quote from: mmuetst on October  5, 2022, 10:23:32
Lees graag je verslagen op je eigen website, dus kijk uit naar dit verslag (mits je die gaat maken).
En anders hebben we de foto's nog  :D
Dank voor het compliment Michael [emoji1303]

Over zo'n evenement heb ik nog nooit iets neergepent eigenlijk. Dan zou ik 2 dagen notities moeten maken en of ik dat ga doen....
Liever luisteren en hopen dat er niet zoveel gekwekt wordt in die luisterhokken.

naish123

#45
Ik heb 2 kaartjes voor zondag 9 oktober in de aanbieding. €25

Kan zelf niet omdat het hele gezin ziek is.

Het is een email bijlage die ik makkelijk door kan sturen.


RZeemering

Ik zou twee dagen maar kan ook niet... Corona speelt me voor het eerst parten :(
Veel plezier allemaal!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Zelf zou ik nu met een oplopend aantal covid besmettingen enigszins terughoudend zijn met het bezoeken van een event waarbij je schouder aan schouder door nauwe gangen beweegt en/of je met groepen in kleine, slecht geventileerde ruimtes begeeft  🤧
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Ach ja heb nu een normale verkoudheid, al 1,5 week hoesten en snotterig. Geen corona, daar had ik minder last van.

Na 3 shots en daarna 2x corona neem ik het risico.

Wie weet, misschien leef ik volgend jaar niet meer en ik wil NU leven en dus een leuke hifi beurs bezoeken.

:worship:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Quote from: Xander32 on October  7, 2022, 06:16:05
Zelf zou ik nu met een oplopend aantal covid besmettingen enigszins terughoudend zijn met het bezoeken van een event waarbij je schouder aan schouder door nauwe gangen beweegt en/of je met groepen in kleine, slecht geventileerde ruimtes begeeft  🤧
Je bedoeld net als een school of een trein :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i