Als stereo HTtjes ook mogen

Started by Wijx wondere wereld, June 15, 2004, 23:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

#25

Je Vincent cd-3 speler weer ingeleverd, of was die te leen?? ???

Beviel die niet?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jinsu

Hoi,

En hoe bevalt de Teac ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Wijx wondere wereld

De Vincent is absoluut niet slecht, maar toen ik de kans kreeg een TEAC VRDS 10SE te kopen met (veel) geld toe was voor mij de keus snel gemaakt. De Vincent was ook kwa bediening een stuk minder handig en erg sloom in het skippen naar een volgend nummer. Het geluid is gewoon anders als de TEAC. Ik heb het idee dat de TEAC gewoon de cd weergeeft en de Vincent er iets aan toevoegd.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

garmtz

Quote from: wijx on August  4, 2004, 14:38:58
De volgende update wordt een nieuwe klok, maar eerst uitvinden wie het kan inbouwen  ;D
Lijkt me duidelijk: Soundevolution!

advr

Quote from: garmtz on August  4, 2004, 15:37:54

Lijkt me duidelijk: Soundevolution!

Zijn zij beter dan Trichord? Ik heb een Trichord klokje in mijn cd speler en die bevalt uitstekend... ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on August  4, 2004, 15:47:24
Zijn zij beter dan Trichord? Ik heb een Trichord klokje in mijn cd speler en die bevalt uitstekend... ;D ;D

Daar gaat het om! Ik ga mijn cd speler op termijn wel naar soundevolution brengen. Ik ben echt heel erg benieuwd wat er allemaal aan de upgraden valt en hoe die daarna klinkt :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

René van Es vond de Tent Clock beter dan zijn daarvoor ingebouwde Trichord klok. Ik ken de goede man en we hebben er veel over gesproken. Hij is toch echt wel enthousiast erover. Wat hij wel zegt is dat het geluid compleet transformeert en eigenlijk na modificatie niet meer lijkt (als transport) op de TEAC-sound.

Lid45678

Mooie set Wijx ^-^

Erg mooie speakers en een mooi audio rack :)
Leuk om te zien hoe je stapsgewijs upgrade naar een mooiere set.
Keep up te good work!  8)

Ik neem aan dat er aan de achterkant van de speakers een poort voor de laagweergave is geplaatst ???
Dit vraag ik vanwege de matten met noppen die je er achter hebt staan. Helpt dit goed om de laagweergave te dempen ??? Mijn ruimte is namelijk niet zo heel groot en ik zit met hetzelfde probleem. Op dit moment heb ik twee doeken vilt in mijn basspoorten. Maar ik ben benieuwd of er nog andere manieren zijn die het effectief oplossen.

Met muzikale groet,

Marc

Wijx wondere wereld

De 802 heeft geen baspoort. De matten staan er eigenlijk al vanaf dat ik Delta's had



Die hadden wel een baspoort aan de achterkant waarbij het een enorme verbetering gaf. Nu staan ze er vooral om de galm wat tegen te gaan. Ik heb de matten ook aan de andere kant van mijn kamer liggen. Na veel uitproberen heb ik ze dus zo staan. Helemaal ideaal is het trouwens niet en het is geen garantie voor succes.

@rest
een Tentlabsklok dus  ;D. Soundevolution zit wel erg ver weg daar moet ik toch nog even over nadenken hoe ik daar ga komen.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

advr

Quote from: garmtz on August  4, 2004, 16:01:08
René van Es vond de Tent Clock beter dan zijn daarvoor ingebouwde Trichord klok. Ik ken de goede man en we hebben er veel over gesproken. Hij is toch echt wel enthousiast erover. Wat hij wel zegt is dat het geluid compleet transformeert en eigenlijk na modificatie niet meer lijkt (als transport) op de TEAC-sound.

oh, maar voorlopig laat ik mijn Trichord toch even zitten.... :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#35
Quote from: wijx on August  4, 2004, 18:02:53





mooie breedbeeld tv, sorry kon het niet laten.... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Wijx wondere wereld

#36
Kan iemand hier wat meer over vertellen? Ik kwam bij LC audio een beschrijving tegen voor het plaatsen van hun clock.

TEAC VRDS 10
Clock Frequency 16,9344 MHz
Converter type 2 pcs. Philips TDA1547 (DAC 7)
The Crystal unit is placed off the right hand side of the CD player enclosure, approximately 15 cm. behind the frontpanel.
The Crystal unit X51 is removed, along with C51, placed right next to the crystal. C55 an orange color trim capacitor approximately 3 cm. closer to the rear panel is also removed.
LClock Out is then Connected to the PCB solder pad of X51, closest to the middle of the PC Board.
LClock Gnd is Connected to the PCB solder pad of C51, closest to the edge of the PC Board.
LClock +12 V red wire is soldered to W221, a wire jumper, placed on the opposite side of the same PCB as the crystal.
Top

Als ik dat zo lees lijkt me het nogal simpel.




Gaat het met die Tentlabs ook zo? Dan soldeer ik het zelf wel vast

volgens mij zit ik in het verkeerde topic ? ???
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jinsu

Hoi,

Hier zijn de Teac modellen met bijpassende frequentie:

Teac
 
Teac T1 (Drive) 16.9344
Teac VRDS 7/8/9 16.9344
Teac VRDS 10 (SE) 16.9344
Teac VRDS 25 18.4320
Teac VRDS 25 X/XS 16.9344
Teac P500 16.9344
Teac P700 16.9344

MvGr,

Jens

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

blue-eyes

En de P1, P2 en de P30? En er zijn nog wel meer modellen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jinsu

Hoi Blue-Eyes,

Dat waren de modellen die op de site van Bas staan ;) . Er zijn zoveel mooie Teac modellen en een groot deel is Japan only >:( .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Wijx wondere wereld

maar is het installeren echt zo simpel? Scheelt mij een hoop gesleep met de cdspeler in de trein
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jinsu

Hoi,

Als je ervaring met solderen hebt zou je hetzelf kunnen proberen, maar als je iets verkeerds doet dan is de hele speler niet te gebruiken en moet dan alsnog naar een officiele tuner ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Wijx wondere wereld

Net een mailtje terug gehad van een inbouwer. Hij adviseerd ook de analoge trap te verbeteren met andere uitgang IC's kosten ongeveer 135 euro. Is dat een waardevolle upgrade?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

garmtz

Quote from: wijx on August  5, 2004, 21:33:07
Net een mailtje terug gehad van een inbouwer. Hij adviseerd ook de analoge trap te verbeteren met andere uitgang IC's kosten ongeveer 135 euro. Is dat een waardevolle upgrade?
Waar laat je het nou uiteindelijk doen? Ik heb gewoon meer vertrouwen in Bas van Soundevolution dan 'zomaar iemand'. Analoge trap aanpakken heeft vrijwel ALTIJD zin. En dat is niet alleen uitgangs IC's, maar ook koppelcondensatoren, elco's, etc.

blue-eyes

#44
Anders zoek contact met Scarp. Hij heeft een goede cd speler die extreem gemod is. Ik heb de speler meermalen gehoord (was de vorige eigenaar) ;D .

Kan je ieder geval horen wat het is. Of horen van Scarp wat hij vind. Daarnaast hang je zo met Sebastiaan diverse uren aan de phone. Erg enthousiast!

Mijn bevindingen waren iig erg positief. Strakke bass, meer detail, meer lucht en ruimtelijkheid. Voor hoe en wat kijk op de site van SoundEvolution, daar staat als goed is nog de Rotel RCD991AE te pronken.

Als laatste voordat je het gaat vragen: Ik heb de speler niet weggedaan omdat hij niet beviel, integendeel. Was meer een samenloop van omstandigheden (meer voor minder geld als ik het moet samenvatten).

Ik heb maar 1 advies: bel met Bas!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wijx wondere wereld

#45
Jos Humpig dat is een dealer geadviseerd door Guido. De dichste bij. Hilversum is echt te ver weg.
Het ging mij in eerste instantie ook alleen om de klok dat is al duur genoeg :(
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

kleine update sinds de vorige keer:

Ander (zelf gebouwd) meubel

Eindversterker van Vincent sp991, Sphinx p12 mk1, Marantz PM17 mk2 eruit Zelfbouw Pass Labs Aleph 5 erin (moet nog een beetje afgewerkt worden)

Sphinx p2 mk2 Voorversterker eruit in afwachting van de nog te bouwen Pass Labs BOSOZ X-CLL

B&W 802 eruit, EVE's erin scanspeak, mundorf, tritec, WBT, puur zilver bekabeld

TEAC er helaas uit (stuk), nu staat er een Sony XA-50es mede door het analoog te regelen uitgangsvolume. Mooie speler maar nog niet de droom speler.

Helaas is het geld voorlopig op dus de komende maanden ga ik de voorversterker bouwen en hopen dat er geen onverwachte uitgaves komen  O0

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jean Pierre

Quote from: wijx on January 30, 2005, 02:05:36
kleine update sinds de vorige keer:

Ander (zelf gebouwd) meubel

Eindversterker van Vincent sp991, Sphinx p12 mk1, Marantz PM17 mk2 eruit Zelfbouw Pass Labs Aleph 5 erin (moet nog een beetje afgewerkt worden)

Sphinx p2 mk2 Voorversterker eruit in afwachting van de nog te bouwen Pass Labs BOSOZ X-CLL

B&W 802 eruit, EVE's erin scanspeak, mundorf, tritec, WBT, puur zilver bekabeld

TEAC er helaas uit (stuk), nu staat er een Sony XA-50es mede door het analoog te regelen uitgangsvolume. Mooie speler maar nog niet de droom speler.

Helaas is het geld voorlopig op dus de komende maanden ga ik de voorversterker bouwen en hopen dat er geen onverwachte uitgaves komen  O0



Sweet!! Eve's zelf gebouwt? zijn echt mooi, wat zijn de verschillen met de oude b&w speakers?!!! mooi meubel! zelfde model als die van gitaar(nog iets  :-* ) toch?

Ik ben niet zo in de termen maar zijn die versterkes die naast de speakers staan, en die "bak" die in het midden staat zelfbouw? 

mvg,

Wijx wondere wereld

nee ik heb ze niet zelf gebouwd, wel zelf gekocht  O0

houten kasten zijn EVE's (2)
kasten ernaast zijn Passdiy Aleph 5
Meubel is gebaseerd op de naimframe
en de "bak" in het meubel op de onderste plank is inderdaad ook zelfbouw een DDDAC, maar die gebruik ik niet.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

zoek de verschillen :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun