Als stereo HTtjes ook mogen

Started by Wijx wondere wereld, June 15, 2004, 23:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wijx wondere wereld

Dan maar de mijne






en ze zijn behoorlijk groot even ter vergelijking een cdhoesje:


Heeft iemand trouwens de manual van de SP991 voor mij?





Hangt aan elkaar met XTC black ultimate en  Array bekabeling (binnenkort hopelijk eens Kimber 8tc proberen)

Volgende update wordt een externe dac, de DDDAC 1543 maar eigenlijk nog liever de Vincent CD-3.

Iemand ruilen voor een HK HD760, DDDAC, Apogee kabel, en Sony CDP-505es  ;D ?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

blue-eyes

Grappig! Ik heb ze in het zwart gehad, voordat ik ze inruilde voor mijn huidige EV. Veel voor relatief weinig geld! Vincent maakt echt goede spullen die de concurrentie met veel duurdere andere merken zeker aan kan!

De manual heb ik er bij verkocht ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wijx wondere wereld

Mark Levinson ligt ook nog een heel stukje boven mijn budget  ;)

Alleen jammer dat de support van Vincent nogal prut is
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Walter_PPK

Di vincent monoblokken zijn echt wreed 8)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

garmtz

Ik heb nog een Apogee Wyde Eye AES/EBU voor je mocht je die willen (prikkie)... ;D

The Foundation

Quote from: Walter_PPK on June 17, 2004, 14:57:42
Di vincent monoblokken zijn echt wreed 8)

wat is de adviesprijs van zo een monoblok?

Wijx wondere wereld

#6
thnx voor de tip. Vanavond gelijk even mijn vriendin ompraten.

De adviesprijs is 1300 euro per stuk in Nederland, 1000 dollar voor Sheng Ya per paar in verweggistan, ik heb m 2de hands 2 jaar oud voor 1400 euro.

En dan wordt de NUON automatisch je vriend


Ipv array zit er nu trouwens Kimber 8tc op.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

advr

Quote from: wijx on June 15, 2004, 23:16:45
Dan maar de mijne






en ze zijn behoorlijk groot even ter vergelijking een cdhoesje:


Heeft iemand trouwens de manual van de SP991 voor mij?





Hangt aan elkaar met XTC black ultimate en  Array bekabeling (binnenkort hopelijk eens Kimber 8tc proberen)

Volgende update wordt een externe dac, de DDDAC 1543 maar eigenlijk nog liever de Vincent CD-3.

Iemand ruilen voor een HK HD760, DDDAC, Apogee kabel, en Sony CDP-505es  ;D ?


Ik kan de foto's niet zien, help,  help :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

blue-eyes

#8
Quote from: wijx on June 16, 2004, 08:31:08
Mark Levinson ligt ook nog een heel stukje boven mijn budget  ;)

Alleen jammer dat de support van Vincent nogal prut is

Als je deze Vincents kon betalen, kon je ook een ML kopen..... ;) 2e hands uiteraard.

Adviesprijs lag in Dld (uit mijn hoofd) indertijd rond de 1500 euro per stuk. In nl. heb ik ze toen voor 1050 per stuk gevonden (ja ja, goedkoper dan Dld ;D ). Tegenwoordig zijn ze dacht ik 2500 het paar.

@Wijx: ik zie net dat ze twee jaar oud zijn. Dan heb je niet de 991 PLUS versie? Brommen die blokken van je ook? Dat schijnt een van de kwalen geweest te zijn van de oudere versie voor de 991 PLUS.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, vergis je niet in de stroomkosten:

Schrik niet: een kleine  1000 watt per uur!!!!! (25% rendement van 100watt klasse A per monoblock)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wijx wondere wereld

Hoi,

Er staat geen plus op dus ik neem aan dat het gewoon de normale zijn. 1 van de blokken bromt heel licht als je van dichtbij luisterd. De ander is gewoon stil voor zover mogelijk is uiteraard bij zulke voedingen.

Ik heb er geen 2500 euro voor betaald :). Voor dat geld heb je misschien een hele oude ML. Laatst stond er ook een KREL KSA-250 voor duizend euro dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Foto´s werken soms niet. Picserver is niet al te stabiel.



Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

blue-eyes

Quote from: wijx on June 23, 2004, 11:40:05
Hoi,

Voor dat geld heb je misschien een hele oude ML. Laatst stond er ook een KREL KSA-250 voor duizend euro dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.


Dat valt best mee hoor. Mijn huidige ML is ook al wat jaartjes oud, maar dat maakt voor een versterker niet zoveel uit. Ik prefereer zeker een 10 jaar oude ML boven de Vincents.

Maar dat terzijde, het blijven zowel optisch als technisch hele mooie apparaten die Vincents! Mooi dat ze niet brommen, schijnt echt een probleem bij de eerste serie geweest te zijn.

En heb je je vriendin al verteld dat ze 1 Kw per uur slurpen? ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Verbruiken ze dat constant? Het zijn toch geen pure klasse A blokken?
Dan verbruiken ze toch niet constant 1000W per uur?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Wijx wondere wereld

Yep het zijn 100% klasse A blokken. Ik gok zo'n 60 graden celcius bedrijfstemperatuur. Zonder variabele biasinstelling.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

advr


Hasta la pasta zeg, je hebt een bijbaantje nodig voor de stroom! O0
Maar als het lekker klinkt......

Geen versterkers dus om altijd aan te laten staan. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Wijx wondere wereld

Tadaa een Vincent cd-3

weet iemand trouwens een andere server die nog wel plaatjes host?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Gijs82

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

caspergt

Ever fell of the stairs becuz of your Rollator ?
CALL 0900-ROLLATOR, we`ll fix that ROLLATOR of yourse in NO TIME, brembo brakes ! 20 inch spinner rims, to look cool for you homies, at the EASTCOAST, 4 weel drive ! you never fall of the stairs again, and offcourse a 400 HP 5.7liter engine
ROLL ON

blue-eyes

Staat nog een Vincent voorversterker voor 400 euro te koop, schijnt ERG goed te zijn.... Ik dacht de SA91 uit mijn hoofd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wijx wondere wereld

#19
Thanks voor de tip van die imageshack

het werkt



die SA91 kan ik niemand aanraden. Die is echt zwaar onder de maat ivm met de rest van de vincent apparatuur. Bijvoorbeeld de SA93 is al een heel stuk beter. Ook is die kwa gebruiksvriendelijkheid niets. Elk kanaal een eigen volumeknop, geen ab, etc.

Die mij maar mijn eigen vertrouwde Sphinx :) mag ook wel als je naar de nieuwprijs kijkt :)

sorry voor de belabberde foto, ik kon de digitale  camera niet vinden
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

blue-eyes

Even gechecked, was idd de SA91. Ik zei ook al: SCHIJNT goed te zijn. Dat verhaal heb ik wel van meerdere mensen vernomen ook in bezit van 991 eindversterkers. Maar de Sphinx is een kanjer, SCHIJNT ;D

Ik heb ze beiden niet gehoord namelijk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wijx wondere wereld

Je gaat natuurlijk nooit je eigen apparatuur afkraken  ;D

Ik heb de SA91 wel getest en ik had er hoge verwachtingen van. De opbouw is immers best goed.
Maar het was helemaal niets.  En het gebrek aan ab enzo maakte het alleen maar erger. Maar is vermoed dat de Vincent ontwerpers het ook helemaal klote vonden, want de CD-3 heeft een regelbaar volume.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

blue-eyes

Quote from: wijx on July 10, 2004, 14:26:34
Je gaat natuurlijk nooit je eigen apparatuur afkraken  ;D

Ik heb de SA91 wel getest en ik had er hoge verwachtingen van. De opbouw is immers best goed.
Maar het was helemaal niets.  En het gebrek aan ab enzo maakte het alleen maar erger. Maar is vermoed dat de Vincent ontwerpers het ook helemaal klote vonden, want de CD-3 heeft een regelbaar volume.

Dan zou ik de Spinhx er ook tussen uit halen. Wellicht dat de cd3 rechtstreeks op je EV nog beter klinkt. Ik weet niet of het voor alle cd spelers met regelbaar volume geldt dat je deze rechtstreeks kan aansluiten. Mocht het kunnen heb je een schakel minder!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wijx wondere wereld

#23
Ik wil het zeker nog eens proberen. Maar het klinkt in ieder geval niet per defenitie beter. Met de Sony rechtstreek op de monoblokken (getest op rotel en Vincent) was het absoluut geen succes.


Mijn andere plankje is nu ook klaar. Allemaal zijn het drie keer 18 mm MDF platen gevuld met zand
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

#24
O jee weer een kleine update:




vooral financieel een hele verbetering :). Geluid op hoog en midden is nu een heel stuk realistischer als met de Vincent. Het laag is wat boemiger geworden. De volgende update wordt een nieuwe klok, maar eerst uitvinden wie het kan inbouwen  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun