Hallo Marcush
Nog bedankt voor je gastvrijheid, de versnapering bij de koffie en de leuke luisteruurtjes
Gisteren bij Marcush wezen luisteren naar zijn set bestaande uit o.a. Dynaudio Confidence 30, aangestuurd door een Jadis-buizenbak van 2x30Watt,
een Elac-streamer (i.c.m. Tidal) en wat analoge bronmateriaal (platen) afgespeeld via een Linn en/of Nottingham Analogue draaitafel.
De set klonk zeer fraai, mild, ietwat ingetogen en smooth met voldoende kwaliteit om ook alle verfijningen (details) in de muziek, ten gehore te brengen.
Echt een sound (typisch Dynaudio?) welke nimmer vermoeid, ook niet na vele luisteruren achtereen

Het enige wat ik zelf op te merken heb, is dat in het laag het voor mij persoonlijk wel wat meer punchy en strakker had gemogen.
Dit is geen kwaliteitsoordeel maar puur een smaakvoorkeur, want zoals het nu klonk daar zou ik ook zeer gelukkig mee kunnen leven.
Wellicht had een sterke transistorbak een meer punchy en strakkere basweergave opgeleverd? Kortom een set, die ik niet aan spektakelzoekers zou aanbevelen maar voor vele anderen, alles in zich heeft voor vele uurtjes,
maanden, jaren luisterplezier.
Extra nootOp basis van wat je doorgaans hoort over Dynaudio, dat deze het meeste gebaat zijn bij zeer sterke transistorbakken (of class D)
en ook als je de impedantiegrafiek van deze Confidence 30 bekijkt
(zie onder) is het toch nog verbazingwekkend dat met een relatief
zwakke buizenbak, (in deze situatie met een moderate afspeelniveau) zulke goede weergaveresultaten te behalen zijn.