Nieuwe NAS of cd speler

Started by Darthvader, June 18, 2022, 12:38:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Waar kom je ongeveer vandaan uit Twente, misschien kan ik je wel helpen. PM me maar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

paaj

Quote from: Darthvader on June 29, 2022, 10:07:37
Kwam dit tegen:

https://www.stevehuffphoto.com/2020/03/01/hifi-innuos-zen-mini-mkiii-review-with-phoenix-usb-re-clocker-and-lspu/

Lekker simpel systeem. Klank wordt beschreven als audiofieler dan bluesound te. Bluesound node klinkt donkerder, rijker en warmer. Met mijn muziek, veel ouder rock, klink dat wel het beste.

Hoeveel schijven zitten erin? Klinkt als één en dat is wel erg weinig veiligheids marge voor je CD rip werk, daar zit een hoop tijd in die je kwijt bent als de schijf sneuvelt. Zou altijd voor minimaal een Raid setup gaan zodat je je data dubbel hebt, voordeel van een NAS ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Darthvader

2 schijven waarvan de 1 als backup fungeert.

paaj

Dat zou mooi zijn, lees ik alleen zo snel nergens.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

KayaRahnee

2 schijven in één aparaat is geen volwaardige backup ... veiliger is een harde schijf die men elders bewaard ... mijn bescheiden mening.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Darthvader

Alles staat ook nog op harde schijf laptop. Ik rip het en dan kopieer ik het naar de Nas.

Stef

Ik zou ook eerst opteren voor een kwalitatieve streamer en hang er desnoods een usb aan. Wat kost 2tb tegenwoordig? 100 eur? Koop r 2 voor een backup disc. Een performante NAS kan later nog altijd.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Hannibal_

Quote from: Darthvader on June 29, 2022, 15:41:15
Alles staat ook nog op harde schijf laptop. Ik rip het en dan kopieer ik het naar de Nas.

Psies!
Zo doe ik het ook.

Op twee verschillende apparaten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Darthvader

Ik kan ook een harde schijf, USB 2.0, koppelen aan mijn bluesound node. Iemand idee of dit goed werkt of via nas toch beter?

Kingpin

Als je alles toch extern backupped waarom zou je dan voor een 2-bay NAS gaan en niet voor een simpeler 1-bay ?
Scheelt je qua aanschafprijs veel en in stroomverbruik (al is dat op jaarbasis niet zo heel veel).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Darthvader on June 30, 2022, 09:39:33
Ik kan ook een harde schijf, USB 2.0, koppelen aan mijn bluesound node. Iemand idee of dit goed werkt of via nas toch beter?
USB2.0 is drama, dan haal je als je geluk hebt sustained 20MB/s.
Via een normaal 1Gb/s netwerk en NAS kun je 100MB/s halen.

Darthvader

Kwam het net tegen op internet. Inderdaad; dat is het niet.

Begin steeds meer te opteren voor een mooie cd speler.

CineSmurf

Quote from: Kjelt on June 30, 2022, 14:33:15
USB2.0 is drama, dan haal je als je geluk hebt sustained 20MB/s.
Via een normaal 1Gb/s netwerk en NAS kun je 100MB/s halen.

Daar blijf je met muziek toch ver onder?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

minplus

Quote from: minplus on June 21, 2022, 18:15:20
Neem er iig een leuke CD-speler van de kringloop bij voor iets van een tientje. Misschien inmiddels iets meer, heb er al een aardige tijd niet meer naar gekeken en CD's worden weer heel populair net als LP's en platenspelers.
Prima platenspelers waar je nu wat honderdjes voor betaalt gingen niet zo lang geleden naar de vuilstort.
Als het een goede kringloop is heb je 4 weken garantie.

Voor die paar euri hoef je het echt niet te laten. Ik heb hier een stel in gebruik die me meer of minder geld hebben gekost. De mooiste (niet de duurste) zijn een paar gemodde, die zijn apart en oerdegelijk. Daarna volgt de duurste, een Naim. Maar er draaien ook een paar van een tientje voortreffelijk..
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kjelt

Quote from: CineSmurf on June 30, 2022, 16:11:02
Daar blijf je met muziek toch ver onder?
Gaat meer om alles er op te zetten. Als je 2TB moet kopieren  en je wel even zoet.

Darthvader

Knoop doorgehakt. Ga het eerst proberen met een nieuwe nas, qn ts 233 met 2 WD redplus schijven

KayaRahnee

Quote from: Darthvader on July  1, 2022, 09:40:25
Knoop doorgehakt. Ga het eerst proberen met een nieuwe nas, qn ts 233 met 2 WD redplus schijven

Hopelijk is het toch een juiste keuze voor je.
Ik heb het hier weer aan m'n kl**** ... bij proberen inloggen NAS melding "IP adres word geblokkeerd" ... en zo zit ik als leek weer met de handen in het haar ... weer hulp inroepen, weer wat centen op tafel leggen. Veel zin om dat ding klaar te maken voor het containerpark.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

... gelukkig redden ook de meeste leken zich prima met de basis installatie van een nas.

Dat neemt niet weg dat wanneer dat niet direct lukt, je flink aan het zoeken kan komen. Dat dit de nodige frustraties met zich meebrengt kan ik mij goed voorstellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

#95
Tegenwoordig is veel IT behoorlijk user friendly.

Blijft een feit dat zaken achter de vaak mooie user interface het altijd een lastige techniek is. IT is een vak. Zeker netwerken.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

KayaRahnee

Ik heb geen zin om er nog verder aandacht aan te besteden, einde verhaal voor mij dat NAS gedoe.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rowdy

Wat ga je dan als bron nemen, streamer, CD of LP?

KayaRahnee

Quote from: Rowdy on July  2, 2022, 17:45:46
Wat ga je dan als bron nemen, streamer, CD of LP?

Ik luister de laatste tijd veel internet  radio via de squeezebox.
Wanneer er voldoende centen in't bakje liggen zal er wel eens iets anders komen , maar wat ... een all in one systeem misschien.
Zal me in ieder geval goed moeten informeren zodat ik weer niet in een verhaal stap zoals dat van de NAS die me als gebruiksvriendelijk en plug &play werd voorgesteld maar helemaal niet is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kingpin

Als het toch eenmaal draaid heb je er toch geen omkijken meer naar ?
Ik snap het niet waar het probleem nu ligt als eenmaal alles werkt.
Heb pakweg een half jaar ook weer een nieuwe NAS ... goed opzetten , zelfs LMS als server draaien terwijl deze helemaal niet meer ondersteunt wordt en draaid ook na alle tussentijdse updates probleemloos.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack