koptelefoon kopen in duitsland? of elders

Started by DofN, May 29, 2022, 09:00:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ik zit zo een beetje te kijken naar goede bluetooth + bedrade koptelefoons met noise councelling en kom op twee modellen uit. Een Sony en een Dali (hoe kan het ook anders). In Duitsland koop ik een IO6 voor 300 euro, in Nederland kost hij al jaren 399 euro. Geen enkele winkel stunt ermee en het lijkt wel alsof de prijs centraal gecoördineerd wordt. Dat staat me tegen.

Wie koopt weleens nieuw hifi spul in Duitsland, wat is een betrouwbare internetwinkel en zouden jullie ook daar shoppen? Of krijg je problemen met garantie enzo? Of gewoon via Amazon? (Ik vind die onderleveranciers niet altijd betrouwbaar?)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J.A.F._Doorhof

Amazon is denk ik het veiligst.
We zijn er onlangs achter gekomen dat iets kopen in DLD niet altijd makkelijk gaat. Moest iets retour en we zijn nu 6 maanden verder en nu is pas alles geregeld. Geen geld retour maar 1600 store credit (lekker dan).

Zou gewoon in NL kopen of amazon.
Amazon hebben we alleen maar positieve ervaringen mee tot nu toe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Amazon heb ik ook goede ervaring mee, dan vooral de service, echter heb je daar dan weer soms dat ze niet buiten Duitsland verzenden.
Enige tijd terug heb ik een PSI AVAA gekocht via een Duitse musicstore, welke ik nadien heb return gedaan, ook hier is alles vlekkeloos verlopen -> enige was dat omdat ik van buiten Duitsland terugzenden waren deze kosten voor mij.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chansig

Het kan in ieder geval lonen Amazon.nl en Amazon.de af te struinen. Paar weken terug een klopboor gekocht via Amazon.nl bij BauXXL in Dld. Daar koste hij 142 euro. Dezelfde boor, dezelfde zaak maar dan via Amazon.de en de boor koste 128 euro. Uiteindelijk het verschil terug gekregen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Quote from: jahtari on May 29, 2022, 09:38:55
Aan amazon zit ook een duistere kant.

Zolang het kan blijf ik zover mogelijk weg van die toko inderdaad.
Maakt vanzelfsprekend nul uit onderaan de streep. Maar Amazon is me veel en veel te machtig. Die bepalen zo direct werkelijk alles voor je.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

skyfox

Quote from: VlisChris on May 29, 2022, 10:56:09
Zolang het kan blijf ik zover mogelijk weg van die toko inderdaad.
Maakt vanzelfsprekend nul uit onderaan de streep. Maar Amazon is me veel en veel te machtig. Die bepalen zo direct werkelijk alles voor je.
Dat was Google toch? Of Microsoft? Of...

Uiteindelijk valt het allemaal wel mee, denk ik. Zolang je zelf een beetje blijft nadenken.

On topic: heb zelf ook uitstekende ervaring bij amazon, zowel nl, it, es, fr, co.uk als com. Het loont prijzen te vergelijken, dat wel. Hifi Hinterhoff duitsland is ook wel een betrouwbare partij, mochten ze jouw product verkopen.

Ben benieuwd welke winkel mag gaan leveren [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

DofN

https://www.elektrowelt24.eu heeft de koptelefoon via amazon te koop voor 330 euro. Ik vind dat nogal wat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

In een park tegenover mijn woning worden nog weleens festivals gegeven. Zo'n koptelefoon lijkt me ideaal om er minder last van te hebben. Het lijkt toch de moeite om in Duitsland te shoppen, maar bij garanties enzo zit je wel weer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Je zal de pech inderdaad maar hebben. Maar wat zijn de kansen daarop ? Ik denk klein.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

En qua prijsverschil kan je hem drie keer (of meer) naar Dld zenden.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

#15
Bij Stassen staat een witte io6, webshop retour, voor 279,-.
Ook bij e-style audio staat de witte aan 299,-. En als je je inschrijft voor de nieuwsbrief, krijg je meteen nog eens 5% korting. Ik heb er mijn Meze vandaan…


En anders even polsen bij Marcel van H&C Hifi?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Ik wil geen retour en geen witte :)

In Duitsland een nieuwe voor 279,- bij https://www.hifi-regler.de

Ja ik zal Marcel nog even een PM sturen, goed idee.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Quote from: DofN on May 29, 2022, 16:30:15
Ik wil geen retour en geen witte :)

In Duitsland een nieuwe voor 279,- bij https://www.hifi-regler.de

Ja ik zal Marcel nog even een PM sturen, goed idee.

Als ie op je hoofd zit zie je de kleur niet, tenminste als je hem normaal op je hoofd zet... :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Het oog wil ook wat, en mocht ik hem ooit willen doorverkopen dan is de caramel-wit de meest populaire versie. Ik vind hem zelf ook mooier.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Heb zelf nog nooit een koptelefoon doorverkocht, wel weggegeven. En wel van een erg goede nog eentje bijgekocht toen de andere aan z'n eind was.
In de troep hier maakt het trouwens niet uit hoe een koptelefoon eruit ziet want hij valt toch niet op.
Maar je hebt vast toch wel een la waar hij in past zodat je hem niet ziet?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jumping Jack

Hoe moeilijk is dat nu om te accepteren dat dofn geen witte wil? Dat is 100% zijn zaak...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

minplus

Valt wel mee hoor. :)
We hebben wat meer met elkaar dan gebruikelijk op een forum en geven elkaar af en toe een steekje zonder ooit problemen over wat dan ook.
Natuurlijk los van het feit dat hij een lekker goedkope witte moet nemen en in een la leggen. :D
En als hij muziek ermee wil luisteren de Stones opzetten.... 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

#22
Ik vind de relativerende opmerkingen van Minplus wel prima hoor. En ik ken hem erg goed. Het zijn overwegingen die ik zelf had. Wit, je ziet het toch niet en is een stuk goedkoper.  Ik heb geleerd dat hifi voor een groot deel ook emotie rondom het uiterlijk is. Dus ik doe lekker dom en ga voor de kleurstelling die ik wel mooi vind :) En ik ga niet de Nederlandse prijs betalen, die is bizar. €399 voor kleur A, €299 voor kleur B en in Duitsland kost kleur A €280,-

[ik had hier wat kritiek maar het heeft toch geen zin]



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Vrienden kunnen veel van elkaar hebben. :)
Maar heb jij ook net als ik ergens gelezen dat de Stones via een koptelefoon met een kleurtje nog mooier klinken? :D

https://www.youtube.com/watch?v=I-fnNIkzrCc
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub