Exposure 3010s2d, MF m5si of AV receiver Marantz SR6015 voor dynaudio?

Started by Darthvader, March 21, 2022, 21:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darthvader

Kent iemand deze versterkers? Ik ken wel de MF, en vindt die goed. Maar hoe is de Exposure? Is het een betere versterker? En welke matched beter met Dynaudio emit? OP MP staat een Marantz SR6015. Is dit misschien een goede keuze? Gaat mij echter wel om stereo. De prijs van de SR6015 lijkt wel interessant.

Rowdy



Mediator

Ik zou ff goed informeren vooraf. Het Dynaudio dat ik ken is vrij neutraal en een exposure vind ik een heel mooie versterker maar ook vrij neutraal. Ik zou eerder op papier naar iets neigen met wat meer kleur zoals Arcam. Kun je niet ergens gaan luisteren?

Xander32

Een Marantz SR op Dynaudio geeft steevast een dun, schreeuwerig geluid. Tenminste die keren dat ik zo'n combi hoorde.

Ik zou sowieso voor een stereoversterker, gaan. Kijk op de tweedehands markt. Exposure is niet verkeerd, of een Denon, Musical Fidelity, Atoll, ...

Of een (bron met) vv & een hypex/purify ev./geïntegreerde klasse d.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Darthvader

Heb wat over de exposure gelezen en inderdaad goede versterker, erg levendig, maar kan ook "harsh"klinken. Dan lijkt mij de MF M5si toch een betere keuze. Ooit gehoord op andere speakers en dat beviel wel. Erg dynamisch en powerfull. Had ook body. Lees dat sommigen de MF bright vinden maar dat kon ik er totaal niet uithalen. Eerder integendeel. Een nieuwe M5si kan ik bij een dealer voor 1525,-- kopen.

Arcam. De Sa30 is boven budget. Dan wordt het een Sa20. Maar lees hier gemengde reacties over. En wordt het icm Dynaudio niet te saai klinkend?

Marantz lees ik ook zou geen geweldige match zijn.

**Marco 76**

Wat ouder topic inmiddels.
Speel zelf met deze Exposure 3010S2D. Normaal een setje Neat er op, maar pas ook even m'n Dynaudio Excite boekenplankspeakers er aan gehangen.
Gewoon goed, maar zeker niet geniaal of dé ideale match. Ze halen van elkaar net niet het beste en mooiste er uit. Moeilijk te omschrijven wat er écht mist. Toch richting te vlak denk ik, terwijl dat niet persé het karakter van de Exposure en Dynaudio's is.

Heb die oudere Excites nooit naast nieuwe Emits gehoord, want de ene Dynaudio is de andere niet. Vind het een lastig speakermerk om algemeen advies te geven.

De Dynaudio's normaal aan een Wadia Powerdac van volgens mij 2*50 watt en zeker 10 jaar oud. Dat matcht en zingt beter terwijl ik de Wadia kleurlozer ervaar dan de Exposure.

Met Musical Fidelity heb ik geen ervaring. Volgens mij de Dynaudio's nog wel eens aan een Cambridge stereo versterker gehangen, wat wel richting mismatch ging.

Lion of Judah

Quote from: Darthvader on March 21, 2022, 21:18:18
Kent iemand deze versterkers? Ik ken wel de MF, en vindt die goed. Maar hoe is de Exposure? Is het een betere versterker? En welke matched beter met Dynaudio emit? OP MP staat een Marantz SR6015. Is dit misschien een goede keuze? Gaat mij echter wel om stereo. De prijs van de SR6015 lijkt wel interessant.
Je weet zelf echt wel hoe Exposure klinkt want die heb je zelf gehad. Tenminste, als ik moet geloven wat je onder je vele andere forumnamen hebt gepost.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

H&C Hifi

Je M5Si die je had besteld en niet hebt afgenomen staat nog hier in het magazijn ..... ;)