Schone stroom door netwerk filter Powerplant? Wat zijn jullie ervaringen?

Started by Samro, March 17, 2022, 13:50:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samro

Wie heeft goede ervaringen met een goed netwerk filter van bv Powerplant? Wat geeft het voor betere klank? Ik bedoel een netwerkfilter welke je ook een eindversterker van 2x280 W kunt aansluiten. Als je zelf niet hebt gehoord of uitgeprobeerd niet reageren svp!

Hannibal_

Als je een netfilter bedoelt, tussen stopcontact en set dus, hele goede resultaten.

Nu is dat denk ik sterk afhankelijk van hoe vuil je net daadwerkelijk is hoeveel effect.

In mijn geval vervuil ik bewust mijn net (gaat netwerk overheen) en schoon ik het zo ook weer.
Ook bewust  ;)

Edit: mijn eindversterkers (2x120 W) staan er ook op, al wordt aangeraden om allereerst je bronnen er op te zetten (ik hield ruimte over dus eindblokken ook er op.)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

frank2

Ik gebruik een niagara 1200 netfilter waarop 2 aansluitingen zijn voor stroomverbruikers zoals versterkers. Deze audioquest vind ik persoonlijk beter dan vele furutech blokken... en andere zoals vibex.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Samro

Bedankt voor jullie reacties. Het valt mij op dat in het weekend 's avonds/'s nachts de klank rustiger en detailrijker is, (het valt echt op vaak).  en minder scherpe randjes (zonder filter nog). De klank is overdag vaak minder rustig en  schriller. Het zal wel tussen de oren zitten volgens velen maar dat is niet  zo!!

Mvg, Samro

twani

Quote from: Samro on March 17, 2022, 15:50:30
Bedankt voor jullie reacties. Het valt mij op dat in het weekend 's avonds/'s nachts de klank rustiger en detailrijker is, (het valt echt op vaak).  en minder scherpe randjes (zonder filter nog). De klank is overdag vaak minder rustig en  schriller. Het zal wel tussen de oren zitten volgens velen maar dat is niet  zo!!

Mvg, Samro

Het mag geen verrassing heten. Muziek luisteren gebeurt toch écht juist allemaal tussen de oren..... 

Kwabbernoot

Quote from: Samro on March 17, 2022, 13:50:00
Wie heeft goede ervaringen met een goed netwerk filter van bv Powerplant? Wat geeft het voor betere klank? Ik bedoel een netwerkfilter welke je ook een eindversterker van 2x280 W kunt aansluiten. Als je zelf niet hebt gehoord of uitgeprobeerd niet reageren svp!

Hmm, ik heb het wel uitgeprobeerd maar niet gehoord. Ik mag dus eigenlijk niet reageren. Hmm... Wat nu. Ach wat: pech voor jou.  :P

Als ik het goed begrijp begin je dus een draadje met een vraag waarbij je van te voren zo ongeveer het juiste antwoord aangeeft? Tja, als je dat nodig hebt om jezelf over de streep te trekken...

Bijzonder...

Samro

Quote from: Kwabbernoot on March 17, 2022, 16:10:30
Hmm, ik heb het wel uitgeprobeerd maar niet gehoord. Ik mag dus eigenlijk niet reageren. Hmm... Wat nu. Ach wat: pech voor jou.  :P

Als ik het goed begrijp begin je dus een draadje met een vraag waarbij je van te voren zo ongeveer het juiste antwoord aangeeft? Tja, als je dat nodig hebt om jezelf over de streep te trekken...

Bijzonder...
Mijn vraag beter lezen svp, dan snap je misschien wat ik bedoel. Ervaringen van gebruikers met goed netfilter heb ik meer aan.

Kwabbernoot

Als jij goed hebt gelezen ben je ook een ervaring van mij met een netfilter tegengekomen. Nu is het nog wel de vraag of mijn netfilter in de categorie goed valt.

Groeten...

Pathos

Ik heb een AudioQuest Niagara 1200 en het verschil is aanzienlijk. Meteen al bij de eerste muzieknoten hoorde ik meer microdetails. Heel cliché maar dingen die ik nog nooit eerder in de muziek heb waargenomen.

Vooral het betere laag valt me op. Meer laagjes in het laag. Tonen beter van elkaar te onderscheiden. De klank is krachtiger met een bredere soundstage en betere focus. Nu weet ik ook wat ze bedoelen met "een zwartere achtergrond". Je ervaart meer rust en stilte. Al met al, heel blij mee. In mijn situatie een grote verbetering.

Bovendien gaf het mij ook een enorme verbetering op mijn 4K TV.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Samro

Quote from: Kwabbernoot on March 17, 2022, 17:04:00
Als jij goed hebt gelezen ben je ook een ervaring van mij met een netfilter tegengekomen. Nu is het nog wel de vraag of mijn netfilter in de categorie goed valt.

Groeten...
Wat had je dan voor netfilter? De meesten netfilters heb ik inmiddels begrepen kan geen eindversterker op omdat die teveel stroom trekt meestal. 

sandervg

Ik volg deze even.... overweeg om een IFI Powerstation op m'n HT te gebruiken (omdat daar ook voor rotzooi is aangesloten met switch voedingen)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Peerless Monster

Quote from: Samro on March 17, 2022, 17:38:51
Wat had je dan voor netfilter? De meesten netfilters heb ik inmiddels begrepen kan geen eindversterker op omdat die teveel stroom trekt meestal. 

Een netfilter kunnen in principe alle versterkers op. Een powerplant daarentegen heeft vaak een max te leveren vermogen. Maar een powerplant heeft vaak een uitgang waar alleen op gefilterd wordt. Dus ik heb hier twee ps audio's staan ppp. Waarbij de bron, voortrap etc op de powerplant staat en mijn eindtrap op het gefilterde uitgang van de powerplant.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mmuetst

Mijn ervaring is verschillend. Bij Wilbert HiFi in Utrecht hoorde ik geen verschil. Maar ik weet dat sommige storingen op het lichtnet wel in je systeem kunnen komen.
Het is een beetje afhankelijk van de kwaliteit van de voeding. De meeste filters doen een beetje filteren ver boven de 20Khz en mijn ervaring is dat dit geen verbetering geeft.
In de meeste gevallen is je voeding in je versterker/source al een filter van alle ellende. De vraag is ook, heb je last van storingen door je luidsprekers? Hoor je brom of heel veel ruis en andere storingen als je met je oor op de luidspreker gaat luisteren? Hoor je apparatuur schakelen (koelkast bijvoorbeeld)? Zo niet, dan heb je waarschijnlijk geen probleem en hoef je die ook niet op te lossen.
In mijn luisterruimte hoor ik namelijk het aanschakelen van de TL verlichting over de luidsprekers, dit alleen als ik via mijn buizen eindversterkers luister. Luister ik via een transistor eindversterker dan hoor ik helemaal niks van het inschakelen. 
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Wat sowieso al goed is om te beseffen voordat je tot koop over gaat; bij mijn weten voeren gefilterde stekkerblokken de rotzooi af via de aarde. Heb je geen wandcontactdoos met aarde waar je het blok inprikt, is de werking van het filter twijfelachtig/verwaarloosbaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on March 18, 2022, 11:02:54
Wat sowieso al goed is om te beseffen voordat je tot koop over gaat; bij mijn weten voeren gefilterde stekkerblokken de rotzooi af via de aarde. Heb je geen wandcontactdoos met aarde waar je het blok inprikt, is de werking van het filter twijfelachtig/verloosbaar.

Dit durf ik te betwijfelen...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Samro


Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kwabbernoot

Quote from: Samro on March 17, 2022, 17:38:51
Wat had je dan voor netfilter? De meesten netfilters heb ik inmiddels begrepen kan geen eindversterker op omdat die teveel stroom trekt meestal.

Een SEEC. Ik weet zo niet het type uit mijn hoofd.

Zo een maar dan met drie uitgangen.

Groeten...

DB628

Hier in huis staat een Niagara7000, voor ons geeft dit een veel beter geluid dan als deze er niet tussen zit. Als wij in de garage de TL-lampen aandoen en de Niagara zit er niet tussen kraakt het aan alle kanten over alle speakers. Zodra deze er weer tussen zit kunnen wij weer veilig naar muziek/film luisteren.
Indien de magnetron aangaat hoor je de Niagara zijn werk doen (soort van schakel geluid).
Geluid met klinkt veel breder en dieper qua bass.
Overigens geloofde ik niet dat dit soort apparaten zo'n verschil zouden maken, maar nadat ik een aantal luistersessie's had gehad was ik overtuigd. Dit gold ook voor kabels, geloofde ik ook niet totdat ik het verschil wel hoorde.

Samro

Quote from: Kwabbernoot on March 18, 2022, 12:32:31
Een SEEC. Ik weet zo niet het type uit mijn hoofd.

Zo een maar dan met drie uitgangen.

Groeten...
Ok maar jammer dat je geen verschil hoorde. Dan is het misschien niet zo'n goed werkend apparaat. ::)

Kwabbernoot

 :D

Ik heb hem nog thuis dus kan hem er wel weer eens een keer tussen gooien. Wie weet. Ik heb ook nog filters van MIT staan.

Groeten...

Matthijs1973

hier ook de Niagara 1200 in gebruik met positieve ervaringen, vooral meer detail en ruimtelijkheid, het werkt gewoon bij mij. Geen wereldschokkende verschillen maar genoeg om op te vallen en de investering te vergoelijken.

ps, daarbij staat zo'n blok toch veel beter in het meubel dan een stekkerblokje van de Gamma? Ik ben daar ook gevoelig voor en ook dat is onderdeel van de hobby/beleving/emotie.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Samro

Quote from: DB628 on March 18, 2022, 14:06:55
Hier in huis staat een Niagara7000, voor ons geeft dit een veel beter geluid dan als deze er niet tussen zit. Als wij in de garage de TL-lampen aandoen en de Niagara zit er niet tussen kraakt het aan alle kanten over alle speakers. Zodra deze er weer tussen zit kunnen wij weer veilig naar muziek/film luisteren.
Indien de magnetron aangaat hoor je de Niagara zijn werk doen (soort van schakel geluid).
Geluid met klinkt veel breder en dieper qua bass.
Overigens geloofde ik niet dat dit soort apparaten zo'n verschil zouden maken, maar nadat ik een aantal luistersessie's had gehad was ik overtuigd. Dit gold ook voor kabels, geloofde ik ook niet totdat ik het verschil wel hoorde.
Interessant filter! Net ook even een recensie over gelezen op Hifi.nl. Ik geloof dat je echt een groot verschil hoort. Maar gaat boven mijn budget!

DB628

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is maar ik kan je verklappen dat met wat onderhandelen er een paar duizend euro af kunnen. Ik geloof dat ik er zo'n 2500 euro af heb kunnen krijgen. Moet er dan wel bij zeggen dat dit niet het enige was dat ik toen kocht. Maar standaard moet het toch wel lukken om 25% er af te krijgen.

Xander32

Op een geaarde wandcontactdoos?

Quote from: DB628 on March 18, 2022, 14:06:55
Hier in huis staat een Niagara7000, voor ons geeft dit een veel beter geluid dan als deze er niet tussen zit. Als wij in de garage de TL-lampen aandoen en de Niagara zit er niet tussen kraakt het aan alle kanten over alle speakers. Zodra deze er weer tussen zit kunnen wij weer veilig naar muziek/film luisteren.
Indien de magnetron aangaat hoor je de Niagara zijn werk doen (soort van schakel geluid).
Geluid met klinkt veel breder en dieper qua bass.
Overigens geloofde ik niet dat dit soort apparaten zo'n verschil zouden maken, maar nadat ik een aantal luistersessie's had gehad was ik overtuigd. Dit gold ook voor kabels, geloofde ik ook niet totdat ik het verschil wel hoorde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT