Subjectief testen van kabels ... gewoon luisteren dus.

Started by CinéHome, February 24, 2022, 11:55:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: Kwabbernoot on March  9, 2022, 10:49:14
Wat ik begrijp is dat als je van die Inductive Quantum Coupling zekeringen gebruikt, deze ook de kilometers kabel ervoor verbeteren.

Het gebruik van betere stroomkabels is dan dus eigenlijk niet meer nodig, lijkt mij.  :thumbs-up:

Groeten...


Gaaf spul! Moeten we geen vergelijking doen met die paarse zekeringen die iedereen koopt?
Vind dat blauw sowieso mooier...


Through the different releases of Synergistic Research fuses, the improvements have been dramatic. The performance jump from the original SR20 to Red fuse was big, and the improvements from the Red to the Black were even greater. However, the improvement from Black to the Blue fuse is now the most significant performance leap over all prior SR fuse models to date.

The new SR Blue Quantum Fuse was developed over a two year period and represents our most advanced UEF Technology to date. At its heart is a completely new UEF / Graphene coating that delivers a dramatic increase in resolution and holographic realism over SR Black. And thanks to a new conditioning process, break-in time is cut in half. In fact a brand new out-of-the-box Blue Fuse should significantly out perform a fully broken-in Black Fuse and it only gets better from there with full performance after 200 hrs of continuous power. After just 24 hours, it already starts to open up. From then, it only gets better and better...

How do fuses alter the sound of your system? For over one hundred years people believed electrons flowed like water through a pipe and that once 'contaminated' by miles of wire, there was little or nothing that could be done to 'clean' the electricity feeding your components. Consider this: the electricity powering your equipment first propagates through a single fuse. This is why significant gains in sound quality are possible when you insert Blue Fuses into each of your components.

Today physicists understand electrons don't flow at all but rather propagate in a wave of energy that moves along a conductor with a multitude of factors that alters this wave at the quantum level. To understand how electricity travels without electrons ever leaving their respective atoms it is helpful to consider the spectator 'wave' at a football match. Even though you can clearly see a wave pattern moving from spectator to spectator as fans raise and then lower their hands (without hands jumping from one person to the next), so too does electricity 'move' without electrons ever leaving their atoms. At Synergistic Research they have isolated key factors that affect how electricity propagates by changing the behavior of electrons through Inductive Quantum Coupling methods they collectively call UEF Tech. In fact, UEF Tech is so powerful even an electrical chain several miles long is fundamentally improved with nothing more than a single fuse engineered with our patented UEF Technology.

What to expect during the burn-in process?
Brand new Blue Fuses tend to outperform fully broken in Black Fuses. With Blue Fuses you can expect a mild burn-in during the first 200-300 hours. During this time you should experience a balancing of the soundstage with improved frequency linearity especially in the mid-range and high frequencies.

We're so sure you'll love what Blue Fuses do for your system, we sell them with a no questions asked, 30-day money back guarantee so you can audition Blue Fuses in your system risk-free. Then if you're not 100% satisfied with your system's performance on Blue fuses, return the fuses to your dealer in like new condition for a full refund.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

twani

T lijkt nogal moeilijk te zijn te accepteren dat er weinig tot geen verschil is te horen.


SQ, akoestiek, audiogroep.. Alles wordt erbij getrokken om maar te verklaren dat er geen verschil wordt waargenomen.

De kabels zijn in gelijke situatie getest en geen verschil. Duidelijk toch....


Hannibal_

Quote from: twani on March  9, 2022, 11:11:31
T lijkt nogal moeilijk te zijn te accepteren dat er weinig tot geen verschil is te horen.


SQ, akoestiek, audiogroep.. Alles wordt erbij getrokken om maar te verklaren dat er geen verschil wordt waargenomen.

De kabels zijn in geklijke situatie getest en geen verschil. Duidelijk toch....

Ja, beetje abracadabra...

Hoeveel zekeringen zitten er eigenlijk in al jouw apparatuur bij elkaar....?
X 75 euro geloof ik ....

Hmmmmm
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

jahtari

Quote from: twani on March  9, 2022, 11:11:31
T lijkt nogal moeilijk te zijn te accepteren dat er weinig tot geen verschil is te horen.


SQ, akoestiek, audiogroep.. Alles wordt erbij getrokken om maar te verklaren dat er geen verschil wordt waargenomen.

De kabels zijn in gelijke situatie getest en geen verschil. Duidelijk toch....
Dat is mij nog te kort door de bocht.

De wijze van testen (begrijpelijk overigens!) maakt dat als je op een andere dag andere kabels gaat gebruiken moeilijk voor een vergelijk lijkt me.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Matthijs1973

Quote from: chansig on March  8, 2022, 17:49:13
Nog niet gecheckt.

Gr. Hans

ik herhaal gewoon nog even de vraag  ;), met je eigen kabels hoor je nog steeds de ruis?
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

chansig

Quote from: MichelDW on March  9, 2022, 08:31:05
Ik vraag ook niet om SQ standen te testen. Wel om te checken of je versterkers op de SQ stand staan die voldoende verschil laat horen.
Dus op welke stand staan ze dan?

Ik begrijp dat jij dat belangrijk vindt. Maar voor zoals ik de test heb vormgegeven vond/vind ik het niet belangrijk. Want ik heb het dus gelaten zoals het is. Dat daarmee er een mogelijk argument is gekomen om aan te kunnen voeren dat daarom er geen verschillen door mij zijn gehoord. Het zei zo.

Quote from: MichelDW on March  9, 2022, 08:31:05
Ik zei dat het een verschil zou moeten geven tussen een koffie met een half suikertje en een koffie met 2...
Laat ik dat nuanceren en het verschil 2 op 1 maken. Dus is dat 'groot'? Alvast zou het goed merkbaar moeten zijn.


Voor mij is het verschil tussen een 1/2 klontje en 2 klontjes suiker een groot verschil. Goed hoorbaar valt wel in dezelfde orde voor mij.

Quote from: MichelDW on March  9, 2022, 08:31:05
Of de akoestiek een rol speelt zou ik aanvankelijk durven betwijfelen. Maar wanneer je vervorming krijgt die wordt versterkt door een slechte akoestiek, kan het inderdaad wel eens zijn dat je de verschillen beter kan opmerken.

Ik ga ervanuit dat mijn set (en misschien ook wel breder: de meeste sets op dit forum, het moet in mijn optiek wel enorm technisch mismatchen wilt het vervormen) een goed signaal doorgeeft. De akoestiek zorgt er dan vervolgens voor dat dit signaal niet dusdanig vervormt, dus zijn wisselingen in kabels in mijn optiek goed hoorbaar als die verschillen er zijn.

Quote from: MichelDW on March  9, 2022, 08:31:05
Fijn dat je de netsnoeren nog eens extra wil testen. 👍🏻

Yep...ik ben wederom nieuwsgierig. Dat blijft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Tjeb on March  9, 2022, 10:38:13
Die heb je wel, je geeft aan dat deze groep alleen de cv ketel bediend en je gaf aan dat je deze cv ketel eruit had getrokken bij het luisteren..
Of heb ik het verkeerd gelezen, dat kan natuurlijk!!

Nee klopt. Alleen de verlichting zat er nog op. In de zin dat de ketel uit stond. Wel in het stopcontact.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Matthijs1973 on March  9, 2022, 13:02:29
ik herhaal gewoon nog even de vraag  ;), met je eigen kabels hoor je nog steeds de ruis?

Sorry, nog steeds niet gecheckt. Ws zaterdag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on March  9, 2022, 10:56:32
Mooie test wees blij dat er geen verschil is, gewoon gamma spul en het is perfect.
Ik had bij jou ook niet anders verwacht, dat er dus geen verschil te horen is.

Klopt, dat heb je uitgelegd waarom je dat dacht: Omdat ik geen aparte stroomgroep had. Had jij nu een aparte stroomgroep toen je net de Ushers had gekocht ?

Je hoorde toen namelijk verschillen tussen de kabels welke je aan het testen was. Is helemaal aan het begin van je showtopic. Je was toen oa met Virtual Dynamics en Nordost bezig als ik het goed heb onthouden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ik weet dat echt niet meer dus kan t je niet zeggen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on March  9, 2022, 14:12:39
Ik weet dat echt niet meer dus kan t je niet zeggen

Dat verrekte auditieve geheugen toch ook hé :devil:

chansig



Quote from: frank2 on March  9, 2022, 14:12:39
Ik weet dat echt niet meer dus kan t je niet zeggen

Quote from: frank2 on February 27, 2022, 10:05:04
Ja voordat hoorde ik nauwelijks verschil, al had ik toen wel een compleet andere set

Jammer dat je het niet meer weet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Conclusie: een aparte audio-groep is het begin van een hoop ellende.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Quote from: Jumping Jack on March  9, 2022, 14:40:57
Conclusie: een aparte audio-groep is het begin van een hoop ellende.

Klopt, tenzij je een stuk beter geluid wil
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ohm Ivo

Hoe zit het nou?! Ga je in een betere akoestiek nu wel of niet duidelijker verschillen tussen kabels horen? Of juist in een slechtere akoestiek?

Iets anders:

Quote from: Tjeb on March  8, 2022, 22:08:27
Ik zal hem nog even posten al verwacht ik niet dat er een antwoord gaat komen....
QuoteIk hoopte antwoord te krijgen van Rob_Dingen.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar een antwoord...

Verder vind ik dit een geweldig topic. En om de een of andere reden hecht ik meer waarde aan de bevindingen van Chansig dan aan de bevindingen van sommige anderen.

Groet van Evert

ACQUA

Heeft iemand al de zekering in zijn stekkerblok vervangen door een upgrade ( oranje, paars, roos, appelblauwzeegroen, ...)

En eigelijk alles wat ik via MichelDW heb getest heb ik gekocht ;-)
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

HuubF

Quote from: twani on March  9, 2022, 11:11:31
T lijkt nogal moeilijk te zijn te accepteren dat er weinig tot geen verschil is te horen.


SQ, akoestiek, audiogroep.. Alles wordt erbij getrokken om maar te verklaren dat er geen verschil wordt waargenomen.

De kabels zijn in gelijke situatie getest en geen verschil. Duidelijk toch....

Is er dubbelblind getest met gekalibreerde volumes?  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#293
Quote from: Ohm Ivo on March  9, 2022, 15:52:26
Verder vind ik dit een geweldig topic. En om de een of andere reden hecht ik meer waarde aan de bevindingen van Chansig dan aan de bevindingen van sommige anderen.

Groet van Evert
Waarom, omdat ie een nuchtere audiofiel is (kurk, gehakt, audiolamp, audio-tegels,structuur-informatie)  :D

FF serieus
Wellicht mede juist door zijn audioverleden en hoe hij er nu in staat, acht ik hem open en kritisch genoeg om kabels te testen.
De wijze waarop hij zijn ruimte heeft aangepakt geeft aan, dat hij daadwerkelijk door heeft wat belangrijk is voor een goede weergave.
Goede set, goede akoestiek en goede oren (dit wel ik graag aannemen) zijn goede uitgangspunten voor deze test.

Niettemin zijn er genoeg andere mensen hiero, die ik deze test ook goed toevertrouwd.

Zijn bevindingen/de resultaten,  zullen m.i.z. ons echt geen centimeter verder brengen in de alsmaar voortdurende kabeldiscussie  :notify:

Maar deze test is op persoonlijke titel en uit eigen nieuwsgierigheid door chansig uitgevoerd.
Wil je zelf op dit vlak je kennis/ervaring vergroten, is er maar 1 oplossing..... zelf luisteren en MichelDW om een testsetje vragen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Hannibal_

Quote from: VANZOMERENG on March  9, 2022, 21:17:04
Waarom, omdat ie een nuchtere audiofiel is (kurk, gehakt, audiolamp, audio-tegels,structuur-informatie)  :D

FF serieus
Wellicht mede juist door zijn audioverleden en hoe hij er nu in staat, acht ik hem open en kritisch genoeg om kabels te testen.
De wijze waarop hij zijn ruimte heeft aangepakt geeft aan, dat hij daadwerkelijk door heeft wat belangrijk is voor een goede weergave.
Goede set, goede akoestiek en goede oren (dit wel ik graag aannemen) zijn goede uitgangspunten voor deze test.

Niettemin zijn er genoeg andere mensen hiero, die ik deze test ook goed toevertrouwd.

Zijn bevindingen/de resultaten,  zullen m.i.z. ons echt geen centimeter verder brengen in de alsmaar voortdurende kabeldiscussie  :notify:

Maar deze test is op persoonlijke titel en uit eigen nieuwsgierigheid door chansig uitgevoerd.
Wil je zelf op dit vlak je kennis/ervaring vergroten, is er maar 1 oplossing..... zelf luisteren en MichelDW om een testsetje vragen.


Welk deel is nu precies serieus?
Begrijp je niet hoor.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rob_Dingen

#295
Quote from: Tjeb on March  8, 2022, 06:00:16
Ik snap deze niet.

Er valt weinig aan te snappen, was duidelijk genoeg.
Kan hier zelfs doorgaan als waarzegger als ik de uitkomst zo lees  ;D

Markus2

#296
Dubbel post. Excuus
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: MichelDW on March  9, 2022, 08:31:05

Of de akoestiek een rol speelt zou ik aanvankelijk durven betwijfelen. Maar wanneer je vervorming krijgt die wordt versterkt door een slechte akoestiek, kan het inderdaad wel eens zijn dat je de verschillen beter kan opmerken.


Dat zou betekenen dat de eigenschappen van de kabel samenvallen met probleemgebieden binnen de akoestische omgeving.
De kans dat de slechte akoestiek de verschillen maskeert, acht ik de grotere kanshebber te zijn.
Beiden een lot uit de loterij kans kindathing.

Bovenstaande ervan uitgaande dat de verschillen bestaan en er zijn.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Bertus69

Ik ben niet persé een voorstander voor "audiofiele ls kabels" maar ook niet persé een tegenstander.

Ik zit wel eens te denken (als absolute leek op dit gebied) wat een stuk LS kabel van 2,5/3 meter aan de klank kan veranderen?
De interne bedrading van de versterker veranderd niet, dan krijgen we een stuk kabel van koper al dan niet verguld, o.i.d. en dan komen we weer uit bij de interne bedrading van de speaker die niet veranderd. Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik ga dan van een fatsoenlijk stuk kabel uit wat niet wordt beïnvloed van buitenaf.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

chansig

#299
Quote from: Rob_Dingen on March  9, 2022, 23:53:18
Er valt weinig aan te snappen, was duidelijk genoeg.
Kan hier zelfs doorgaan als waarzegger als ik de uitkomst zo lees  ;D

Ja ook zo'n mooie tak van de wetenschap.

Jij gelooft daar ook in. Want er zijn mensen die het soms goed hebben. En je hebt zelf ook de ervaring dat je het soms goed hebt. Wel altijd eerst zelf proberen voordat je er een oordeel over hebt. Nou jij hebt het geprobeerd. Je ervaring is dat je het goed had.

Dus ja...waarzeggers en hetgeen wat ze doen klopt als een bus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.