Epson laser wit met roze gloed

Started by RalphH, February 16, 2022, 12:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Een nieuwe LS12000B staat via Frank en Annewiek bij Epson in bestelling.

Nogmaals dikke pluim voor jullie hulp en een :thumbs-up: voor Epson NL voor de medewerking.

De anderen die hier gereageerd hebben, dank voor het meedenken/leven :) :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Top man!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

katwax

Beetje jaloers  ;D

Veel plezier ermee
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

Thnx.
Het blijft wel een forse investering die totaal niet gepland was, maar ik ben er erg blij mee. De 10500 zal vlug vergeten zijn als de nieuwe hangt te shinen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

katwax

Ralph waarom is het de LS12000B geworden en niet de LS110000?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

#58
Puur vanwege de kleur, de WAF haar inspraak. Ja echt ;D
Want van wat ik begrijp tot nu toe, is er eigenlijk geen verschil, dus eigenlijk geen reden om de 12000 te pakken anders dan een esthetische.

Moet toegeven dat ik zelf zwart in de HT ook wel wat chiquer vind.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

katwax

#59
Quote from: RalphH on February 23, 2022, 17:27:17
Puur vanwege de kleur, de WAF haar inspraak. Ja echt ;D
Want van wat ik begrijp tot nu toe, is er eigenlijk geen verschil, dus eigenlijk geen reden om de 12000 te pakken anders dan een esthetische.

Moet toegeven dat ik zelf zwart in de HT ook wel wat chiquer vind.
Ok, kon zijn dat ik ergens iets niet had gelezen in een revuew, denk dat het hier net zelfde zou zijn, een witte gaat teveel opvallen  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

#60
En ik zou haast mijn schatje vergeten te bedanken/benoemen for putting up with this shit ;D

Ze geniet ook van de ruimte, is wel veel minder kritisch (op de kleur van de projector na dan) maar sponsort even hard mee aan alle goodies. Lucky MF me, anders was dit niet gelukt zeg maar.
:pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#61
Quote from: RalphH on February 23, 2022, 20:55:26
En ik zou haast mijn schatje vergeten te bedanken/benoemen for putting up with this shit ;D

Ze geniet ook van de ruimte, is wel veel minder kritisch (op de kleur van de projector na dan) maar sponsort even hard mee aan alle goodies. Lucky MF me, anders was dit niet gelukt zeg maar.
:pompom:

You lucky b...rd!  :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging: :pompom: :pompom: :pompom:

Go go schatje!


Marco66

Altijd fijn als je samen deze hobby wilt en kunt beleven!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gabor

Ik heb vrijwel precies hetzelfde meegemaakt, ook bij een Epson laser. Model EB-L1405U, deze hadden we een paar dagen op demo. Hier zat een kleurverloop in, maar enkel bij donkere tinten, zeer goed te zien bij grijze vlakken. Links een groene gloed, rechts een rode gloed, midden neutraal grijs. Dit is niet te corrigeren met de color uniformity, hebben we allemaal geprobeerd. Volgens Epson NL was het een afregel kwestie, maar zoals gezegd de afregeling reikte enkel tot de hoeken en dit is een verloop over een veel groter gebied.

Ik ben deze problemen toen (2019) nergens tegengekomen op andere fora.
Uiteindelijk de unit niet gekocht, maar eentje uit de lijn van een jaar later (EB-L1075U) zonder enige problemen (deze hebben we ook op demo gehad).

Het lijkt toch iets om in de gaten te houden. Is het inherent aan de laser techniek?

J.A.F._Doorhof

Is niet inherent aan laser maar aan de panelen
Elk paneel heeft iets afwijking helemaal 100% wit heb ik echt nog nooit gezien. Het mag alleen niet opvallen in een film maar op de meter is er altijd wel wat verschil.

Zodra je het echt gaat zien in bv zwart wit films ben ik van mening dat een unit binnen garantie omgeruild moet worden maar er is wel altijd een marge van wat acceptabel is.

Maar je hebt mensen die geen film kijken maar alleen zoeken naar problemen en geloof me die vind je altijd in elke projector en elke prijs klasse.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Prima opgelost door Frank en Epson. Alvast heel veel plezier met de nieuwe Epson  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on February 23, 2022, 14:46:57
Een nieuwe LS12000B staat via Frank en Annewiek bij Epson in bestelling.

Nogmaals dikke pluim voor jullie hulp en een :thumbs-up: voor Epson NL voor de medewerking.

De anderen die hier gereageerd hebben, dank voor het meedenken/leven :) :thumbs-up:
Whoop whoop  :pompom:

Zeker geweldige service van Frank  :worship:

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vandaag de ls12000 opgehaald bij Frank en Annewiek. Nogmaals dank jullie voor de service :thumbs-up: :worship:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Wub wub


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

donaldk

Quote from: Kjelt on February 17, 2022, 20:05:17
De laserunit heeft die levensduur, het optische pad en de panelen niet. Net zo min als de elektronica die het soms ook geen 20000 uur volhoudt.
Helaas wordt de garantie in jaren gegeven niet in bedrijfsuren.

Dat was altijd wel zo, uren en jaren, welke eerst verstreek. Was ik al kritisch op toen de eerste Casio Laser-Phosphor kwam. Epson deed er standaard twee lampen bij plus nog zoveel uur garantie. kwamje op gelijke of meer dan 6000 uur van de Casio, plus machine was 1080p beter contrast, enzovoorts. Of over het veel snellere verval dan in product omschrijving in de eigen tabel (helft levensduur), bij die vroege Blue nogwat projectoren van BenQ. Later deed Epson met L-Ph projector ook x uren of 3? jaar, welke eerder voorbij was.