Ricable kabels bekend op het forum?

Started by DV79, January 27, 2022, 22:42:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

Quote from: VANZOMERENG on February  3, 2022, 11:41:16
Het zijn eigenlijk gewoon hele slimme gasten, die een methode hebben gevonden hun hobby door anderen te laten bekostigen  :clapping:
M.b.t. hun doen en laten, werkwijzen, uitspraken en bevindingen wijken ze niet heel veel af, van de gemiddelde audiofiel hiero.   :wow:
Ja dat wel, en de fabrikanten zijn heel blij met de uitkomst want van de dure kabels is er geen één slecht. Je hebt hier werkelijk geen ene biet aan.
En de audiofiel hiero is dan toch overtuigd dat hij zijn dropveter moet vervangen (PS niet weggooien, je mag ze naar mij toesturen als je er vanaf wilt  ;D ).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Wil je echt goede informatie, kijk dan dit filmpje maar eens: https://youtu.be/vRG8TaxGcbU
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Gerald

Quote from: VANZOMERENG on February  2, 2022, 22:17:43
FF los van die mogelijke (echte of vermeende) verschillen van die kabels ter plekke, moet je wel ff beseffen,
voordat het gestreamde geluid jouw oren heeft bereikt, een lange reis over kilometers lange brakke glasvezelkabel heeft doorlopen,
door diverse switches en router(s) is gegaan en vervolgens door een computer met
wellicht een brakke geluidskaart is gegaan en wellicht
wordt afgehoord via een koptelefoon, die nog (veel) minder kost als 1 van die geteste kabels...

Het vette is niet van invloed op het geluid.
Hifiberry - Sonneteer Campion - Sonics Aguilla

vanzomereng

#28
Quote from: Gerald on February  3, 2022, 13:11:51
Het vette is niet van invloed op het geluid.
Je hoeft mij niet te overtuigen maar er zijn vele anderen, die er anders over denken en veel geld uitgeven aan
audiofiele switches en kabels in het digitale domein, voor die laatste paar meters in hun woonruimte- of luisterkamer.

By the way,  TNT-audio met reviewers die blijkbaar een goed gehoor hebben en altijd verschillen horen tussen kabels,
komen m.b.t. deze vergelijkingstest tussen Optical-Toslink-kabels nu tot de conclusie dat ze geen hoorbare verschillend kunnen waarnemen.
https://www.tnt-audio.com/accessories/toslink_comparison_e.html

Voor mij niet verassend, ik hoor ook geen verschillen maar wel verassend dit vanuit TNT-audio te moeten vernemen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rowdy

@DV79: heb je nog ervaringen opgedaan met Ricable kabels?

gizmo2

#30
In de wintermaanden klinkt mijn set altijd een beetje schraal. Invetten met vaseline helpt heel goed.
Zomers uiteraard zonnebrand.... minstens factor 9 anders helpt het niet.

Nu even zonder dollen. Ik ben hier in begin ook veel mee bezig geweest om allerlei kabels te proberen maar werd er kneter gek van.

Uiteindelijk heb ik laten rusten en ben muziek gaan luisteren......het is wat het is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

DofN

Ik weet dat de eigenaar/oprichter van Alpha Audio privé Dali Epicon LS heeft. Dus ondanks alles, heeft hij wel begrepen wat echt goede luidsprekers zijn :) En hij gebruikt privé een bescheiden geprijsde NAD versterker.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Buell

#32
Quote from: DV79 on January 27, 2022, 22:42:54
Is er iemand bekend met Ricable uit Italië?
Ik kom er niets over tegen op het forum en maar een paar reviews. Die zijn overigens wel zeer positief.

https://www.ricable.nl/product/magnus-speaker/

https://www.ricable.nl/product/dedalus-speaker-mkii/

Ik ben nieuwsgierig naar enige ervaring.

Ik heb een Ricable  HDMI ( i2s) tussen mijn Mano Ultra MKIII  en mijn Audio GD R7 DAC. A €65,- 
Mijn smaak,...
Beter dan een Audioquest Carbon
Beter dan een Pinkfaun IL-1
Beter dan een Audioquest Pearl

Rechtstreeks vergelijk.
De Ricable is meer open, meer ruimte informatie, detailrijker en voor mijn set muzikaler.
Dus duur is hier ( Pinkfaun kost €895,-)  niet altijd beter.

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

DV79

Quote from: Rowdy on October 13, 2022, 21:03:21
@DV79: heb je nog ervaringen opgedaan met Ricable kabels?
Nee, helaas. Had wat andere prioriteiten.
Nog steeds wel interessant overigens.

Maar draai nu met een set Tellurium Q Black II en die bevallen goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854