Mystère IA11 doen of niet

Started by kappa9, January 4, 2022, 21:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Ik ben op zoek naar een buizenversterker voor mijn sonus faber signum luidsprekers.
Nu kan ik de Mystère IA11 kopen voor €1100 nieuw echter vraag ik me af of dit een verstandige koop is aangezien ik echt de ballen verstand heb van buizenversterking. Misschien heeft iemand hier wel een tip of advies dacht ik.

Mijn budget is +/- €1500 en ik wil naast mijn sonus faber signum luidsprekers de buizenversterker ook zo nu en dan gaan gebruiken op mijn quad esl 57 luidsprekers. Ik luister echt van alle soorten muziek maar gebruik zowel de quads als de fabers meer voor het rustiger werk (instrumentaal, vocaal etc.) Ik luister ook nooit echt op hoge volumes.

Wie kan mij van wat advies voorzien?


Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik zou de versterker kopen bij diegene waar je de speakers hebt gekocht.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kappa9

Ja, probleem is dat ik die versterker op het audiofreaks forum voor €450 aangeboden heb gezien (wel inmiddels verkocht) en dat wil ik er wel voor betalen maar wil ik niet van haar vragen  :-\
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Ze vraagt teveel ? Of jij wilt te weinig betalen ?

Geen idee. Weet niet wat die versterker nieuw heeft gekost.

Maar iets wat verkocht is voor een bepaalde prijs. Tsja...ik heb dingen verkocht waarvoor ik 3 jaar later 20% meer voor had kunnen krijgen. Het moet een beetje realistisch zijn...tenminste dat is mijn insteek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: kappa9 on January  4, 2022, 21:33:55
Ik ben op zoek naar een buizenversterker voor mijn sonus faber signum luidsprekers.
Nu kan ik de Mystère IA11 kopen voor €1100 nieuw echter vraag ik me af of dit een verstandige koop is aangezien ik echt de ballen verstand heb van buizenversterking. Misschien heeft iemand hier wel een tip of advies dacht ik.

Mijn budget is +/- €1500 en ik wil naast mijn sonus faber signum luidsprekers de buizenversterker ook zo nu en dan gaan gebruiken op mijn quad esl 57 luidsprekers. Ik luister echt van alle soorten muziek maar gebruik zowel de quads als de fabers meer voor het rustiger werk (instrumentaal, vocaal etc.) Ik luister ook nooit echt op hoge volumes.

Wie kan mij van wat advies voorzien?


Groet Joost

Het is al wel een versterker uit 2008, is hij echt helemaal nieuw? Voor je Sonus Faber lijkt hij me wel geschikt. Ik vind het wat minder voor je Quad...Maar het is ook een kwestie van proberen. Kan je hem niet op proef krijgen?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

kappa9

Quote from: chansig on January  5, 2022, 09:09:01
Ze vraagt teveel ? Of jij wilt te weinig betalen ?

Dat ligt er maar aan vanuit welke partij je het bekijkt.
Ik kan verder geen prijzen vinden op hifishark maar nadat ik die advertentie op audiofreaks heb gezien blijf ik denken dat de vraagprijs wel te hoog is. Of dat ik die te hoog vind.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: Pjotr27 on January  5, 2022, 10:01:01
Het is al wel een versterker uit 2008, is hij echt helemaal nieuw? Voor je Sonus Faber lijkt hij me wel geschikt. Ik vind het wat minder voor je Quad...Maar het is ook een kwestie van proberen. Kan je hem niet op proef krijgen?

Volgens de aanbieder (durob) is hij nieuw in doos met 2 jaar garantie (3 mnd op de buizen).
Waarom zou hij niet geschikt zijn voor de quad denk je?
Ik kan proberen hem op proef te krijgen. Misschien samen met de  PrimaLuna ProLogue Classic Integrated Amplifier (ook nieuw met garantie etc.) welke ze voor €1370 aanbieden.
En zou de primaluna beter geschikt zijn voor de quads denk je?

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32

#7
Een kennis speelt met de grote broer, IA21 volgens mij,   op SF Liuto zuilen en is daar al jaren zeer content mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Verschil tussen Mystere en Prima Luna is klein. Vermogen ontloopt elkaar niet zoveel. Ik vind Quad gewoon niet zo geschikt voor een relatief lichte buizen versterker. Maar het blijft ook proberen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

kappa9

Gister een dialogue two op de kop getikt!

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Gefeliciteerd!! EN???

Ik denk er over om ook naar PrimaLuna over te stappen vandaar de oprechte interesse ;D

twani

Quad ESL zijn toch electrostaten?

Buizenversterkers vinden het impedantieverloop van electrostaten doorgaans niet zo grappig....

kappa9

Quote from: Jazzman on January  6, 2022, 19:16:35
Gefeliciteerd!! EN???

Ik denk er over om ook naar PrimaLuna over te stappen vandaar de oprechte interesse ;D

Dank!! Erg content mee!!
Icm de sonus fabers is het geluid erg fraai. Ik krijg ik een wonderschoon middengebied. De driedimensionaliteit is beter en de echtheid van bijvoorbeeld een gitaar of stemmen is echt verbluffend.

Quote from: twani on January  6, 2022, 22:24:14
Quad ESL zijn toch electrostaten?

Buizenversterkers vinden het impedantieverloop van electrostaten doorgaans niet zo grappig....

Ik heb de quad esl 57's nog niet geprobeerd maar het zou juist erg goed moeten gaan met buizen heb ik begrepen van de man van twinstatic audio waar ik ze heb gekocht al zou ik niet precies weten waarom dat dan zo is.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Huub-13

Quote from: kappa9 on January  7, 2022, 18:05:31
Ik heb de quad esl 57's nog niet geprobeerd maar het zou juist erg goed moeten gaan met buizen heb ik begrepen van de man van twinstatic audio waar ik ze heb gekocht al zou ik niet precies weten waarom dat dan zo is.

Groet Joost

De Quad ESL-57 is in de jaren 50 (van de 20e eeuw) ontwikkeld. Toen waren er nog geen of nauwelijks transistorversterkers en heeft de ontwikkeling plaatsgevonden met buizenversterkers (bijvoorbeeld de Quad II). Lijkt me dus logisch dat de ESL-57 prima werkt met buizenversterkers.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker