zijn er nog oled 'dumb' TV's?

Started by Gaeje, November 12, 2021, 20:00:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Vraagje:

ik zit nog steeds met een 50" kuro 5090 waar ik nog steeds ultra tevreden van ben, maar mijn vriendin begint een beetje genoeg te krijgen van die grote bak. ze zou graag iets met een dunne lijst en een heel plat apparaat aan de muur zien.

ik heb het jaren niet meer gevolgd wat er allemaal op de markt is, maar wil graag een goed paneel (oled), zelfde formaat ongeveer (of 55" max) en vooral: geen F.... ing google software op het ding. Heb snel even gekeken op de sony site maar is blijkbaar overal standaard...

is er nog ergens iets van degelijke makelij, 2D, goed paneel, geen software (heb externe bronnen voor netflix e.d.)?

of leef ik teveel in het verleden?

Richi

Hier helemaal hetzelfde. Heb zo'n Google OLED ding van Philips. Helemaal super beeld en goed geluid, maar wordt hier puur als monitor gebruikt. Alle apps staan op de Apple TV inclusief tv kijken. Al die app meuk op de TV wordt nooit gebruikt. Vrees dat je ze niet meer zonder dat alles kan krijgen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Playback

Quote from: Gaeje on November 12, 2021, 20:00:56

is er nog ergens iets van degelijke makelij, 2D, goed paneel, geen software (heb externe bronnen voor netflix e.d.)?

of leef ik teveel in het verleden?

Software hebben ze allemaal maar als het er strak uit moet zien, niet de goedkoopste hoeft te zijn en geen google inside mag hebben heeft Loewe nog steeds mooi spul.
Een 55" inch oled is net zo groot als de kuro 5090, maar dan zonder brede zwarte rand.

Hier tevreden nadat ik de 5090 omgeruild heb voor een bild 3.
Het kuro scherm is nooit helemaal stil geweest, dat valt gelijk op als er iets anders hangt.

Gaeje

ja, 4000 euro is er niet naast, maar het is zeker een optie.

Gaeje

Quote from: Playback on November 12, 2021, 21:29:37

Het kuro scherm is nooit helemaal stil geweest, dat valt gelijk op als er iets anders hangt.


klopt idd maar ben het nu zo gewoon

Hanky Panky

Ik zie niet in waarom je een dumb tv wilt. Ik heb een Sony / android tv en die apps gebruik ik nooit. Je kunt ze er ook allemaal  verwijderen. De standaard input staat op de Shield TV, meer hdmi poorten zijn niet in gebruik. Kwestie van de TV goed instellen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

scoc

Op een Panasonic Oled staat geen Google software btw maar iets van eigen makelij. Dat ik verder zelf nooit gebruik want gebruik voor alles mijn Apple tv.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

eduard

Er zijn wel geruchten dat Sony ofzo misschien met een monitor only tv gaat komen. Verder geen idee hoe wanneer en wat. Het liefst zou ik ook voor een tv zonder speakers en smart functies kiezen. Deze waren in het verleden vaak een stuk duurder dat de volledig uitgeruste tv. Ik ga hier zelf niet op wachten

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


darkrunner

#8
Koop u een Sony Oled met een Apple 4k tv, je hoeft helemaal de Google tv niet te gebruiken je kan dat gewoon uitgeschakeld laten.

Gaeje

De reden is dat er nog altijd veel te veel naar huis getelefoneerd wordt van alles waar google met zn fikken aan zit, zelf al laat je alles af staan. Ik moet het nog verder onderzoeken. Van de wifi aflaten is natuurlijk ook een optie

Teejoo

Quote from: Gaeje on November 13, 2021, 08:51:45
De reden is dat er nog altijd veel te veel naar huis getelefoneerd wordt van alles waar google met zn fikken aan zit, zelf al laat je alles af staan. Ik moet het nog verder onderzoeken. Van de wifi aflaten is natuurlijk ook een optie
Zelfs als Limburger begrijp ik niks van wat je nu zegt??

ajbeefde

Quote from: Teejoo on November 13, 2021, 09:28:40
Zelfs als Limburger begrijp ik niks van wat je nu zegt??

Zat ook al te kijken "wat schrijft hij nou over Google en Telefoontjes" ;D

Beetje onzin dus !!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

scoc

Mmm ... ik begrijp het dan weer wel en ik ben een Belg. Wat zegt dit dan over mij ;D ?

Er wordt bedoelt dat de Google software mogelijks toch nog bepaalde zaken van jouw tv gebruik en/of instellingen kan bekijken en monitoren van buitenaf. Zogezegd onder de noemer om te leren van de gebruikers en het product beter te maken voor iedereen. Trouwens Apple doet dit ook maar stelt wel meestal de vraag of je dit wil of niet. Niet dat ik hen daarin altijd geloof.

Is trouwens nog erger met slimme thermostaten zoals Nest etc. Daar weet men zelfs bij Google wanneer je thuis bent of niet etc.

Voor de TS, gewoon Wifi uitschakelen en dan kan er zeker niet naar thuis worden gebeld  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

efsix

Quote from: scoc on November 13, 2021, 09:48:49
Mmm ... ik begrijp het dan weer wel en ik ben een Belg. Wat zegt dit dan over mij ;D ?


Dat Belgen elkaar onderling wel begrijpen?   ;)

Teejoo

Quote from: scoc on November 13, 2021, 09:48:49
Mmm ... ik begrijp het dan weer wel en ik ben een Belg. Wat zegt dit dan over mij ;D ?

Er wordt bedoelt dat de Google software mogelijks toch nog bepaalde zaken van jouw tv gebruik en/of instellingen kan bekijken en monitoren van buitenaf. Zogezegd onder de noemer om te leren van de gebruikers en het product beter te maken voor iedereen. Trouwens Apple doet dit ook maar stelt wel meestal de vraag of je dit wil of niet. Niet dat ik hen daarin altijd geloof.

Is trouwens nog erger met slimme thermostaten zoals Nest etc. Daar weet men zelfs bij Google wanneer je thuis bent of niet etc.

Voor de TS, gewoon Wifi uitschakelen en dan kan er zeker niet naar thuis worden gebeld  ;)
Ik voel me als Maastrichtenaar ook meer Belg hoor! ;)  Maar ik begreep de link niet tussen google en telefoontjes. Alsof ze je telefoon gaan afluisteren. Die Gaeje moet wel een heel spannend leven hebben..

darkrunner

Voor het google tijdberk ware zulke telefoontjes er ook al, nu dit praat oa Goolge praktijken niet goed maar je kan helaas onder die pest amper nog onderuit of je zit met bedrijven dei gelijkaardige dienst aanbieden en er ook zulke praktijken op na houden.

Moet ook altijd lachen met mensen die zeggen ik koop/doe niks van/met Google en heb alles via Apple, ondertussen doet Apple ook van alles achter de rug met hun gegevens.

Richi

Beetje off topic: maar moet je eens een Volvo proberen te kopen waar geen Google software in draait. Voor mij een reden om van Volvo af te stappen mocht dat zo blijken als er een andere auto moet worden gekocht.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

darkrunner

Gelukkig heeft een Dacia Apple CarPlay :)

m9

Quote from: Teejoo on November 13, 2021, 11:41:20
Ik voel me als Maastrichtenaar ook meer Belg hoor! ;)  Maar ik begreep de link niet tussen google en telefoontjes. Alsof ze je telefoon gaan afluisteren. Die Gaeje moet wel een heel spannend leven hebben..

jaja, iets teveel naar merlina en postbus x gekeken.
hij denkt natuurlijk ook nog steeds dat sardonis een internationaal opererende misdaadorganisatie is. :D

plot twist..... sardonis is google.

Gaeje

kijk, ieder zn goesting over wat ze wel of niet willen dat bijgehouden wordt, en het is 1 ding dat ze het doen bij hun gratis diensten, maar voor mij niet bij een apparaat waar ik ettelijke duizenden euro's voor ga betalen.

en ja, apple en tesla tracken ook alles maar ik kan mezelf ook niet opsluiten en als een kluizenaar leven. Ik probeer gewoon, daar waar mogelijk, het gebruik van 'the internet of things' te beperken. Dat is mijn keuze en dat zal zo blijven.

de vraag was: welke platte goeie displays zijn er, waar geen android of andere google soft op staat. Of enkel de loewe?

darkrunner

Quote from: Gaeje on November 13, 2021, 13:51:13


de vraag was: welke platte goeie displays zijn er, waar geen android of andere google soft op staat. Of enkel de loewe?
Geen enkele zelfs niet die van Loewe...

HereIsTom

#21
Quote from: Gaeje on November 13, 2021, 13:51:13
kijk, ieder zn goesting over wat ze wel of niet willen dat bijgehouden wordt, en het is 1 ding dat ze het doen bij hun gratis diensten, maar voor mij niet bij een apparaat waar ik ettelijke duizenden euro's voor ga betalen.

en ja, apple en tesla tracken ook alles maar ik kan mezelf ook niet opsluiten en als een kluizenaar leven. Ik probeer gewoon, daar waar mogelijk, het gebruik van 'the internet of things' te beperken. Dat is mijn keuze en dat zal zo blijven.

de vraag was: welke platte goeie displays zijn er, waar geen android of andere google soft op staat. Of enkel de loewe?

Die bestaan niet meer! Snap je 'probleem' ook niet zo, als je wel externe bronnen gebruikt, die houden ook alles bij.
Bij de Sony kun je bij de instellingen tracking e.d. ook uitschakelen, en evt. een VPN erop.
Wil je een goede platte OLED TV met prachtig beeld en geluid kan ik je deze aanraden;

https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-ke55a89b-591758.html


 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Gaeje

thx for the tips. na wat lezen blijkt dat loewe os ook niet geweldig te zijn...

in feite zoek ik gewoon een monitor. 1 HDMI in, stroom, en klaar. maar dat bestaat dus inderdaad niet meer

Richard70…

Kan je geen tv kijken in de tesla ? Scherm is groot zat :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Gaeje

Lol, ja dat wel... en goed geluid ook. Maar is gewoon weirdo om in je auto te gaan zitten op de oprit om een film te kijken.