Nieuw huis, nieuwe set?

Started by André_84, November 9, 2021, 11:32:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

Er is weinig mis met Marantz, zeker wanneer je allergisch bent voor een aangezet hoog. Voor een snoei strak laag moet je echter niet bij dat merk zijn of je moet voor een recente versie met klasse d ev gaan. Echter heb ik daarvan het hoog als te aanwezig ervaren.

Maar met kabels of versterking ga je jouw akoestiek issues dan wel de match ls - ruimte niet oplossen. Bij de Kef Q serie denk ik sowieso niet aan een strak laag, zo heb ik ze nooit ervaren. Die ken ik als relatief gemoedelijk.


Speakers welke beter matchen met de ruimte en jouw smaak zouden voor mij de logische keuze zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Peerless Monster on December  1, 2021, 19:49:50
Als je snel luistermoe wordt overweeg dan eens een goede stereo buizenversterker.
Ik weet nog een hele mooie Audio Research VSI55 en daar word je niet luister moe van.
Kefs meenemen om te beluisteren en je bent verkocht.

Volgens mij moet de beste man nog verhuizen.

Als ik hem was daar eerst eens de set neerzetten (er zijn al opmerkingen gemaakt over akoestiek). Luisteren en mogelijk ook niet teveel van de kwaliteit van bv van de opname's van Youtube verwachten. Tenminste ik last terug dat dit 1 van de bronnen is die hij gebruikt. Wanneer je dan nog luistermoeheid of een niet zo'n strak laag (zoals het beschreven wordt door de TS klinkt het niet als een fijne set om naar te luisteren) ervaart zou ik eerst in de akoestiek gaan zoeken.

De uitzichtloze weg van andere versteker, speakers, kabels, zekeringen etc kan altijd nog bewandeld worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

André_84

deze beste man moet nog verhuizen. Daar tegenover staat dat ik deze set al meerdere woningen mee sleep en ik telkens wel op hetzelfde uitkom.

Wat betreft de bronnen, ik snap dat youtube etc niet de beste bron is. Ik luister dan ook wel blu rays, cd's of flac bestanden. dat is als ik er echt even voor ga zitten. in de praktijk zijn youtube en Netflix simpelweg de makkelijkst beschikbare bronnen dus die kies ik het vaakst. ik besef me ter dege dat de kwaliteit daarvan niet hetzelfde is. In mijn beleving is dat echter niet de (belangrijkste) oorzaak van wat ik ervaar.

Ik ga over twee week verhuizen en heb dan nog geen nieuwe set. vanzelfsprekend dat ik eerst m'n huidige set daar opstel en dat even afwacht
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Kerre

Persoonlijk zou ik na de verhuizing kijken naar een mediaspeler. Een Appletv of Shield. Daar dan ipv via YouTube muziek afspelen met spotify, Tidal, Apple Music. Noem ze maar op. Dan eens luisteren wat de verschillen zijn tov muziek afspelen via YouTube en een van die andere muziekdiensten. Alvorens een nieuwe set te gaan kopen. Daarnaast niet de akoestiek vergeten in je nieuwe woning. Daar zou je ook veel mee kunnen winnen. Zeker als je nog in de verbouw/klus modus zit. Altijd handiger dan achteraf. Spreek ik uit ervaring. Daarnaast schijnt akoestiek en luidsprekers 90% van het geluid te bepalen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

chansig

Quote from: André_84 on December  2, 2021, 08:10:19
deze beste man moet nog verhuizen. Daar tegenover staat dat ik deze set al meerdere woningen mee sleep en ik telkens wel op hetzelfde uitkom.

Wat betreft de bronnen, ik snap dat youtube etc niet de beste bron is. Ik luister dan ook wel blu rays, cd's of flac bestanden. dat is als ik er echt even voor ga zitten. in de praktijk zijn youtube en Netflix simpelweg de makkelijkst beschikbare bronnen dus die kies ik het vaakst. ik besef me ter dege dat de kwaliteit daarvan niet hetzelfde is. In mijn beleving is dat echter niet de (belangrijkste) oorzaak van wat ik ervaar.

Ik ga over twee week verhuizen en heb dan nog geen nieuwe set. vanzelfsprekend dat ik eerst m'n huidige set daar opstel en dat even afwacht

Ik denk ook niet dat ander bronmateriaal je ervaringen gaat wegnemen. Was meer om aan te geven dat het een rol zou kunnen spelen.

Als je de zin hebt, de spullen ervoor, dan zou je ook eens kunnen meten. Geeft vaak wel een duidelijkere richting. Laptop met REW erop en een meetmicrofoon.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ddennisdennis12

Ik durf nog zelfs te beweren dat akoestiek in veel gevallen het belangrijkst is, belangrijker dan de luidsprekers (wel fatsoenlijke luidsprekers uiteraard, geen melk pakjes oid). Het belangrijke onderscheid tussen versterkers is naar mijn mening dan ook de ruimtecorrectie. In ruimtes zonder goede akoestiek zou ik toch echt kiezen voor een versterker met dirac, audyssey xt32 of arc (en nog een paar andere). En natuurlijk de akoestiek verbeteren waar mogelijk ( denk aan een beter opstelling van de speakers, een vloerkleed, ed).
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.