Dynaudio emit 50 voor symfonisch metal en jaren 80 muziek?

Started by Darthvader, October 13, 2021, 17:08:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcush


john2910

Quote from: Darthvader on October 13, 2021, 17:08:48
Ik draai veel jaren 80 muziek en symfonisch metal en ook ouder rock, alles in flac vanaf mijn nas. Dit zijn niet bepaald de beste opnamen en ik vind ze op de meeste speakers slecht klinken en veel te bright. Het lijkt wel of speakers steeds meer opgepept hoog krijgen. Met mijn muziek hou ik ook van goede bass; dus zoek ook geen kleine speaker. Monitor audio, kef, b&w, acoistic energy, Wharfedale linton en evo zijn het allemaal niet voor mij. Op de site van Alpha audio stond een interessante test van de Polk R700. Nog even mailcontact gehad met de reviewer ervan en is misschien wel iets voor mij. Maar kan deze speaker nergens beluisteren. Enige mogelijkheid is bestellen en bij niet bevallen retour wat dan 50,-- kost. Maar om op goed geluk zo'n grote en zware speaker te laten komen zie ik nog niet zo zitten.
Heb bij een dealer toen ik in Duisland was wel de Dynaudio emit 50 gehoord. Niets irriteerde. Als vergelijk nog de definitive technology D15 gehoord. Eerste minuten dacht ik mooier; snelle bass en klonk sneller, maar dan toch weer dat hoog.
Dus al met al denk ik dan toch de emit 50. Maak me alleen beetje zorgen over afstand tot de muren. Dynaudio zegt zelf 50 cm. Importeur gevraagd en die zegt daar kun je 20 cm van afhalen en ene dealer beweert 20 cm en andere 50 tot 60 cm.  :eh: De emit 30 vind ik beetje klein en iel.
Graag jullie mening, suggesties?

Ik ben zelf ook gek van jaren tachtig hardrock en metal en pop rock van die tijd..Inderdaad kunnen de opnames uit die tijd wat scheller klinker.. Ik heb nu twee kleine pearl akoya speakers gekocht en hier komt werkelijk een muur van geluid uit..Super vol in het laag(en echt sub laag) en het hoog is wat getemperd,dus bij die opnames doen ze het erg goed moet ik zeggen!

Je verwacht het werkelijk niet van dit formaat!Met moderne opnames kan het iets wat doffer klinken..Maar een luisterbeurt is echt aan te raden! Let wel je moet ze echt in stereo luisteren,ze worden ook soms per stuk getoond.

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Darthvader

Quote from: marcush on October 14, 2021, 17:08:16
Welk budget heb je in gedachten?

2000,--, wat ook de dynaudio emit 50 kost. Ik neig er toch wel sterk naar. Ander merk komt niet meer in aanmerking.

twani