Leema Tucana met AV direct ingang.

Started by Samro, October 5, 2021, 22:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samro

Ik heb een Leema Tucana2 stereo versterker. Hierop zit ook een AV direct input. Is dit ongeveer hetzelfde als een gewone analoge ingang? Of gebruik ik dan in feite de eindversterker van de Leema en moet dan het volume regelen met de aangesloten AV versterker? Kan ik daar dus ook een losse voorversterker op aan sluiten zonder dat dit via de ingebouwde voorversterker van de Leema gaat?

Mvg, Samro

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Samro

Bedankt voor het snelle antwoord. Maar die had ik al gezien. Staat ook wel in de gebruiksaanwijzing van mijn Tucana. Wat ik wil weten is of ik op deze input aansluit direct naar de eindversterker? (Dus niet via de  ingebouwde vv van de Leema zelf?)
Quote from: scoc on October  5, 2021, 22:52:59
Google is your friend ....

https://www.leema-acoustics.com/images/user/Tucana%20II%20Manual.pdf

Pagina 6

Xander32

Het lijkt me dat je dan de vv van de Leema passeert, je de Leema "degradeert" tot ev, alle instellingen/volume controle gaat dan via de sr.

Wat bedoel je met "daar".

Quote from: Samro on October  5, 2021, 22:19:23
Ik heb een Leema Tucana2 stereo versterker. Hierop zit ook een AV direct input. Is dit ongeveer hetzelfde als een gewone analoge ingang? Of gebruik ik dan in feite de eindversterker van de Leema en moet dan het volume regelen met de aangesloten AV versterker? Kan ik daar dus ook een losse voorversterker op aan sluiten zonder dat dit via de ingebouwde voorversterker van de Leema gaat?

Mvg, Samro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Samro

Quote from: Xander32 on October  6, 2021, 06:23:30
Het lijkt me dat je dan de vv van de Leema passeert, je de Leema "degradeert" tot ev, alle instellingen/volume controle gaat dan via de sr.

Wat bedoel je met "daar".
Ik bedoel, kan ik op de AV direct ingang bv ook een Voorversterker aansluiten? Dus de Leema dan als eindversterker gebruiken?

paaj

Tuurlijk, of je de ingebouwde voorversterker helemaal omzeilt is misschien niet helemaal duidelijk (je hebt iig nog de input switch) maar praktisch kan het.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Samro

Ik heb nog een buizenvoorversterker welke ik er op wil proberen. Bedankt voor de reacties  :worship:
Quote from: paaj on October  6, 2021, 11:06:13
Tuurlijk, of je de ingebouwde voorversterker helemaal omzeilt is misschien niet helemaal duidelijk (je hebt iig nog de input switch) maar praktisch kan het.

Samro

Heb de handleiding even gedownload. Toch wel handig om op de pc te hebben. :bigsmile: Bedankt. Wel jammer dat het niet in het Nederlands is. 
Quote from: scoc on October  5, 2021, 22:52:59
Google is your friend ....

https://www.leema-acoustics.com/images/user/Tucana%20II%20Manual.pdf

Pagina 6

Samro

Volgens zijn McAfee virus scanner zou deze link zeer onbetrouwbaar zijn liet een audiovriend me weten. Raar maar mijn Malwarebytes scanner geeft dit niet aan..
Quote from: scoc on October  5, 2021, 22:52:59
Google is your friend ....

https://www.leema-acoustics.com/images/user/Tucana%20II%20Manual.pdf

Pagina 6