Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Started by home@the movies, September 26, 2021, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Richard70…

Quote from: reza on November  6, 2021, 10:04:05
Mooie review! Super scherp en dynamisch beeld plus zeer goede motion, vergelijkbaar met Sony.
Alleen blacklevels indd minder. Maar dat is met laser altijd wel een dingetje heb ik begrepen.
Het schrikt mij in ieder geval nog niet af.
Over twee weken bij Werner echt heel goed bekijken.
Wel jammer dat ze waarschijnlijk dit jaar niet leverbaar zijn...
Maar dat gaat waarschijnlijk ook gelden voor de nieuwe JVC,s.

Deze snap ik niet niet helemaal  :D
Als er 1 iemand altijd loopt te emmeren over zwartwaardes  :wacko: :tongue2:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

De zwartwaardes van de ls12000 zou toch heel wat beter moeten zijn dan die van de geteste ls11000? Athans dat dacht ik ergenst gelezen te hebben...
Zal wel een hele mooie machine zijn voor het geld
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: buckler on November  6, 2021, 13:29:32
De zwartwaardes van de ls12000 zou toch heel wat beter moeten zijn dan die van de geteste ls11000? Athans dat dacht ik ergenst gelezen te hebben...
Zal wel een hele mooie machine zijn voor het geld

Waar heb je dat gelezen? het zijn in principe twee identieke machines, zeker op vlak van contrast, dat zeggen zowel de specs als de sales mensen die ik heb gesproken, ik verwacht dus geen spectaculaire verschillen eigenlijk.


buckler

#203
Als ik het me goed herrinner (wat ik toch wel 99% zeker weet eigenlijk) was dat op het AVforums.com forum.
Ze schreven daar onder andere ook dat de 12000 zoveel beter was dat ze ervan uit gaan dat de witte 11000 vrijwel niet verkocht ging worden omdat het maar niet veel schilt qua prijs.
Dont shoot the messenger he  :nopompom:

Heb ff wat rond gezocht en vond hier ook iets dergelijks maar dan moet je wel de hele pagina en alle reacties lezen.
Dit is alleen niet waar ik het wat uitgebreider hebt gelezen maar ze doelen wel op hetzelfde.... de LS12000 heeft meer contrast en meer licht output volgens hun.
Of dat klopt? Geen idee en maakt mij zelf ook weinig uit hoor want ik zit op mijn bestelling uit 'het andere (JVC) kamp te wachten he'  :clapping:
Maargoed ik geloof wel dat deze Epson een mooie projector kan zijn... heb altijd enorm genoten van mijn oude LS10000 die draaide als een Zwitsers klokje

https://www.avforums.com/threads/new-epson-4k-lasers.2379373/page-64
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

riwi

En ik hoor ze bij Grobi zeggen dat het toch een pixel shifter is dus dan heeft hij geen native 4k paneel, als dat zo is.

scoc

Quote from: riwi on November  6, 2021, 20:59:57
En ik hoor ze bij Grobi zeggen dat het toch een pixel shifter is dus dan heeft hij geen native 4k paneel, als dat zo is.

Dit is toch al langer geweten dat dit geen native 4K is ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: riwi on November  6, 2021, 20:59:57
En ik hoor ze bij Grobi zeggen dat het toch een pixel shifter is dus dan heeft hij geen native 4k paneel, als dat zo is.

Dat wisten we inderdaad al vanaf dag één hé, dat het je gemist volgens mij  ;) ;D

riwi

#207
Quote from: home@the movies on November  6, 2021, 21:38:51
Dat wisten we inderdaad al vanaf dag één hé, dat het je gemist volgens mij  ;) ;D

Ik heb het zelfs al zelf genoemd in dit topic. Maar was het helemaal vergeten  ???  :baaa:  Excuus

home@the movies

Quote from: riwi on November  6, 2021, 22:30:55
Ik heb het zelfs al zelf genoemd in dit topic. Maar was het helemaal vergeten  ???  :baaa:  Excuus

Heeft het met de leeftijd te maken? ik herken dit fenomeen  ;D ;D ;D

RonG

Wanneer komen de eerste reviews? O0 @Frank, @Werner @etc... ;D

home@the movies

Quote from: RonG on November 29, 2021, 09:48:18
Wanneer komen de eerste reviews? O0 @Frank, @Werner @etc... ;D

Als we onze toestellen binnenkrijgen, de projector die op de HCH stond moest de dag nadien alweer terug, ik heb niet de tijd gehad om deze te reviewen.
Ik wil daar de nodige tijd voor nemen en niet snel even wat zaken op papier zetten, zeker ook omdat de unit die we hadden nog een pre productie toestel was.

RonG

Quote from: home@the movies on November 29, 2021, 11:47:03
Als we onze toestellen binnenkrijgen, de projector die op de HCH stond moest de dag nadien alweer terug, ik heb niet de tijd gehad om deze te reviewen.
Ik wil daar de nodige tijd voor nemen en niet snel even wat zaken op papier zetten, zeker ook omdat de unit die we hadden nog een pre productie toestel was.

Ok, wacht ik geduldig af :)

home@the movies

Quote from: RonG on November 29, 2021, 14:52:19
Ok, wacht ik geduldig af :)

We wachten samen met jullie naar de eerste leveringen, hopelijk nog dit jaar, al vrees ik daar erg voor.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

#214
Vandaag bericht gekregen dat de eerste levering van 4 stuks LS11000 onderweg is naar ons,  :pompom: eind deze week staan ze te blinken, al zal het niet voor lang zijn vanwege de massale belangstelling voor deze toestellen, snel zijn is de boodschap. ;)

RonG

#215
LS1000  ::) ;)


Kerre

Quote from: home@the movies on December  6, 2021, 10:52:07
Vandaag bericht gekregen dat de eerste levering van 4 stuks LS11000 onderweg is naar ons,  :pompom: eind deze week staan ze te blinken, al zal het niet voor lang zijn vanwege de massale belangstelling voor deze toestellen, snel zijn is de boodschap. ;)

Helaas momenteel geen financiën hiervoor. Ik wacht tot volgend jaar.  ;)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

home@the movies


RonG

Veel plezier :) De 12000 krijg je ook binnenkort?

Guus2

Quote from: home@the movies on December  7, 2021, 10:03:44
Daar gaan we  :pompom: :pompom:

Waar is je review?  ;)  :happy:

Ik ben benieuwd naar jouw visie/metingen over:
1. Het verschil in contrast met de 9400, is het contract beter/net zo goed of minder dan van de 9400? Volgens een Franse review is de native contrast van de 11000 namelijk minder dan dat van de 9400. Klopt dit? In Frank's review lees ik niks over het verschil in contrast i.v.m. de 9400 en de 11000, terwijl dit natuurlijk wel van groot belang is.
2. het verschil qua frame interpolatie met de Sony concurrentie: wat is beter, de Epson of de Sony of zijn de verschillen bijna niet te zien?
De rest is redelijk duidelijk in Frank's review naar mijn beleving, maar deze 2 punten zijn onderbelicht gebleven.

Punt 3. blijft natuurlijk het belangrijkste: is er een verschil in zwartwaardes i.v.m. de 12000? Dat is op dit moment ook nog niet duidelijk.
Veel (internationale)reviewers zeggen van wel(12000 geeft duidelijk "veel dieper zwart") en komen zelfs met overduidelijke verschillen "op youtube beeld" hiervan, maar Frank heeft zijn twijfels hierover; ik ben benieuwd hoe het nou werkelijk zit. Heb je de 12000 ook al om deze te vergelijken met de 11000?

Oftewel, ik ben benieuwd!

J.A.F._Doorhof

Guus
Als je mijn review leest behandel ik wel al die punten

Nadeel van motion flow vergelijken is dat het per film en zelfs per scene verschilt. Sony heeft mijn inziens nog steeds de beste motion flow maar de nieuwe engine van Epson is wel erg goed. Je zal echt moeten kijken naar scènes die je goed kent.

Ik haal bv the dark knight aan welke altijd stottert maar nu niet meer ;)

Je moet je ook realiseren dat op een gegeven moment dingen zo dicht tegen elkaar aan gaan liggen dat het heel moeilijk word een winnaar uit te kiezen.

Denk bv aan zwart
JVC gaat het diepst. Maar toch mis ik wat extra schaduw detail wat ik op de Sony wel zie. En zelfs met een batcave kies ik omdat ik veel horror en sf kijk toch op dit moment weer voor Sony maar het is wel ander zwart.

Ik probeer zo compleet mogelijk te zijn in reviews
Maar full on full off contrast is eigenlijk niet meer betrouwbaar te meten als vergelijk tussen projectoren. Er zit een punt dat het bijna niet meer zichtbaar is. Ansi contrast is een ander verhaal. Dat is altijd te zien en ook niet te faken door bv een laser of iris die uit gaat ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

#222
https://www.youtube.com/watch?v=cofV2sgr948&t=20s


Huiskamer set up review van Eikki over de LS12000

Nu dacht ik dat Lars met zijn hannekam kon lullen als de beste maar Eikki kan er ook wat van  ;D
Volgens mij een meer dan prima projector, maar de grote vraag is natuurlijk zit er nou verschil tussen de 11000 en de 12000 wat betreft beeldkwaliteit?
Niet dat ik in de markt bent voor dit toestel maar ik kan me voorstellen dat er vele zijn die dit graag willen weten en geinteresseerd zijn hierin...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RonG

Quote from: buckler on December 25, 2021, 19:20:40
maar de grote vraag is natuurlijk zit er nou verschil tussen de 11000 en de 12000 wat betreft beeldkwaliteit?...

Precies dat, En dan in een batcave situatie.

boekhour

Nog nieuws te melden, wat zijn de verschillen in de praktijk, zijn ze al leverbaar?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100