Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Started by home@the movies, September 26, 2021, 20:25:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

home@the movies

#125
Quote from: riwi on October  3, 2021, 12:34:01
Let wel dat de LS11000 en LS12000 niet de reflective LCDs hebben die je in de LS10000 hebt. Deze zijn dus weer 'normale' LCD panelen waar het licht doorheen gaat, en waar je dus wel een raster hebt aangezien de bedrading tussen de pixels moet lopen. Misschien zie je daar door de eShift niks van.

Ik heb met mijn neus op het scherm gestaan en er is wat dat betreft echt gewoon "bijna" geen verschil meer te zien. Ik heb er een foto van gemaakt maar heb deze bewust nog niet gepost omdat het voer is voor discussie die je eigenlijk met het blote oog moet zien en beoordelen. Ik stond met de lens van de i phone bijna tegen het scherm, amper genoeg om het nog scherp te krijgen. Ik ben vrij zeker dat, waneer ik dezelfde foto van een Lcos neem, het resultaat zeer verassend zou kunnen zijn.
De Foto is bijna microscopisch genomen.
Bij deze dan toch maar de foto, maar neem hem dus voor wat hij waard is, je moet het gewoon zelf komen bekijken, en vooral vergelijken met de JVC en Sony reflecterende panelen, op de Home Cinema happening is daar zeker de kans voor.

darkrunner

Vooral een side by side vergelijk met een 9400 ben ik benieuwd naar en dan van een meter of 3 afstand en beide met de zelfde bron,  van zo dichtbij met je neus erop  kijkt toch niemand een film :)

reza

Werner,

Ik vind de Epsons altijd te hard ( digitaal ) beeld hebben, je snapt wel wat ik bedoel (denk ik ).
Hoe ervaarde jij dit met de laser?
Ik zit er echt over na te denken om mijn N5 te verkopen en deze Epson te bestellen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on October  3, 2021, 19:19:01
Werner,

Ik vind de Epsons altijd te hard ( digitaal ) beeld hebben, je snapt wel wat ik bedoel (denk ik ).
Hoe ervaarde jij dit met de laser?
Ik zit er echt over na te denken om mijn N5 te verkopen en deze Epson te bestellen.
Écht... :crazy:
Dan zou de Epson wel heel goed moeten gaan worden om de 'Native 4k' projector wat jouw N5 is te willen gaan verslaan wbt scherpte,contrast en '4k' pixel-shift...of verkies je nu meer de richting van 'kwantiteit boven kwaliteit'?  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: reza on October  3, 2021, 19:19:01
Werner,

Ik vind de Epsons altijd te hard ( digitaal ) beeld hebben, je snapt wel wat ik bedoel (denk ik ).
Hoe ervaarde jij dit met de laser?
Ik zit er echt over na te denken om mijn N5 te verkopen en deze Epson te bestellen.

Om de N5 echt te verslaan denk ik dat hij nog wat tekort zal komen, de tone mapping zal denk ik niet op niveau van de JVC's zijn. De "hardheid" is hetgeen wat meestal veroorzaakt wordt door het verschil LCD/LCOS panelen, ik zeg niet dat deze epson evenwaardig is aan een lCOS maar het komt wel meer en meer in de buurt.
Wat me ook echt wel beviel (op de tijd en in de omstandigheden die ik had) was de motion flow in 4K, zo in één blik zou ik durven zeggen hebben dat die beter was dan wat ik op de JVC's zie.
Maar al het bovenstaande blijft voorbarig omdat het over een eerste indruk ging op een beurs, dus hoe goed hij werkelijk is zullen we pas weten na een uitvoerige test en een side by side vergelijking met de N5, want die zal onvermijdelijk worden gemaakt en gevraagd ;-)

home@the movies

Quote from: darkrunner on October  3, 2021, 18:01:30
Vooral een side by side vergelijk met een 9400 ben ik benieuwd naar en dan van een meter of 3 afstand en beide met de zelfde bron,  van zo dichtbij met je neus erop  kijkt toch niemand een film :)

I know, maar je zou er versteld van staan hoeveel van je forum genoten dit op deze manier op de Home Cinema Happening zullen gaan bekijken ;) ;D en neen, ik ga geen namen noemen, jullie weten best wie jullie zijn jongens  ;D ;D ;D ;D ;D

reza

#131
Quote from: papaleo on October  3, 2021, 20:48:49
Écht... :crazy:
Dan zou de Epson wel heel goed moeten gaan worden om de 'Native 4k' projector wat jouw N5 is te willen gaan verslaan wbt scherpte,contrast en '4k' pixel-shift...of verkies je nu meer de richting van 'kwantiteit boven kwaliteit'?  ;)

Het gemak van plaatsing plus de grote wat ik eigenlijk wil projecteren en de hoeveelheid licht (waar ik altijd gevoeliger voor ben geweest dan bv zwartwaardes) maken deze Epsons wel heel interessant. Het plaatje moet natuurlijk wel mooi zijn en stappen terug gaat deze baas uiteraard niet doen. Maar al zou het beeld gelijkwaardig of iets minder zijn, dan is de kans zeer groot dat mijn JVC de deur uitgaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: home@the movies on October  3, 2021, 21:32:55
I know, maar je zou er versteld van staan hoeveel van je forum genoten dit op deze manier op de Home Cinema Happening zullen gaan bekijken ;) ;D en neen, ik ga geen namen noemen, jullie weten best wie jullie zijn jongens  ;D ;D ;D ;D ;D
:D :D ^^

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: reza on October  3, 2021, 21:36:10
Maar goed, eerst eens bekijken uiteraard :D
Oohh...,dus niet 'blind' kopen  :D
Verstandig... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Lchero

Is er al bekend of alle features van HDMI 2.1 erop zitten? Zelf vooral benieuwd naar VRR voor gaming op de huidige consoles.

TheWalkingDad

Quote from: Lchero on October  4, 2021, 08:38:22
Is er al bekend of alle features van HDMI 2.1 erop zitten? Zelf vooral benieuwd naar VRR voor gaming op de huidige consoles.

Ja, dat is bekend. Paar pagina's terug is het al gepost. Bericht van Epson:

https://www.epson.co.uk/insights/article/epson-brings-the-big-screen-experience-to-the-home-with-two-new-4k-laser-projectors1

Quote
    4K resolution (8.3mil pixels)
    Over 2,5000,000:1 dynamic contrast ratio
    Colour space DCI>85%
    4K Super resolution
    4K Frame interpolation
    Scene adaptive gamma correction
    Instant off
    Laser Light Source
    HDMI 2.1 (4K/120Hz)

Lchero

Quote from: TheWalkingDad on October  4, 2021, 21:16:16
Ja, dat is bekend. Paar pagina's terug is het al gepost. Bericht van Epson:

https://www.epson.co.uk/insights/article/epson-brings-the-big-screen-experience-to-the-home-with-two-new-4k-laser-projectors1

Dat heb ik gezien ja, maar Epson noemt alleen 120fps bij 4k en een lag van <20ms. Ik heb begrepen dat een HDMI 2.1 aansluiting niet betekent dat ook alle features, zoals bijv. VRR en ALLM, aanwezig zijn. Maar goed, we wachten het af tot er modellen in 'het wild' verschijnen.

riwi

Deze vond ik nog :
Another new feature is the introduction of 40 Gbps HDMI inputs compatible with some functions of HDMI 2.1 compatible with ARC and eARC.

eARC dus. Niet de volledige 48Gbit, maar 40Gbit is volgens mij voldoende. En met "some functions of HDMI2.1" lijkt het erop dat inderdaad niet alles van HDMI2.1 is geimplementeerd, maar wel wat.

denada

Misschien schop ik wat Epson fans tegen de schenen aan met deze vraag maar ik lees dat de 'instap' versie voor 4699 over de toonbank zal gaan.

Ik ben dan zeer benieuwd of deze beamer zijn meerprijs van 2000 euro boven de LG HU810PW waar kan maken..

home@the movies

Quote from: denada on October  7, 2021, 09:49:21
Misschien schop ik wat Epson fans tegen de schenen aan met deze vraag maar ik lees dat de 'instap' versie voor 4699 over de toonbank zal gaan.

Ik ben dan zeer benieuwd of deze beamer zijn meerprijs van 2000 euro boven de LG HU810PW waar kan maken..

Ik heb de LG een hele poos geleden naast de Epson TW9400 gezet en ook al heeft de LG een redelijk mooi plaatje, hij kwam zeker niet tot de prestaties van de 9400. Ik ben vrij zeker dat het verschil met de Epson 11000 nog een serieuze stap groter is.
Het was onze bedoeling om de LG eventueel als instapper mee in het gamma te zetten, dus ik ben zeker niet weigerachtig tov dit toestel, je kan dat ook lezen in mijn review hier op het forum. Maar de nieuwe Epsons zijn zeker van een ander niveau dan de LG.

RonG

Die LG is wel interessant zeker vanwege de prijs en de specs op papier als concurrent.

Ben benieuwd naar de eerste reviews van de Epsons want heb ze toch in mijn vizier.

J.A.F._Doorhof

LG is denk ik ook een totaal andere markt.
Er zijn legio mensen die gewoon een groot beeld willen hebben dat beweegt.

Er zijn echter ook mensen die op de kleinste details letten.
We hebben zelfs klanten die niet willen dat ik de kleuruniformiteit aanpas in het menu want... het hoort goed te zijn.
Tja. Daar beginnen we dus niet aan, maar het geeft wel aan wat voor verschillen er zijn.

Een LG is fantastisch voor de groep die mooi groot beeld wil hebben, maar inderdaad zet het naast een 9400 en het is heel snel duidelijk welke projector waar hoort :D

Voor een laser met deze specs is het gewoon wonderbaarlijk wat Epson neer zet.
Zelfs ook al zou hij dezelfde kwaliteit als de 9400 neerzetten maar met laser zou het al een redelijk goede koop zijn, maar ik verwacht natuurlijk veel meer van deze serie, dus kan niet wachten.

We verwachten er toch een flink aantal te kunnen verkopen met deze specs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Die 5 jaar garantie is ook een grote +, los van  de technische snufjes.

darkrunner

#144
Quote from: RonG on October  7, 2021, 11:56:53
Die 5 jaar garantie is ook een grote +, los van  de technische snufjes.
Met de zoektocht van een nieuwe tv denk ik dat die 5 jaar garantie claim voor producten gekocht in Nederland niet veel uitmaakt want die is er altijd al geweest al zullen winkels daar niet mee te koop lopen.

In de gebruiksduurlijst zag ik bij Beamers 5 jaar staan dwz dat je er als consument er mag vanuit gaan dat je projector min 5 jaar meegaat, indien er toch iets kapot gaat zonder je daar iets kan aan doen dan moet je de verkoper aanspreken en moet hij je een passende oplossing aanbieden als de wettelijke 2 jaar garantie termijn verstreken is. ( wettelijk recht op een deugdelijk product)


Heb me daar wat in verdiept en veel verhalen tegengekomen waar eerst gezegd werd tegen de klant na een tv die stuk ging na 3/4 jaar je moet zoveel betalen voor herstelling als die zich dan beroepen op de gebruiksduurlijst en uiteindelijk dreigde met een rechtszaak was het plots ofwel een kosteloze herstelling of een nieuw toestel

Op Tweakers vind je veel verhalen erover en ook de nodige links naar je rechten als klant.

Edit:
Is er een wettelijke garantietermijn van 2 jaar?
Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland hebben we geen vaste wettelijke garantietermijn.

In plaats daarvan staat in de Nederlandse wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Hoe lang u wettelijke garantie hebt, hangt dus af van de prijs en eigenschappen van het product en de informatie die u erover gekregen hebt. Dit kan langer of korter zijn dan 2 jaar.

Bron:https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Het recht op ontbinding van de verkoopovereenkomst is ook zeer interessant.

katwax

Als de garantie van de fabrikant zelf komt is dit toch een ander verhaal.
Zo was bij mijn projector de lenskap defect (ging 1 zijde niet meer toe), contact gehad met dealer en deze heeft dit op zijn beurt doorgegeven aan Epson.
Heb het toestel binnen de 3 dagen kunnen opsturen, kostenloos, en onder volledige garantie, dit is dus bij Epson
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

darkrunner

Katwas, Pluis alles eens uit in Nederand heb je op meer recbt dan enkel de 2 jaar wettelijke garantie
In Nederland is er op zulke producten al 5 jaar garantie voor zulke producten, die extra verzekeringen van 3/4/5 jaar zijn eigenlijk ook gewoon onzin je betaald immers voor een service waar je al gratis recht op hebt

RonG

ja dat is mogelijk idd maar nu heb je echt iets om op terug te vallen ipv die richting op te moeten gaan en je recht te claimen.

Begin met Epson bv maar eens (zelf ervaren). Na de garantie issue met de beamer, via de reseller uiteindelijk Mservice terecht gekomen en die moet je toch echt betalen na garantie periode van 3 jaar wat er op zat.

Voor mij is die 5 jaar van de fabrikant iig een +

darkrunner

#148
Quote from: RonG on October  7, 2021, 14:57:52
ja dat is mogelijk idd maar nu heb je echt iets om op terug te vallen ipv die richting op te moeten gaan en je recht te claimen.

Begin met Epson bv maar eens (zelf ervaren). Na de garantie issue met de beamer, via de reseller uiteindelijk Mservice terecht gekomen en die moet je toch echt betalen na garantie periode van 3 jaar wat er op zat.

Voor mij is die 5 jaar van de fabrikant iig een +
Tja als je kan aantonen dat het product is stuk gegaan buiten je wil om hoor je niks te betalen en moet je na de wettelijke garantie periode verhaal gaan halen bij de verkoper, deze moet je immers een deugdelijk product verkopen waarvan de termijn dat het moet meegaan vastgestelt ligt

Staan genoeg verhalen op het net van repair diensten die bedrag x vroegen voor een herstelling, na wat doorduwen van de klant bij de verkoper ivm zijn recht op een deugelijk product werd het dan gratis herstel, vervanging van het product of verkoop ontbinding.

Begrijp me niet verkeerd die 5 jaar fabrieks garantie is top (al heeft die in Nl weinig betekenis) zeker voor mensen die niet in Nl kopen maar in Nederland heb je al langer 5 jaar rechten als koper op zulke toestellen.

Lees deze er maar eens goed op na heb je ineens een idee wat fabrieksgarantie betekend in Nl  https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2022804/0

Maar ik ga er hier best over ophouden en miss op een andere plek er een topic over beginnen want in Nl hebben jullie wel leuke garantie voorwaarden vergeleken met andere landen, als ik als Belg in Nl iets koop dan valt dat product ook onder de Nl garantie wet.

tmt

fabrieksgarantie en fabrieksgarantie is niet altijd hetzelfde.
Bij sommige merken is een bepaald defect na een tijd al "slijtage".

Ik heb in 2005 een Classé versterker voor een prijsje kunnen kopen waar 10 jaar garantie op zat. Na 8 jaar was er een defect, naar de reparateur gebracht en zonder problemen opgelost (niet nice om zo een bak van 60kg te vervoeren). Ik heb er wel enkele maanden moeten op wachten want ze vonden het probleem niet. Zelfs het hoofdkwartier in Canada heeft moeten meezoeken.
Dan was het probleem na 11 jaar (buiten garantie dus) terug opgedoken. Omdat het hetzelfde probleem was hebben ze het terug kosteloos verhoplen.

Sindsdien is het gelukkig niet meer teruggekeerd (versterker is nu ongeveer 17 jaar oud)
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch