requim for a dream

Gestart door jeroenskie, juni 7, 2004, 09:50:43

Vorige topic - Volgende topic

jeroenskie

gister een film zitten kijken die zeer veel indruk op me heeft gemaakt .

beetje trainspotting verhaal ,maar dan nog indrukwekkender.

waar trainspotting nog humor heeft ,is het bij deze film alleen maar "drama"

De film beelden waren zeer orgineel en het geluid ( de effecten)  zeer goed .

Als iemand deze nog niet heeft gezien en van een redelijk "zware" fil houdt betreffende de effecten van drugs dan is dit een"  must see" \

vr gr jeroen

VlisChris

Inderdaad een tamelijk pittige film :)
Dikke aanrader

DC

Citaat van: jeroenskie op juni  7, 2004, 09:50:43
gister een film zitten kijken die zeer veel indruk op me heeft gemaakt .

Das toevallig, heb ik gisteravond ook net zitten kijken.
Zeker een aanrader, erg goede film, maar wel 1 waar je echt voor moet gaan zitten.
Zal ook zeker niet voor iedereen zijn weggelegd deze film, leuk is ie niet, maar wel ontzettend sterk en indrukwekkend, briljante rol van Ellen Burstyn, doodzonde dat ze de oscar hiervoor is misgelopen.

dvd-fan

;D Zeker ook film uitgezocht voor Jennifer Connely.
Is wel een wat ander filmpje dan Labyrinth. Andere aanraders met haar Zijn Dark City en The hotspot.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Roland

Oeh, zeker een erg goede film :)
Ik moet alleen Trainspotting nog zien (heb de DVD wel liggen), dus ik kan die vergelijking nog niet maken.

Grindtegel

Ik heb dit prachtwerkje al een hele tijd in mijn bezit en hij is echt ontzettend goed met fantastisch acteerwerk en super regie, maar je word er nou niet bepaald vrolijk van.

Trainspotting is in vergelijking met deze film een luchtige comedy, Requiem is een van de meest deprimerende films die ik heb gezien.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

VlisChris

Dan moet je Grave of the Fireflies eens proberen.
Japanse Anime. Stond me ook niet aan, maar men schreef altijd en overal dat die toch wel zo verschrikkelijk goed moest zijn.... Gekocht, gekeken, en ademloos zitten kijken. Erg goeie film.

Leonard Shelby

Citaat van: Grindtegel op juni  8, 2004, 20:18:19
Ik heb dit prachtwerkje al een hele tijd in mijn bezit en hij is echt ontzettend goed met fantastisch acteerwerk en super regie, maar je word er nou niet bepaald vrolijk van.

Trainspotting is in vergelijking met deze film een luchtige comedy, Requiem is een van de meest deprimerende films die ik heb gezien.

Leuk is dat toch.... allemaal verschillende meningen :)  Mensen waarschuwde mij dat hij zo deprimerend was maar ik vond hem juist wel meevallen  ??? Na Trainspotting moest ik mijn dosis antidepresiva hoger opschroeven.  ;D

Ik geloof wel dat iedereen het er over eens is dat het een pracht film is.  Hij staat met trots op mijn "topper" plankje.

Grindtegel

@Christiaan,

Grave... heb ik ook al een hele tijd en die is inderdaad ook prachtig en zeer depri. Een aanrader voor een regenachtige zondag.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Lynxxx

Requiem for a Dream was een van mijn favoriete films op het IFFR van een paar jaar geleden. Hij staat sindsdien in mijn top 10 allertijden. De musiek van Clint Mansell en Chronos Quartet is ijzingwekkend mooi (en hergebruikt in o.a. de trailer van Lord of the Rings). De soundtrack kan ik niet spelen zonder spontaan kippevel te krijgen. De film is waanzinnig (letterlijk), bijzonder goed gemonteerd en bevat werkelijk fantastische acteerwerk. Naar mijn idee hadden zowel Jeniffer Connely als Ellen Burnstyn voor deze rol een oscar verdiend. Na afloop van de voorstelling keek ik de wildvreemde bioscoopbezoeker naast mij aan en we konden beiden alleen stamelend de woorden "holy fucking shit" uitbrengen  :o. Deze film is een achtbaanrit de afgrond in, dus verwacht geen vrolijk einde of gezellige plotontwikkelingen. Voor de doorgewinterde filmkijker een absolute aanrader en eentje die je zeker enige tijd zal bijblijven. Zeker een plaatsje in je DVD kast waardig, maar niet voor tere zieltjes. Als je deze hebt overleefd kun je daarna aan Irreversible (Belucci, Cassel) beginnen (zie mijn review elders op dit forum).

Grave of the fireflies. Tsja wat kan ik daar nog over zeggen. Waarschijnlijk de meest ontroerende animatiefilm en misschien wel meest ontroerende oorlogsfilm ooit. Als je bij deze film niks voelt moet je wel van steen zijn. Kan al bijna janken als ik de themamuziek hoor  :-[. Grave of the Fireflies moet je gewoon zien. Nooit gedacht dat ik zo geraakt kon worden door een tekenfilm. Mocht je 'm willen kopen, zoek dan naar deze versie. Die heeft een aanzienlijk beter beeld dan deze.

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Dimitri Ronsse

Ik heb die film gezien op groot scherm, voor tschool eigenlijk want voor nederlands ging het over drugs...Op groot scherm is het duizend keer erger dan dat je die gewoon p tv ziet!! Die film is echt deprimerend en tis zeker weten een van de meest rakende films die ik ooit gezien heb. De muziek was echt eng ik kreeg er helemaal kippenvel van. En die acteurs hebben allemaal hun rol zo goed ingeleefd en die film vind ik zo realistisch!! Da is zeker ne film die iedereen moe gezien hebben en zeker voor diegene die aan de drugs zitten!!!Deze film verdiend gewoon ne oscar!!

Matthijs Jager

Ik heb de film gister ook gezien en ook ik ben nogal onder de indruk.
Na afloop vind ik de titel misschien nog wel het meest aangrijpend van de film, een betere omschrijving kan je niet geven.
Zéér indrukwekkend!

noise

Na het lezen van jullie lovende woorden over deze film
heb ik em ook aangeschaft.
Had ik nooit moeten doen, ik vond het een vervelende film om te zien.
Mijn friendin en ik konden niet wachten tot het afgelopen was.
Jammer, had me er veel van voorgsteld, kan gebeuren.
Moet ervan houden denk ik.

Grindtegel

Wat waren je verwachtingen dan, de reacties hier lijken me niet echt een verkeerd beeld te geven van de film.

VlisChris

En in welk opzicht vond je hem tegenvallen?
Qua verhaal, of qua acteerwerk, of gewoon qua heftigheid?

jurjen

verwachtingsnivo te hoog wegens de aanbevelingen van het forum, lijkt me.
Ikzelf heb dat ook vaak: als het forum een film geweldig vind, en ik ga daarna pas kijken, dan valt het meestal een beetje tegen.
Zo ben ik gisteravond teleurgesteld door Irreversible.  Best wel een pakkende film, maar saai vergeleken bij wat ik me voorgesteld had.

Requim for a dream had ik al gezien voordat deze thread begon. Ik was er heeel erg van onder de indruk, de bespreking hier is ook helemaal terecht, maar het is misschien leuker om er niks van te verwachten als je gaat kijken.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

noise

Citaat van: christiaan sauer op juni 28, 2004, 21:57:06
En in welk opzicht vond je hem tegenvallen?
Qua verhaal, of qua acteerwerk, of gewoon qua heftigheid?
Mijn verwachting was dat het een aangrijpend verhaal zou zijn
waar je helemaal in wegzakte.
Het wegzakken is zeker niet gelukt door al het gestress met beeld en geluid.
Het was denk ik aangrijpender geweest als ik mij niet de heletijd
aan het ergeren was over het geflits van beeld en geluid.
Het steeds weer komende musiekje vond ik trouwens wel mooi.

garmtz

Ik vond de chaotische montage juist enorm bijdragen aan het geheel. Het irriteren dat jij doet is zo bedoeld! Je HOORT je ongemakkelijk te voelen bij de film!! :)

noise

Citaat van: garmtz op juni 29, 2004, 17:04:51
Ik vond de chaotische montage juist enorm bijdragen aan het geheel. Het irriteren dat jij doet is zo bedoeld! Je HOORT je ongemakkelijk te voelen bij de film!! :)
Dat zal zeker zo zijn, maar het is gewoon niet mijn smaak.
Kan toch?

garmtz

Citaat van: Hessels op juni 29, 2004, 17:36:29
Dat zal zeker zo zijn, maar het is gewoon niet mijn smaak.
Kan toch?

Tuurlijk! Maakt ook niet uit, toch?

noise

FrankL

Ik vond Requiem for a Dream zeer deprimerend. Voor mij had er meer balans in de film aangebracht moeten zijn.
Dit is een film waar ik het bij 1x zien zal houden.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Gijs82

alleen het einde vond ik wel grappig ghe ghe  ;)
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gaeje

wat is er grappig aan het einde?

VlisChris

Heb hem afgelopen week gekeken en kan niet zeggen dat ik moest lachen om het einde. In tegendeel... ;)