Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

eduard

Heren,
Ik wil nu ook een media speler aanschaffen ik zit te twijfelen tussen de Dune HD Real Vision 4K en de Zidoo Z9X 4K. Mijn huidige htcp trekt 4k niet en volgens mij is het kopen van een losse mediaspeler voordeliger dan mijn pc te upgraden.

Welke zouden jullie kiezen. Of is er eventueel nog een type welke ik mis die misschien iets duurder is maar wel beter beeld en geluid levert.
De bron voor de bestanden is een windows 10 pc. Ik wil hem alleen gebruiken voor het afspelen van video bestanden die lokaal in mijn netwerk staan. Streaming apps zoals netflix zijn niet nodig. video wall ofzo is ook niet noodzakelijk gewoon browsen naar naar een folder en daar de film aan klikken is op zich goed genoeg.

Welke moet ik kopen en waar zou ik deze dan moeten aanschaffen.

Ik ben nu al veel te lang aan het twijfelen en aan het inlezen. Ik dacht dat ik er bijna uit was en wilde voor de zidoo z9x gaan totdat ik de dune hier tegen kwam.
Het gebruik van een dune eigen os lijkt me wel een voordeel ipv draaien op een gekocht OS (android 9 of tv)

Alvast bedankt.

Eduard

sandervg

Ik denk niet dat de één beter of slechter is dan de ander. Ze zullen beide hun pro en cons hebben. Is dus denk ik volledig afhankelijk van wat je zoekt in een media speler. Ik vond het een nadeel dat de Dune met een eigen film database werkt. Ik lees toch dat deze minder compleet is dan bv. de TMDB waar Zidoo mee koppelt.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

jahtari

Quote from: eduard on July 28, 2021, 22:13:19
Heren,
Ik wil nu ook een media speler aanschaffen ik zit te twijfelen tussen de Dune HD Real Vision 4K en de Zidoo Z9X 4K. Mijn huidige htcp trekt 4k niet en volgens mij is het kopen van een losse mediaspeler voordeliger dan mijn pc te upgraden.

Welke zouden jullie kiezen.
Ik zou een nvidia shield kiezen. Retesnel, speelt alles af, handige apps. De basis versie (zo'n klein rond buisje) volstaat al. Gooi die ergens achter en klaar.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

hifiman

Quote from: sandervg on July 29, 2021, 08:33:11
Ik denk niet dat de één beter of slechter is dan de ander. Ze zullen beide hun pro en cons hebben. Is dus denk ik volledig afhankelijk van wat je zoekt in een media speler. Ik vond het een nadeel dat de Dune met een eigen film database werkt. Ik lees toch dat deze minder compleet is dan bv. de TMDB waar Zidoo mee koppelt.
Mee eens. Als het om beeld kwaliteit gaat zijn beiden even goed. De manier van scraping is heel anders en daar vind ik de Z9X beter in, echter de Dune doet blu ray menu's beter (zwak punt Z9X) en draait op een linux based OS. Voor mij zijn die laatste 2 punten doorslaggevend, echter met beiden heb je een mooie speler. Ik kan het weten, ik heb beiden ;-)

maximus79

#79
Schijnt wel op korte termijn een grote update te komen voor my collection. Is ook wel nodig.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Quote from: maximus79 on July 29, 2021, 09:53:10
Schijnt wel op korte termijn een grote update te komen voor my collection. Is ook wel nodig.
Ja dat vind ik eigenlijk het enige minpunt van de dune vision t.o.v. de zidoo z9x. Het werkt, maar niet meer van deze tijd.

riwi

#81
Quote from: hifiman on July 29, 2021, 10:45:06
Ja dat vind ik eigenlijk het enige minpunt van de dune vision t.o.v. de zidoo z9x. Het werkt, maar niet meer van deze tijd.

Wat vinden jullie dan zo slecht aan My Collection van de Dune?

Ik zie genre's waar je uit kan kiezen. Ik kan instellen hoeveel films ik per scherm te zien krijg. Je kan kiezen om per folder de films te kiezen. Of je kan (wat ik erg fijn vind) alleen de "beschikbare" films zien dwz de NAS / PC die echt "aan" staat. Je kan op de beschrijving klikken en lezen, de acteurs en cast. Je kan daar op door klikken om meer te lezen, etc.  De indexering heeft soms een handje help nodig (bevestigen : ja dat is deze film).
Wat missen jullie dan nog ?

Omdat ik vrij veel bestanden heb wordt het "show all" overzicht wat groot en kan je minder snel vinden wat je zoekt. Ik bedoel bladeren in +2000 films is niet zo handig.

hifiman

Quote from: riwi on July 29, 2021, 12:10:38
Wat vinden jullie dan zo slecht aan My Collection van de Dune?

Ik zie genre's waar je uit kan kiezen. Ik kan instellen hoeveel films ik per scherm te zien krijg. Je kan kiezen om per folder de films te kiezen. Of je kan (wat ik erg fijn vind) alleen de "beschikbare" films zien dwz de NAS / PC die echt "aan" staat. Je kan op de beschrijving klikken en lezen, de acteurs en cast. Je kan daar op door klikken om meer te lezen, etc.  De indexering heeft soms een handje help nodig (bevestigen : ja dat is deze film).
Wat missen jullie dan nog ?

Omdat ik vrij veel bestanden heb wordt het "show all" overzicht wat groot en kan je minder snel vinden wat je zoekt. Ik bedoel bladeren in +2000 films is niet zo handig.
Slecht is inderdaad zeker niet het juiste woord, meer persoonlijke voorkeur hoe het smoelt , of dat je daar wat meer instel mogelijkheden in hebt.

eduard

Heren alvast bedankt.
Maar als we de posterwall er buiten houden. Welke van de 2 geeft dan het beste beeld en geluid en speelt de meeste bestands types af. En waar koop ik hem dan wil eigenlijk vandaag de bestelling plaatsen zodat ik in het weekend er mee kan spelen.


hifiman

#84
Quote from: eduard on July 29, 2021, 13:17:40
Heren alvast bedankt.
Maar als we de posterwall er buiten houden. Welke van de 2 geeft dan het beste beeld en geluid en speelt de meeste bestands types af. En waar koop ik hem dan wil eigenlijk vandaag de bestelling plaatsen zodat ik in het weekend er mee kan spelen.
Dat maakt, als het goed is en voor zover ik tot nu toe heb kunnen bedoordelen, niets uit. Misschien dat Riwi daar nog iets aan toe kan voegen...

riwi

Heb je in de Zidoo ook die vs10 engine ? Ik geloof het wel he? Dan maakt het kwa beeld niets uit.

Futeko duurt 2 weken ivm import uit de UK. Amazon.nl had hifiman gedaan, die is er binnen een dag mits op voorraad. Verder kan je hem nergens kopen lijkt het.


hifiman

Quote from: riwi on July 29, 2021, 14:22:06
Heb je in de Zidoo ook die vs10 engine ? Ik geloof het wel he? Dan maakt het kwa beeld niets uit.

Futeko duurt 2 weken ivm import uit de UK. Amazon.nl had hifiman gedaan, die is er binnen een dag mits op voorraad. Verder kan je hem nergens kopen lijkt het.
Ja klopt! Precies er kan in principe geen verschil zijn in beeld en geluids kwaliteit, eventueel kwaliteit voeding (noise) daargelaten maar ook daar verwacht ik geen verschil in.

Kjelt

Persoonlijk vind ik de bediening van de Zidoo met de app niet handig.
Je moet teveel keren klikken.

hifiman

Quote from: Kjelt on July 29, 2021, 14:43:56
Persoonlijk vind ik de bediening van de Zidoo met de app niet handig.
Je moet teveel keren klikken.
Waarom een app, hij heeft toch infrarood  :angel:

Kjelt

Wie zet zijn apparatuur nou in direct sight van zijn HT ? Al die lampjes.......
IR is zo 20e eeuw......  :D

maximus79

Quote from: Kjelt on July 29, 2021, 15:14:02
Wie zet zijn apparatuur nou in direct sight van zijn HT ? Al die lampjes.......
IR is zo 20e eeuw......  :D

Bij de Dune zit er standaard een IR extender gelukkig!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

Quote from: Kjelt on July 29, 2021, 15:14:02
Wie zet zijn apparatuur nou in direct sight van zijn HT ? Al die lampjes.......
IR is zo 20e eeuw......  :D

lang leve de BT remote van mijn Zidoo ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

hifiman

Quote from: PascalP on July 29, 2021, 15:32:43
lang leve de BT remote van mijn Zidoo ;)
De Dune heeft overigens ook een BT remote.

eduard

Zojuist de dune besteld via amazon

papaleo

#94
Quote from: riwi on July 29, 2021, 14:22:06
Heb je in de Zidoo ook die vs10 engine ? Ik geloof het wel he? Dan maakt het kwa beeld niets uit.

Futeko duurt 2 weken ivm import uit de UK. Amazon.nl had hifiman gedaan, die is er binnen een dag mits op voorraad. Verder kan je hem nergens kopen lijkt het.
Wát 2 weken...?  ::)
Gisteren bij Futeko besteld en als het goed is staat Fedex straks bij mij op de stoep... :pompom: tenminste dat hoop ik  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on July 29, 2021, 15:45:39
Wát 2 weken...?  ::)
Gisteren bij Futeko besteld en als het goed is staat Fedex straks bij mij op de stoep... :pompom: tenminste dat hoop ik  ;)

Ah je hebt de express shipping gekozen natuurlijk :) Ik had de standard delivery...

papaleo

 :D :D Ja...ik ben een heel ongeduldig persoon,kost wat maar dan 'heb' je ook wat  :D (hopelijk)  ::)
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met het inklaren/€...vingers crossed  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

#98
Quote from: riwi on July 29, 2021, 12:10:38
Wat vinden jullie dan zo slecht aan My Collection van de Dune?

Ik zie genre's waar je uit kan kiezen. Ik kan instellen hoeveel films ik per scherm te zien krijg. Je kan kiezen om per folder de films te kiezen. Of je kan (wat ik erg fijn vind) alleen de "beschikbare" films zien dwz de NAS / PC die echt "aan" staat. Je kan op de beschrijving klikken en lezen, de acteurs en cast. Je kan daar op door klikken om meer te lezen, etc.  De indexering heeft soms een handje help nodig (bevestigen : ja dat is deze film).
Wat missen jullie dan nog ?

Omdat ik vrij veel bestanden heb wordt het "show all" overzicht wat groot en kan je minder snel vinden wat je zoekt. Ik bedoel bladeren in +2000 films is niet zo handig.
Ik zou graag het volgende willen zien als verbetering.

- hogere kwaliteit covers en aanpasbaar.
- sorteer optie. Nieuwste bijvoorbeeld eerst.
- TVshows apart. (Ook eventueel voor muziek dvds/blu-rays.
- Automatisch op de achtergrond bij opstarten index vernieuwen, of doet hij dat al?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kjelt

Quote from: papaleo on July 29, 2021, 16:02:01
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met het inklaren/€...vingers crossed  ;)
Fedex dan wordt het dokken, reken op 21% + adm kosten.