Dune Vision serie mediaplayers

Started by riwi, July 25, 2021, 13:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

#575
Standaard wordt dit via de EDID uitgewisseld. Dus als alles op auto staat en de TV kan geen DV aan dan zel de Dune dat ook niet uitsturen.
In mijn geval kan de TV het wel en de projector het niet en dan kan je onder video settings Dolby Vision ook geheel disablen.

hifiman

Quote from: riwi on November  1, 2023, 22:26:03Ik ook :)
Ik heb er een 2de Dune bij gekocht om een oude te vervangen (Dune Base 3.0 op de slaapkamer) Nu gekozen voor de Pro Vision 4k Solo (die met harddisk bay in de zijkant).


Die heb ik ook, fijn en mooi apparaat!  :inlove:

gerard1

Vraagje, bij welke webwinkel kan je het beste een Dune kopen?

riwi

amazon.nl heeft ze. Wordt geleverd uit Duitsland zag ik bij de mijne.

Earth Angel

De Dune Vision is inmiddels in huis en wat een fijn apparaat, ik kwam van een Popcorn Hour A-400.
Je kan de Dune inderdaad zo instellen dat Dolby Vision en HDR signalen niet worden doorgestuurd als je tv of beamer geen  Dolby Vision of HDR ondersteunt. Daarnaast heb ik een oude receiver met alleen SPDIF en geen HDMI. Bij bestanden met DD+/Atmos en DTS HD zet de Dune dit netjes om naar DD AC3 en DTS, het maximale wat je aan 5.1 over een SPDIF kan sturen.
Ook de Dune Control app maakt het makkelijk om bijvoorbeeld audio bestanden af te spelen zonder de tv aan te hoeven zetten.

Nog wel een vraag, klopt het dat je bij My Collection alleen een eigen collection kan maken via een externe harde schijf of USB stick die direct met de Dune verbonden is en dus geen collection kan maken vanaf een netwerkschijf? Onder My Collection krijg ik niet de mogelijkheid om mijn netwerk te selecteren alleen lokale harde schijven.

Ralph71

Quote from: Earth Angel on November  8, 2023, 12:31:09Nog wel een vraag, klopt het dat je bij My Collection alleen een eigen collection kan maken via een externe harde schijf of USB stick die direct met de Dune verbonden is en dus geen collection kan maken vanaf een netwerkschijf? Onder My Collection krijg ik niet de mogelijkheid om mijn netwerk te selecteren alleen lokale harde schijven.

Normaal zou je het netwerk ook moeten zien bij bronnen, je kan het dan op 3 manieren benaderen (waar SMB volgens mij het eenvoudigst is).
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Earth Angel

Quote from: Ralph71 on November  8, 2023, 13:01:01Normaal zou je het netwerk ook moeten zien bij bronnen, je kan het dan op 3 manieren benaderen (waar SMB volgens mij het eenvoudigst is).

Bij bronnen (sources) zie ik mijn netwerk inderdaad wel en kan ik ook alle netwerkschijven benaderen. Het lijkt erop dat om dit in My Collection mogelijk te maken om dan het volgende te doen:

Add some folder to My Collection.
You can do it in several ways: use "My Collection / Settings / Manage folders / Add folder..." function, or choose a drive or folder and press "POP UP MENU" RC button and then choose "Add to My Collection" action, or just attach a drive with the movies to the player and choose "Add to My Collection" action in the appeared dialog.
NOTE: If you want to add a folder located on a network share, first ensure that the corresponding network share is added as a "network folder" in "Sources" menu. To add a network folder: press "POP UP MENU" RC button in "Sources" menu and choose "New Network Folder" action, or choose a SMB share in "Sources / Network Browser / Network Places" menu and press "POP UP MENU" RC button and then choose "Add as Network Folder" action.
NOTE: When you add a folder to My Collection, you can give any name to this folder, which may be different from the original folder name. This name will be used to identify this folder when you work with My Collection functionality.


Ik zal er vanavond eens naar kijken als ik weer thuis ben.

jaco

Ik zie wel heel veel verschillende dune spelers.
Ook een homatics met wel 4g geheugen en 32g opslag voor €150
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

gerard1

De dune HD Real Vision 4K Plus staat al tijden op uitverkocht.

Flavio

Hoe groot zou de upgrade (of downgrade?) zijn van een Oppo UDP-203 naar een Dune-HD Max Vision 4K, wat betreft video en geluidskwaliteit van 4K HDR materiaal, afgespeeld vanaf een NAS?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Teejoo

Quote from: Flavio on November 10, 2023, 15:35:02Hoe groot zou de upgrade (of downgrade?) zijn van een Oppo UDP-203 naar een Dune-HD Max Vision 4K, wat betreft video en geluidskwaliteit van 4K HDR materiaal, afgespeeld vanaf een NAS?
Ik heb de Zappiti, maar dat is in feite ook een Dune. Ik denk dat hij gelijk is aan een Oppo. Ik vind de beeldkwaliteit van de rip via de Apple TV (Infuse) of disc via de Panasonic wel merkbaar beter. Het is heel jammer dat de Apple TV geen bitstream uitstuurt, maar qua beeld vind ik hem in mijn projectieset echt super.

Ondanks de iets mindere kwaliteit gebruik ik eigenlijk meestal de Zappiti vanwege de fijne videowall en bitstream uit, hoewel ik bij films zonder Atmos track ook geregeld de ATV4K pak.

RonG

Even een vraagje,

doen de vision series spelers automatisch scrapen? BIj de Zidoo nu bv gebeurd dat automatisch wanneer ik de speler opstart.

Ben het kijken voor een Pro Vision 4K Solo

riwi

Dat moest eerst handmatig, maar ik las in 1 van de firmware updates dat ze dit verbeterd hadden.
Als je de nieuwe artwork firmware gebruikt en door folders bladert zie je wel dat hij on the fly info en plaatjes ophaalt als je de folder met de film opent. Ik heb met series nog wel dat sommige series niet gevonden worden en anderen wel.
En ik zie in het overzicht films staan die ik zelf niet op mijn NAS heb staan (die wijzen dus naar netflix of een andere streaming dienst). Dat kon je uitzetten ergens, maar die setting ben ik weer even kwijt.

RonG

#588
Quote from: riwi on December  4, 2023, 13:12:36Als je de nieuwe artwork firmware gebruikt en door folders bladert zie je wel dat hij on the fly info en plaatjes ophaalt als je de folder met de film opent.

Dat klinkt goed, thnx

Quote from: riwi on December  4, 2023, 13:12:36En ik zie in het overzicht films staan die ik zelf niet op mijn NAS heb staan

Dat had ik ook gelezen idd en meen me te herinneren dat dit uit te zetten is ergens. Wil alleen maar de films zien welke op mijn NAS staan natuurlijk.

Nog een vraagje ;) , Is het in te stellen dat wanneer men de Dune opstart deze gelijk naar de videowall gaat? (En hopelijk dan gelijk deze update als er nieuwe content is op de NAS :) )

Moet wel zeggen dat ik verwend ben met de videowall van de Zidoo.

Ik twijfel dan ook tussen deze Dune Vision Solo 4K of een  Zidoo Z2000 Pro

riwi

Onder : Setup -> Applications -> movies kan je de online content uitzetten.

Volgens mij start ie standaard in het moviewall scherm.

Ikzelf browse liever door folders dan dat ik de movie wall gebruik. Zeker als je een paar duizend films hebt vind ik de moviewall niet overzichtelijk en browse ik liever door de folders. Zoals gezegd zie je dan ook de plaatjes en info wel.

Je zou het bij iemand moeten bekijken. Ik denk dat de videowall van de Zidoo iets verder is.

RonG

Ok, duidelijk :)

Bedankt voor de informatie.

RonG

Heb er eentje besteld, was maar nog een voorradig bij amazon.

Ben benieuwd, al vaak Dune gehad zoals de Smart B1, top apparaat, BR-spele en mediaplayer in een welke ook nog eens BR menu's ondersteund.

CineSmurf

Ik had ook altijd dunes (H1, 3.0, B1), denk dat er zelfs nog wat op zolder liggen  :hehe:

Een klein uitstapje gehad naar een android gebaseerd apparaat, maar toch weer bij de Dune uitgekomen. Ben toch wel blij met de dune interface.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RonG

Ondertussen de Dune binnen en heb al wat vraagjes waar ik niet uitkom of dat het simpelweg niet mogelijk is.
Gaat over de "My Collection"

-Die Genre list links, kan deze aangepast worden, cq genres verwijderen ?
-Is die Continue lijst leeg te maken? Met wat testen staan er nu wat films in.
-De dune gaat na opstarten gelijk naar de "my collection" opzich al goed, maar kan dit ook gelijk naar bv het genre "NEW" Dan is er gelijk de videowall te zien van alles,


gerard1

De mijne is ook binnen gekomen, de Pro Vision 4K Solo.
Snel aangesloten, alles speelt hij weer af,het lag dus inderdaad aan de ondertitels.

Van het weekend veel bezoek, dus later in de week maar weer verder ;D

riwi

Quote from: RonG on December  8, 2023, 13:30:35-Die Genre list links, kan deze aangepast worden, cq genres verwijderen ?
Volgens mij kan dat niet.

Quote from: RonG on December  8, 2023, 13:30:35-Is die Continue lijst leeg te maken? Met wat testen staan er nu wat films in.
Ja, maar wel omslachtig. Ga naar Setup -> Appearance -> Main en kies daar "old" ; Je krijgt dan het "oude" dune menu. Daarin zie je naast Sources een icoon met een rond klokje met een pijl anticlockwise, klik deze aan druk op Popup. Dan krijg je Clear en Clear all te zien. Kies deze en de continue/recent lijst is weer leeg. Vervolgens via Setup Appearance Main hem weer op "New" zetten kwa GUI.

Quote from: RonG on December  8, 2023, 13:30:35-De dune gaat na opstarten gelijk naar de "my collection" opzich al goed, maar kan dit ook gelijk naar bv het genre "NEW" Dan is er gelijk de videowall te zien van alles,
Dat heb ik nog niet gevonden. Volgens mij kan dat nog niet.

riwi

Quote from: riwi on December  8, 2023, 20:29:31Ja, maar wel omslachtig. Ga naar Setup -> Appearance -> Main en kies daar "old" ; Je krijgt dan het "oude" dune menu. Daarin zie je naast Sources een icoon met een rond klokje met een pijl anticlockwise, klik deze aan druk op Popup. Dan krijg je Clear en Clear all te zien. Kies deze en de continue/recent lijst is weer leeg. Vervolgens via Setup Appearance Main hem weer op "New" zetten kwa GUI.

Iets makkelijker : gewoon in de nieuwe Gui zie je rechtsboven ook dat klok icoontje met de pijl erin. Daar kan je ook Clear All kiezen

RonG

Quote from: riwi on December  8, 2023, 20:47:59Iets makkelijker : gewoon in de nieuwe Gui zie je rechtsboven ook dat klok icoontje met de pijl erin. Daar kan je ook Clear All kiezen

Morge maar eens checken.

Ik hoop dat ze nog met updates komen want die genres staan enkel in de weg ;) .e
Op zich ziet het er wel ok uit en werkt ook goed. Maar de zidoo was toch gebruiksvriendelijker en mooier. Maar zoals gezegd, het afspelen van films is top.

riwi

Meestal een stuk of 3 a 4 firmwares per jaar met bug fixes.

Voor de new GUI staat er nog :
QuoteNew GUI is available in r20+ firmware versions.

The following additional functions are planned in future versions:

    New functions for My Collection: media info tags (4K, ATMOS, etc), user-editable movie information, etc.
    Possibilities to customize the GUI structure (remove unneeded items, reorder items, etc).
https://dune-hd.com/firmware/newgui/#fw

Teejoo

Wat bedoelen ze met die tags? Zie je die direct in het videowall overzicht?