Reavon UHD Bly Ray spelers

Started by home@the movies, July 1, 2021, 09:59:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: papaleo on July 27, 2021, 09:56:23
Ik vind ook dat het bedieningsgemak met de daaraan gekoppelde video-wall een must in de meeste gerenommeerde mediaplayers... ;)

Maar wat als je een VP in je keten hebt staan en deze wil voeden met een native video signaal dan kom je toch weer uit op of de Oppo of de/een 'verouderde' Zappiti Pro want dit zijn op dit moment (volgens mij) de enige spelers die Source Direct kunnen uitsturen.  :tounge2:
Dat doet deze nieuwe toch ook?

Wat ik me trouwens afvraag is of je bij een Panasonic ook direct hebt als je een 4K disc als 4K uitstuurt en een Blu-ray als 1080p?

pameijer

Quote from: papaleo on July 27, 2021, 09:56:23
Ik vind ook dat het bedieningsgemak met de daaraan gekoppelde video-wall een must in de meeste gerenommeerde mediaplayers... ;)

Maar wat als je een VP in je keten hebt staan en deze wil voeden met een native video signaal dan kom je toch weer uit op of de Oppo of de/een 'verouderde' Zappiti Pro want dit zijn op dit moment (volgens mij) de enige spelers die Source Direct kunnen uitsturen.  :tounge2:

Even een dombo vraag: maar wat sturen al die andere spelers dan uit als het geen native signaal is?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Quote from: Teejoo on July 28, 2021, 14:47:44
Dat doet deze nieuwe toch ook?

Wat ik me trouwens afvraag is of je bij een Panasonic ook direct hebt als je een 4K disc als 4K uitstuurt en een Blu-ray als 1080p?

Nee de Pana is of alles 4K of alles 1080p afhankelijk van de instelling.
Dat was voor mij ook de reden hem te verkopen omdat ik niet per disc de settings in wil gaan om dit te wijzigen, heeft namelijk geen zin om met mijn eshifter alles te upscalen, laat die liever 1080p weergeven voor Blu-rays :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

#78
Quote from: pameijer on July 28, 2021, 14:50:41
Even een dombo vraag: maar wat sturen al die andere spelers dan uit als het geen native signaal is?

Hahahaa...

Mijn ervaring hier mee is het volgende...

Als ik mijn zidoo even bij de horens pak...
Als ik daar in het menu voor 'resolutie auto' kies dan is het niet altijd zeker dat dit ook werkelijk gebeurt het gebeurt regelmatig dat die de uitvoer kiest welke hij het laatst heeft uitgevoerd.
Als ik bv een 1080/24p film op had gezet en de uitvoer was juist gekozen door de Zidoo en daarna een 2160p/4k film opzet dan blijft de uitvoer regelmatig op 1080p staan en gaat soms uit zich zelf naar 1080/60p uitvoer toe en dat is best irritant....je wilt zeker niet dat het video signaal eerst word ge-downscaled om daarna weer te worden upscaled.
Velen merken hier in eerste instantie niet veel van tot dat ze de juiste resolutie/verversing aan klikken...,ja dan zie je het zeker wel.

In mijn situatie is het zeker van belang om als het mogelijk is 'Source Direct' aan mijn Lumagen te voeden om er dan een zo mooi mogelijk signaal van te maken.

Ik hoop dan ook dat de Dune dit beter voor elkaar heeft...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: pameijer on July 28, 2021, 14:50:41
Even een dombo vraag: maar wat sturen al die andere spelers dan uit als het geen native signaal is?

Bij mijn Sony bijvoorbeeld stuurt ie 1080p wel uit als 1080p en 4K als 4K, zover geen probleem (zie mijn comment hierboven mbt de Pana).
Wat de Sony wel doet is bijvoorbeeld 1080i/25 content uitsturen als 1080p/50 en 1080i/30 als 1080p/60 uitsturen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on July 28, 2021, 15:08:37
Nee de Pana is of alles 4K of alles 1080p afhankelijk van de instelling.
Dat was voor mij ook de reden hem te verkopen omdat ik niet per disc de settings in wil gaan om dit te wijzigen, heeft namelijk geen zin om met mijn eshifter alles te upscalen, laat die liever 1080p weergeven voor Blu-rays :)
Ja, dat weet ik. Maar als je er 2 hebt kun je op de ene UHD's afspelen met output op 4K, en op de andere Blu-ray met output op 1080p.

Dan lijkt het mij verder toch een redelijk direct signaal. Ik vind tot nu toe namelijk de Panasonic nog steeds de beste speler.

PascalP

Dat dan weer wel, jij hebt die luxe ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on July 28, 2021, 16:41:36
Dat dan weer wel, jij hebt die luxe ;)
Nou, ik had er 2, maar nu nog eentje en de Oppo.

papaleo

#83
Quote from: Teejoo on July 28, 2021, 16:24:36
Ik vind tot nu toe namelijk de Panasonic nog steeds de beste speler.

Ik zou zeggen dat beide spelers hun eigen kwaliteiten hebben met enkele voor- en nadelen.

De Pana UB820 is een geweldige disc-spinner die als een beest speelt (incl de HDR-optimizer mocht je deze nodig hebben) ik denk ook dat het kwa pq een van de beste UHD-spelers is die momenteel te koop is,maar alleen als je het gebruikt voor het afspelen van BD en UHD disc's.
Ik vind de 4K-upscaling,High Precision Chroma upsampling van de Pana net iets beter dan de Oppo-modellen dit doen.... te danken aan de HCX processor.

De Oppo 203 en 205 blijven echter een van de beste universele UHD-spelers die ooit zijn gemaakt met betere audio kwaliteiten,21:9 Anamorphic lens instellingen,Source Direct,SACD,volwaardige MediaPlayer (na jailbreake  ::) ) Kan HDR10 en blu-ray naar Dolby Vision converteren.
En niet te vergeten de waarde vastheid... ;)

Ik heb er op dit moment geen plaats (meer) voor in mijn rack,had ik er plek voor dan had ik er waarschijnlijk wel een Pana bij/naast willen hebben als bd/4k disc-spinner  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#84
Doe je die 21:9 Anamorphic lens instellingen nu niet in de scaler?

En de Panasonic is stiller, heeft dim mogelijkheid voor de subs en is nog beter gebouwd (UB9000). Audio merk ik niet echt een verschil.

papaleo

Ik gebruik de 21:9 instelling niet net zoals jij niet de hdr-optimizer van de Pana gebuikt.

Ik gaf alleen wat voor's en tegen's tov een 824 ik wist niet dat jij het vlaggenschip de 9004 had...of er tussen een 824 en de 9000 nog verschillen zitten wbt pq zou ik niet weten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#86
Quote from: papaleo on July 28, 2021, 19:33:01
Ik gebruik de 21:9 instelling niet net zoals jij niet de hdr-optimizer van de Pana gebuikt.

Ik gaf alleen wat voor's en tegen's tov een 824 ik wist niet dat jij het vlaggenschip de 9004 had...of er tussen een 824 en de 9000 nog verschillen zitten wbt pq zou ik niet weten.
Ik vroeg het me alleen af mbt die 21:9 setting als je een scaler hebt. Wat doet die precies? De 9000 en 9004 zijn overigens gelijk. Ik had ook een 9000. Heeft met het land te maken.

vik

De Panasonic op auto laten staan is een prima keuze. De JVC is niet zo dol op 1080i bron materiaal en ben je daar ook gelijk vanaf. De Pana heeft een uitstekende chip voor het upscalen naar 4K.

Verkoop je die Oppo aan mij voor een prikkie en heb je weer ruimte in je rek  :P


Quote from: Teejoo on July 28, 2021, 16:24:36
Ja, dat weet ik. Maar als je er 2 hebt kun je op de ene UHD's afspelen met output op 4K, en op de andere Blu-ray met output op 1080p.

Dan lijkt het mij verder toch een redelijk direct signaal. Ik vind tot nu toe namelijk de Panasonic nog steeds de beste speler.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

TopGun2010

Heb ook de Pana, goed apparaat. Heb een keer kunnen testen met de Pioneer 500, dit beeld geeft net iets meer POP effect, jammer dat ze niet meer te koop zijn.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pameijer

Ik krijg net een mail van Reavon waarin ze aankondigen dat de X100 vanaf nu leverbaar is!

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

Quote from: pameijer on July 30, 2021, 12:06:39
Ik krijg net een mail van Reavon waarin ze aankondigen dat de X100 vanaf nu leverbaar is!
Ga je deze kopen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pameijer

Quote from: TopGun2010 on July 30, 2021, 17:29:45
Ga je deze kopen?
Ik wacht eerst de ervaringen af. Kijk in de zomer toch bijna geen films, helemaal niet eigenlijk. Maar als het goed lijkt wil ik in de donkere dagen wel deze speler overwegen. Heb vorig jaar mijn Pioneer UDP-LX500 verkocht en baal daar nog steeds van! Mijn huidige Anthem BLX200 is niet goed meer, dus die moet sowieso het veld gaan ruimen. Maar een Sony X800Mk2 is nog nog in overweging. Ik vind alleen stereo CD kwaliteit wel heel belangrijk, dus even de vergelijkingen afwachten of wie weet thuis gaan vergelijken!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

Dat zou mooi zijn!! Ben benieuwd wat het gaat worden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Fox

#93
REAVON UBR-X100/UBR-X200 UHD BD Player Thread AVS Forum
https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-12

Review:
http://www.audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/2978-review-reavon-ubr-x200

Voor mij is dit merk nu niet meer interessant en denk dat de Pannde en/of CineUltra betere opties zijn als back-up voor de Oppo 203.
https://www.avsforum.com/threads/cineultra-v203-204-uhd-bd-player-thread.3190285/#post-60634637

https://cineultra.eu/

Teejoo

#94
Quote from: Fox on July 31, 2021, 09:13:09
REAVON UBR-X100/UBR-X200 UHD BD Player Thread AVS Forum
https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-12

Review:
http://www.audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/2978-review-reavon-ubr-x200

Voor mij is dit merk nu niet meer interessant en denk dat de Pannde en/of CineUltra betere opties zijn als back-up voor de Oppo 203.
https://www.avsforum.com/threads/cineultra-v203-204-uhd-bd-player-thread.3190285/#post-60634637

https://cineultra.eu/
Waarom niet?

Wat een foute review verder... gaat hij vergelijken met de ATV ::)

reza

Dat vergelijk met de ATV streaming is heel fout indd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DustinV

Quote from: reza on July 31, 2021, 10:35:35
Dat vergelijk met de ATV streaming is heel fout indd.
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Velen zullen juist interessant vinden wat het verschil tussen de twee is. Appletv is toch een veel gebruikt apparaat. Is een heel ander soort apparaat maar het einddoel is hetzelfde, namelijk naar video kijken en muziek luisteren.

Teejoo

#97
Quote from: DustinV on July 31, 2021, 11:54:10
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Velen zullen juist interessant vinden wat het verschil tussen de twee is. Appletv is toch een veel gebruikt apparaat. Is een heel ander soort apparaat maar het einddoel is hetzelfde, namelijk naar video kijken en muziek luisteren.
Maar het gaat hier om de beoordeling van de kwaliteit van de disc speler. Die moet je dan ook met een andere disc speler + identieke blu-ray vergelijken omdat je anders appels met peren vergelijkt.

DustinV

Ze laten beide beeld zien. Of je nou streamt of disc afspeelt. Ik zeg al het is maar hoe je het bekijkt. Wil je vergelijk met andere disc spinner of vergelijk met andere bron. Ik denk dat voor veel mensen het interessant is om te zien hoe de appletv zich verhoud ten opzichte van een dure disc speler. Zou voor mij interessanter zijn om te weten dan hoe die zich verhoud ten opzichte van een andere disc speler.

brtram

In de Noorse review wordt voor de analoge uitgangen gemeld "It is worth noting that there are NO options for delay settings or bass management in the UBR-X200. This means, among other things, that you do not get compensated for different speaker distances."

Volgens de manual kan je bij de speaker settings voor multichannel, ook niet aangeven als er geen subwoofer is.
M.a.w. het bas kanaal gaat dan niet naar de fronts maar verdwijnt in het niets.

Wat is dan het nut van de dure X200 met analoge uitgangen?