Black horizon hoog contrast projectiescherm

Started by Vande, May 22, 2021, 16:50:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vande

Dit jaar ga ik van projector en scherm wisselen.
Ik projecteer in de huiskamer met witte muren en veel omgevingslicht.
Hoewel de JVC's uitblinken in contrast en zwartwaardes, zal het in mijn situatie meer winst opleveren om voor een Epson tw9400 te gaan icm een black horizon hoog contrast projectiescherm.
Zijn er hier sponsoren die dit merk scherm kunnen leveren?
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

MLCinema

Specifieke reden om voor dat scherm te opteren? Een Adeo Tab Tension met reference grey doek kan ook een mooie optie zijn.

Buiten de voordelen van een verduisterde kamer voor het maximale effect voor de kwaliteiten van een N5, dat blijft natuurlijk de betere projector. Zou die niet op voorhand afschrijven, zeker niet in combinatie met zo'n doek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Vande

Over de adeo schermen heb ik wel al veel goede recensies over gehoord, maar nog niet wezenlijk gezien.
De combinatie Epson en Black Horizon wel, en dat gaf in een lichte omgeving wel een heel mooi plaatje.
En wat mij zelf ook aansprak van dit scherm, dat je geen zwart raster/kader hebt maar een volledig grijs vlak maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Waar ik ook nog aan denk is om een extra lens voor de epson te bestellen, adapted HDR advanced mede ontwikkeld door Eikki Smitt om het contrast nog extra te boosten
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Dirk

Quote from: Vande on May 22, 2021, 20:30:05
Over de adeo schermen heb ik wel al veel goede recensies over gehoord, maar nog niet wezenlijk gezien.
De combinatie Epson en Black Horizon wel, en dat gaf in een lichte omgeving wel een heel mooi plaatje.
En wat mij zelf ook aansprak van dit scherm, dat je geen zwart raster/kader hebt maar een volledig grijs vlak maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Waar ik ook nog aan denk is om een extra lens voor de epson te bestellen, adapted HDR advanced mede ontwikkeld door Eikki Smitt om het contrast nog extra te boosten

Adeo kan ook probleemloos zonder zwarte borders.
Ik heb zelf een ALR Ambient Grey van ze hangen icm een Epson 9300...zeer tevreden over.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

Ik zou ook dan adeo kiezen
We leveren dat al jaren en eigenlijk nooit mensen die ontevreden zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vande

Dan ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar Adeo, binnenkort dan maar eens gaan kijken.
Wel nog een vraag hierover, komt het scherm aan de voorkant uit de behuizing of aan de achterkant?
Omdat in mijn situatie ik gebonden ben aan een muurbevestiging.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Dirk

dat kan je zelf kiezen
bij een "standard roll" optie zit de uitvoer vh scherm aan de achterkant
bij een "reverse roll" zit hij aan de voorkant vd behuizing.
keuze is vrij te maken bij bestelling en er is geen meerprijs aan verbonden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Vande

Dat is goed om te weten Dirk, dan zal het in mijn situatie voor een reverse roll gaan.
Mooi van adeo dat hierin een keuze is
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Koekerwauz_NL

#8
Heb je al een keuze gemaakt?
Ik heb de BH van VNX hangen, erg fijn scherm.
En zoals je zelf ook al geconcludeerd hebt, geen masking/kaders nodig.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179649.0

Vande

Na overleg met een forum sponsor gaat er een Adeo 21:9 screen komen
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike