2

Author Topic: Het Lan-isolator topic  (Read 7057 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 916
  • Just An Ordinary Member
    • StreamingPlaza
Re: Het Lan-isolator topic
« Reply #125 on: April 16, 2021, 15:55:28 »
Welke fiber oplossing gebruik jij Kingpin? En is een lineiare voeding op alleen de convertor aan de streamerkant voldoende?  En wat zou een kingping voeding dan kosten?
Ik maak geen gebruik van fiber en heb al die 'problemen' niet die jullie ervaren want ik maak alleen gebruik van ........ wifi ;D
« Last Edit: April 16, 2021, 15:55:48 by Kingpin »
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Online Xander32

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 1346
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #126 on: April 16, 2021, 16:42:05 »
Leuk voor me om eens uit te proberen; de Aries G1 via wifi vs draadje vs draadje + lan isolator.
Een tof experidingesje tijdens de donkere, natte, koude maanden. Enig geduld is dus gevraagd 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480  ||  Accuphase DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Audiolab 6000 CDT

Online vergeerr72

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 715
  • Besmet met het Hifi virus
« Reply #127 on: April 16, 2021, 17:13:10 »
Leuk voor me om eens uit te proberen; de Aries G1 via wifi vs draadje vs draadje + lan isolator.
Een tof experidingesje tijdens de donkere, natte, koude maanden. Enig geduld is dus gevraagd 😄
Ik zou het ook in de zomer proberen. Misschien speelt luchtvochtingheid ook wel een rol. Wonend op een woonark heb ik daar altijd last van en misschien wel daarom zoveel baat bij LAN-isolatoren.  :) :)

Als zelf Willem Wever daar aandacht aan besteed: https://nl.computersm.com/71-can-humidity-affect-a-wi-fi-signal-44730#:~:text=Vochtigheid%20kan%20invloed%20hebben%20op,in%20een%20langzamere%2C%20tragere%20verbindingssnelheid.
« Last Edit: April 16, 2021, 17:16:02 by vergeerr72 »
Plinius SA103, Plinius Tautoro, Amara Musica Daimond DSD Tube Dac, Allo Usbridge Signature, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea

Offline Raphie

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 1893
  • Been there, Done that...
« Reply #128 on: April 16, 2021, 17:53:52 »
Ik zou het ook in de zomer proberen. Misschien speelt luchtvochtingheid ook wel een rol. Wonend op een woonark heb ik daar altijd last van en misschien wel daarom zoveel baat bij LAN-isolatoren.  :) :)

Als zelf Willem Wever daar aandacht aan besteed: https://nl.computersm.com/71-can-humidity-affect-a-wi-fi-signal-44730#:~:text=Vochtigheid%20kan%20invloed%20hebben%20op,in%20een%20langzamere%2C%20tragere%20verbindingssnelheid.
Ben je daar met telebankieren ook bang voor?
JBL PRX Power!

Online Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #129 on: April 16, 2021, 17:55:48 »
Een hoger saldo bij een hogere luchtvochtigheid 🤔 😄

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480  ||  Accuphase DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Audiolab 6000 CDT

Online vergeerr72

• senior member
« Reply #130 on: April 16, 2021, 17:59:20 »
Plinius SA103, Plinius Tautoro, Amara Musica Daimond DSD Tube Dac, Allo Usbridge Signature, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea

Online vergeerr72

• senior member
« Reply #131 on: April 16, 2021, 18:18:19 »
Een hoger saldo bij een hogere luchtvochtigheid
Als daar al een relatie tussen is dan is die juist andersom: hoge luchtvochtigheid, laag saldo
« Last Edit: April 17, 2021, 18:31:25 by vergeerr72 »

Online Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #132 on: May 16, 2021, 09:44:58 »
De afgelopen weken geŽxperimenteerd met een PF lan isolator. Momenteel ligt die weer uit de set.

Met klinkt het ietwat schoner, er is meer rust (zwarte achtergrond) waardoor microdetails ietwat beter hoorbaar zijn. Echter klinkt het ook wat ieler, er is ietwat minder kleur. De tonaliteit veranderd daardoor ietwat.

Mijn (voorlopige) conclusie: de lan isolator heeft in mijn keten een hoorbaar effect, maar desondanks vind ik het zonder lekkerder klinken 🎶

De PF ga ik evengoed nog op een andere plek in de keten inzetten, wederom als experiment, om te horen of deze daar een (vergelijkbaar) verschil geeft.