Logitech stopt productie van de Harmony afstandsbedieningen

Started by Kerre, April 10, 2021, 07:00:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerre

Slecht nieuws voor ons audio en video liefhebbers. Dé universele afstandsbediening, Logitech Harmony lijn wordt straks niet meer gemaakt.  :nopompom: Jammer aangezien ik ze persoonlijk wel fijn vind. Een ideale oplossing voor het meerdere ab's probleem.

Logitech discontinues Harmony universal remote lineup
http://appleinsider.com/articles/21/04/10/logitech-discontinues-harmony-universal-remote-lineup

Logitechs eigen toelichting.
https://support.logi.com/hc/en-us/community/posts/1500000658341
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

gerard1

Heel slecht nieuws, gebruik de companion met volle tevredenheid en zou hem niet meer willen missen.
Hopelijk blijft het gebeuren nog lang heel, en houden ze woord wat betreft de ondersteuning.

Teejoo


pameijer

Damn, als ze de servers nog maar wel heel lang online en functionerend laten! En miss enthousiastelingen de mogelijkheid bieden om nog steeds nieuwe apparaten toe te voegen. Zat er aan te komen, maar wel goed balen zeg. Heb hier nog 3 van die Logitech remotens....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Idske

Staat op de Logitech site dat ze de service gewoon blijven ondersteunen en nieuwe apparaten toevoegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Dura

F*CK! Ik zweer bij mijn Companion, veruit de beste AB die ik ooit heb gehad ( en dat waren er veel, waaronder ook een stuk of vier andere harmony modellen). Ga er nog maar een bestellen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Deleted User

Quote from: Idske on April 10, 2021, 08:52:59
Staat op de Logitech site dat ze de service gewoon blijven ondersteunen en nieuwe apparaten toevoegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er staat "We plan to support......." Dus letterlijk gezien zijn het nog maar plannen. En ik hoop dat ze ergens geen ijskast hebben staan...

Ron_Z

Cynische ik lees: We blijven ondersteuning geven totdat de voorraad verkocht is.

Richi

Quote from: Dura on April 10, 2021, 09:06:22
F*CK! Ik zweer bij mijn Companion, veruit de beste AB die ik ooit heb gehad ( en dat waren er veel, waaronder ook een stuk of vier andere harmony modellen). Ga er nog maar een bestellen.
Hier hetzelfde. Maar wat als de software ineens niet meer werkt op iOS 16 of zo?  :nopompom:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Deleted User

Quote from: Ron_Z on April 10, 2021, 09:32:10
Cynische ik lees: We blijven ondersteuning geven totdat de voorraad verkocht is.
en dan had ik het nog aardig verwoord... maar het dekt de lading volkomen..

Ron_Z

Als de Squeezebox ondersteuning door een community een voorbeeld kan zijn voor Logitech kan het nog heel lang goed gaan. Maar als de AB zelf kapot gaat houdt het een keer op bij gebrek aan onderdelen.

Dura

Quote from: Richi on April 10, 2021, 09:42:33
Hier hetzelfde. Maar wat als de software ineens niet meer werkt op iOS 16 of zo?  :nopompom:
Goed punt, een voorraad aanleggen is niet echt zinvol.
Bah, moet er niet aan denken die kleine elegante remote die 3 jaar op een knoopcel werkt, zonder te richten, overal in huis, te moeten vervangen door bijvoorbeeld zo'n lompe One for All, die iedere week opgeladen moet worden.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kingpin

Aparte strategie hanteren zij. Na de succesvolle squeezeboxen nog een topapparaat de nek omdraaien, ik snap het niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

ik denk dat er aan zo'n "fully user configurable" remote-systemen gewoon te weinig te verdienen is, terwijl ook (of net) die systemen nog aardig wat backoffice ondersteuning (en dus investeringen) vragen, zowel op menselijk vlak (support afdelingen met mensen die je telefonisch dan wel via chat helpen bij problemen), maar ook de continue evolutie van zo'n database aan toestellen die moet worden onderhouden.

als je dat allemaal afzet tov de relatief kleine bedragen die je betaalt voor een Harmony remote of zelfs hun remote app+hub (waar ik zelf mee draai), dan is het imo niet zo onlogisch dat er steeds minder fabrikanten zijn die hier nog toekomst in zien.

ik was al even aan het verkennen wat er op de markt is van spelers als bvb C4/Crestron/RTI...maar deze beslissing van Logitech maakt dat ik daar wslk wel wat sneller werk van ga maken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kermy

Gewoon erg jammer. Ik heb een Companion bij mijn hoogbejaarde schoonouders geïnstalleerd, eigenlijk probleemloos.

Als ze alle remotes weer zouden moeten gebruiken, dan weet ik het nog niet zo net of ik ze dit nog kan leren.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kerre

Quote from: Dirk on April 10, 2021, 12:19:07
ik denk dat er aan zo'n "fully user configurable" remote-systemen gewoon te weinig te verdienen is, terwijl ook (of net) die systemen nog aardig wat backoffice ondersteuning (en dus investeringen) vragen, zowel op menselijk vlak (support afdelingen met mensen die je telefonisch dan wel via chat helpen bij problemen), maar ook de continue evolutie van zo'n database aan toestellen die moet worden onderhouden.

als je dat allemaal afzet tov de relatief kleine bedragen die je betaalt voor een Harmony remote of zelfs hun remote app+hub (waar ik zelf mee draai), dan is het imo niet zo onlogisch dat er steeds minder fabrikanten zijn die hier nog toekomst in zien.

ik was al even aan het verkennen wat er op de markt is van spelers als bvb C4/Crestron/RTI...maar deze beslissing van Logitech maakt dat ik daar wslk wel wat sneller werk van ga maken.

^^ Dit en het CEC verhaal wat natuurlijk voor de gewone consument ook soms voldoende is. Daarmee kunnen ze ook vaak met een ab alles oppervlakkig bedienen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

GH

Quote from: Idske on April 10, 2021, 08:52:59
Staat op de Logitech site dat ze de service gewoon blijven ondersteunen en nieuwe apparaten toevoegen.

Erg geloofwaardig is dat.... geen opbrengsten meer maar wel nog kosten maken om de zaak te laten draaien en te updaten. Dream on.
Dat is ook gelijk het probleem met al die cloud oplossingen, je weet gewoon dat er een moment komt dat de software niet meer werkt.

Ik heb er al jaren één dus mijn verlies is straks beperkt maar als je recent gekocht hebt...

Maar vooruit, alles heeft een einde. Kwam laatst mijn Marantz RC2000 tegen. Die werkte nog maar het materiaal van de knoppen was onbruikbaar geworden....

Quote from: Kerre on April 10, 2021, 13:07:16
^^ Dit en het CEC verhaal wat natuurlijk voor de gewone consument ook soms voldoende is. Daarmee kunnen ze ook vaak met een ab alles oppervlakkig bedienen.

Precies... bij de meesten staat er tegenwoordig nog slechts een tv en een soundbar en wellicht iets als een settop box. Werkt prima met CEC voor het dagelijks gebruik.

Richi

Quote from: kermy on April 10, 2021, 12:23:19
Gewoon erg jammer. Ik heb een Companion bij mijn hoogbejaarde schoonouders geïnstalleerd, eigenlijk probleemloos.

Als ze alle remotes weer zouden moeten gebruiken, dan weet ik het nog niet zo net of ik ze dit nog kan leren.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Hier ook bij schoonouders, ouders en vrienden. Veel beter dan die Philips prestigio dingen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dura

Quote from: Kingpin on April 10, 2021, 12:10:20
Aparte strategie hanteren zij. Na de succesvolle squeezeboxen nog een topapparaat de nek omdraaien, ik snap het niet.

Allebei geweldige productreeksen inderdaad, maar ik vermoed dat ze teveel geld kwijt zijn aan support.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

gerard1

Quote from: Kingpin on April 10, 2021, 12:10:20
Aparte strategie hanteren zij. Na de succesvolle squeezeboxen nog een topapparaat de nek omdraaien, ik snap het niet.

Niet winstgevend genoeg voor de hoge heren, dat zal de enige reden zijn.

dexter98

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr nee he?!?!

Ik heb super tevreden over de Harmony Elite. Enige ab die echt prima met alles werkt. Ook ideaal is de bluetooth functie om rpi en shieldtv aan te sturen.

Laatste prijzen zijn absurd.

Is er überhaupt een alternatief?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerre

Of het een echt alternatief is weet ik niet. Maar ergens zag ik de Sevenhugs smart remote genoemd worden. Is die goed? Beter? Slechter? Geen idee. Kwam alleen toevallig die naam tegen. Wel is die enkel touchscreen, dus zonder fysieke knoppen. Handig om alles op te laten zien, onhandig om op gevoel te gebruiken. Ziet er wel strak uit. Maar vermoed niet dat die dezelfde apparaat ondersteuning heeft als de Harmony.

Maar zolang Logitech de Harmony lijn nog ondersteunt, is dit nog niet aan de orde voor mij (en waarschijnlijk vele andere Harmony bezitters).

Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

dexter98



Quote from: dexter98 on April 10, 2021, 19:54:22
Is er überhaupt een alternatief?

Je leest dat het niet nodig zou zijn met CEC. Zou opzich iets van een oplossing kunnen zijn.

Functies die je dan alleen mist zijn:
1) Heeft iemand al zoiets al werkend met een projector?
2) "generieke" buttons (voor bv verlichting, amp/tv/projector aan/uit)
3) apparaten los bedienen (met name voor setup)

Sent from my moto x4 using Tapatalk


angelo41

Quote from: Kerre on April 11, 2021, 10:00:44
Of het een echt alternatief is weet ik niet. Maar ergens zag ik de Sevenhugs smart remote genoemd worden. Is die goed? Beter? Slechter? Geen idee. Kwam alleen toevallig die naam tegen. Wel is die enkel touchscreen, dus zonder fysieke knoppen. Handig om alles op te laten zien, onhandig om op gevoel te gebruiken. Ziet er wel strak uit. Maar vermoed niet dat die dezelfde apparaat ondersteuning heeft als de Harmony.

Maar zolang Logitech de Harmony lijn nog ondersteunt, is dit nog niet aan de orde voor mij (en waarschijnlijk vele andere Harmony bezitters).
Die sevenhugs zien er wel gelikt uit. Zelf een tevreden gebruiker van een ultimate hier.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk