Roon ready streamer zonder dac boven de 1500 euro, veel verschil in kwaliteit??

Started by BMW850, March 23, 2021, 18:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ik quote mijzelf maar even  ;)

De Aries is mijn eerste streaming hub, de voorgaande waren dac - streamer combinaties (Logitech Squeezebox, Marantz NA11s1, Bluesound Node 2).

QuoteEen pak beter dan met de BSN 2 als streamer en evenzo veel beter dan de Marantz PM10 - NA11 combi.

'Beter' wil in dit geval zeggen dat er meer rust in het geluid is gekomen, de achtergrond is geheel stil, is inktzwart. Daardoor klinkt het geheel natuurlijker, klinkt alles veel meer grijpbaar. Het klinkt ook heel soepel, niets geen hardheid, niets geen grain of wat dan ook.

Ik zit echt met verbazing te luisteren en te genieten.



Quote from: BMW850 on March 25, 2021, 12:47:19
Jij hebt de auralic aries g1, als ik vragen mag wat had je hiervoor als streamer?
En was dit een vooruitgang of was er weinig verschil...

Rudy
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De achtergrond is stil, 'zwart' zoals sommigen het noemen. Daardoor vallen nuances, details meer op.

Quote from: Denon Focal on March 25, 2021, 14:56:25
Mooie set! Ik heb recent een Auralic Altair G1 in gebruik genomen en die verving een Musical Fidelity M1 Clic. Was op vele gebieden een stap vooruit. Qua geluid is met name de detailering toegenomen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein