Stereoset Audiogek 2021

Started by audio_stabilo, March 21, 2021, 12:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

audio_stabilo

Zit ook nog te denken of ik mijn natuursteen weer onder de stands ga doen en de stands nog iets verzwaren. Wie weet doet het nog iets

audio_stabilo

Iemand voor mij nog tips om het set nog beter te laten klinken ?

Kerre

Quote from: audiogek on September 25, 2021, 15:42:21
Iemand voor mij nog tips om het set nog beter te laten klinken ?

Afgaande op enkele foto's die ik zo snel heb gezien van je set. Welke heel netjes en mooi is. Niet wetende of er akoestische al het e.e.a gedaan is. Zou je eventueel kunnen denken aan een "hoogpolig" vloerkleed. Misschien dat het kwa geluid en weerkaatsingen hiervan veel positiefs kan doen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Rob46

Quote from: Kerre on September 25, 2021, 16:03:34
Afgaande op enkele foto's die ik zo snel heb gezien van je set. Welke heel netjes en mooi is. Niet wetende of er akoestische al het e.e.a gedaan is. Zou je eventueel kunnen denken aan een "hoogpolig" vloerkleed. Misschien dat het kwa geluid en weerkaatsingen hiervan veel positiefs kan doen.

Daar heb ik ook positieve ervaringen mee .......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

audio_stabilo

Quote from: Rob46 on September 25, 2021, 19:29:10
Daar heb ik ook positieve ervaringen mee .......

Die ligt er. In het zit gedeelte

audio_stabilo

De subwoofer toch maar gekocht. Een tweede kriebelt nu alleen ook al weer  ::)

audio_stabilo

Toch even een subwoofer vraagje met de kef ls50 w2 en kc62.
Ik heb nummers waar diep laag in zit... als ik de sub links zet klinkt de sub mooi vol en hoeft hij minder hard te staan dan rechts. Echter... als ik hem rechts zet... hoor ik het mooie diepe  sub laag wel. Deze vraag heb ik vast wel eens eerder gesteld. Maar ik wil weten... wat hoort nu. Het diepe laag of het andere waar de sub minder hard hoeft in volume en mooi vol klinkt ?

RalphH

Allebei lijkt mij, maar lastig te realiseren met "maar" 1 sub.

Een meten is weten blabla verhaal ;D

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Wil er ook binnenkort een tweede bij :p

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Quote from: RalphH on October  7, 2021, 19:41:38
Problem solved ;D

Volgens mij wordt het dan alleen nog maar lastiger toch qua fase en opheffen van bassen

RalphH

Fase zal meevallen als je ze op lijn met je fronts houdt.
Level matchen is wel het minimale.
Maar dat vind ik eigenlijk ook al van inregelen met een dirac/audyssey/whatever.
Zelf nameten om te checken of je het zomaar neer kan plempen of wat de dsp heeft gedaan is dan weer stapje verder. Losse minidsp is helemaal mooi, tutorials genoeg. Mja, moet je wel zin in hebben.

Nameten of het neerplempen heeft gewerkt of dat het wellicht beter kan, vind ik eigenlijk ook al een must alleen met een setje fronts als je die serieus op wilt stellen. ;D dat nog los van dsp.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Voor mensen die het  probleem ook hebben dat de sub uitschakelt bij zacht volume. Ik heb het volgende gelezen op het kef forum. En het probleem is opgelost

De gain in de app lekker hoog zetten en op de sub afstellen
Dit geld ook voor de crosover... helemaal open en op de sub afstellen.

De sub blijft nu op fluister volume zelfs nog aan!

audio_stabilo

Omdat ik toch nog regelmatig had dat de sub uit ging toch maar een andere aanschaft. Wel groter... maar veel meer impact. En zeer goede room correctie. Namelijk de monitor audio gold w12.

Ook aan te sluiten op de pc om het een en amder de fine tunen. En hier heb ik dan gelijk een vraag over. Preset 1 (music) geeft minder impact dan Preset 2 (die dan ook impact heet) meer. Maar als ik de curve bekijk loopt die veel eerder af dan preset 1. Hoe kan die dan toch meer impact hebben ?

audio_stabilo


Dirk

input mode staat bij beide verschillend, zo is het lastig vergelijken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Trabuca

Meer impact mag ook wel, de MA kost bijna het dubbele. Hoe ben je tot deze gekomen, ben er wel benieuwd naar gezien ik MA subs hier niet veel tegen kom op het forum.

In de presets screenshots zie ik bij preset 1 input signal op LFE staan en bij preset 2 op Both. Het verschil kan mogelijk te maken hebben met het signaal dat van je LS50 af komt (crossover settings)
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

audio_stabilo

Quote from: Trabuca on October 17, 2021, 13:36:37
Meer impact mag ook wel, de MA kost bijna het dubbele. Hoe ben je tot deze gekomen, ben er wel benieuwd naar gezien ik MA subs hier niet veel tegen kom op het forum.

In de presets screenshots zie ik bij preset 1 input signal op LFE staan en bij preset 2 op Both. Het verschil kan mogelijk te maken hebben met het signaal dat van je LS50 af komt (crossover settings)

Oja dat kan ik wel eens kijken! Maar als de instellingen gereset zijn (net gedaan) is het ook... de mode heet ook wel impact. Maar die curve gaat veel eerder naar beneden. Dan zou het toch juist minder moeten zijn ?

De sub is geweldig. Zeeer krachtig en voelbaar laag als het moet. Maar ook mooi subtiel als hij zacht staat. Ik laat de kefs ook aardig aanvullen. Crosover staat nu op 70 hz.

audio_stabilo

Hoe zouden jullie de sub laten mee draaien in stereo met de kefjes ? Qua high pass en low pass

audio_stabilo

Tips ? Want ben wel benieuwd ;)

FS249

Ik zou de sub bij laten komen net boven het afvallen van het laag van jouw Kef's. Ik denk dat de 70Hz dan wel goed gekozen is. Hij moet aanvullen zonder dat de sub opvalt en je kunt horen (localiseren) waar deze staat.

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Trabuca

70Hz lijkt me een goed startpunt gezien de speaker karakteristiek. Maar jouw kamer en opstelling bepalen wat het beste klinkt. Kan maar zo zijn dat de locatie van de sub of een van de kef beroerd is waardoor je het niet goed gaat krijgen of de een wel en de ander niet. Misschien klinkt het beter als de sub bijvoorbeeld alles onder de 100Hz doet...

Kortom, proberen, wij kunnen het niet zeggen.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

audio_stabilo

Ga hem straks nog eens hoger zetten. Kijken wat dat doet. Heb nu de input in de software het zelfde staan op preset 1 en 2. Toch geeft impact meer dieper laag dan de muziek stand. Terwijl de curve bij impact veel eerder naar beneden gaat

FS249

Kan Impact een hoger volume betekenen?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

audio_stabilo

#199
Quote from: FS249 on October 18, 2021, 19:35:24
Kan Impact een hoger volume betekenen?

Ook daar zie ik geen verschil in. Zijj wel standaard modus waar jr dan je gemeten correctie op kan zetten. Muziek, film, flat, impact. Misschien zit er in dat profiel iets wat je niet ziet en aan kan passen

Oja... dus sub hoeft ook gelijk minder hard