Nu tijd voor de zolder. Toni's thuisbios. Klaar met fora.

Started by Toni71, January 9, 2021, 18:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#76
 Een groot feest hier.   :pompom:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#78
Nou..

Jawel. Voor mijn 178 en 185 films.
Het 16.9 scherm moet nog iets naar rechts, maar een indruk.


Toni71

#79
En zijn de lijnen uit het scherm getrokken. Nee, niet helemaal.
Ik wil het nog wat tijd geven.

Maar wat valt me net op na het film kijken, en bestudering van de lijnen.
Waarom moet ik dat nu weer zien.

Een vlek of iets..


Toni71

Nieuwe ronde..

Dat wordt een nieuw doek of een fixed frame naar de stort.

We gaan het zien. Mee leven kan ik er helaas niet mee.

flakkees

het zit je niet echt mee met de schermen geloof ik maat , jammer man
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Toni71

#82
Ja, Kees.

De lol is er ook af, na gisterenavond.

Ik kan er ook niet tegen, als ik weet dat er een vlek of een lijn in zit. Ook al zie je dat niet met projecteren.
Dan gooi ik hem weg...


reza

#84
Vervelend indd..
Ik begrijp het ook niet helemaal.
Zelf heb ik 4 schermen gehad( nu nog steeds 1)
En werkelijk waar nog nooit dit gehad.
Wat zegt John? En welk scherm heb je gekocht?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#85
Ik las van Silver Screens dat er weleens wat in het scherm kan zitten, en dat dit na enige tijd eruit trekt na opspannen.
Door de werking van het pvc/ vinyl.

Dit heb ik overlegd met John. En we zouden het een paar dagen geven. Het waren meerdere lijnen. Een paar zijn weg, maar niet alles.

Daarnaast plaatste ik gisterenavond een lamp op het scherm, om naar deze lijnen te kijken. Of ze überhaupt nog minder werden. En toen viel mijn oog op de vlek.

Een zichtbare lijn links en 1 rechts. En een vlek, waar ik niet aan durf te zitten.

Het scherm is strak gespannen. Alle veren op de juiste plek. Het is ook geen hogere wiskunde.

Het 21.9 scherm met 10cm kader en wit doek.

Nu nog geen reactie van John. Ik heb hem gisterenavond gemaild.

Ik heb het gevoel dat ik te kritisch ben. Maar ik moet er jaren tegenaan kijken. En dan moet het gewoon goed zijn.


Toni71

#86
Edit:

Er komt een nieuw doek. Hivilux denkt mee in oplossingen. Ik ga er vanuit dat het goed komt. Een bedrijf wat al langer in de projectieschermen handelt, met meerdere tevreden gebruikers.
Het moet ook niet overkomen, dat ik het merk afbrand. Dat is niet nodig.

Als het nieuwe doek goed is, is het opgelost. Misschien een maandagmorgen voorraad. :)

denoontje

just asking, maar heb je de vloer goed afgedekt met bijv plastic folie toen je het doek hebt uitgerold en in het frame hebt gespannen?

Blijft k als het idd niet goed is natuurlijk.


reza

Je kan dit doek met water schoonmaken.
Misschien krijg je zo de vlek er uit..
Ik heb altijd de schermen met 6cm kader maar dit moet volgens mij niet uit maken voor het doek zelf?
Ik heb ook het witte scherm. Blijft vervelend!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#89
Na het eerste doek, ben ik uiteraard erg voorzichtig omgegaan met het doek, om zaken uit te sluiten.

Geen plastic, maar wel ervoor gezorgd dat er niks onder lag. Geen druk op het doek. Niet verschuiven, minimaal.
Maar dat plastic zou ook de lijnen niet tegen gegaan zijn. Ik zal dit wel toepassen bij het nieuwe doek.


Ik heb de vorige post aangepast. Er komt een nieuw doek.


denoontje


Toni71

#91
Ik heb mijn teksten toch iets aangepast. Het is niet mijn bedoeling om de ondernemer af te branden.
Dat is zo gebeurd op het internet.

Natuurlijk moet alles in orde zijn. Ik krijg gewoon een nieuw doek, en dat zal waarschijnlijk prima in orde zijn. De winkel doet zijn best. Shit happens.

Dat ik het scherm gelijk wil weggooien, ligt meer aan mijn karakter. Als ik een deur 2mm teveel afschaaf, koop ik een nieuwe deur.
Als ik een krasje op een net geverfde muur zie, waarschijnlijk niet zichtbaar in het geheel, verf ik de muur overnieuw.
Dat kan ook weleens vervelend zijn voor mezelf. :)

Zomaar wat voorbeelden.

Het doek en het scherm is verder prima. Een mooi 10cm frame velours bekleed. Gisterenavond heb ik toch enigszins flabbergasted een film gekeken. Onder de indruk.
Ik heb de verzendkosten nogmaals op me genomen.

Toni71

#92
Het nieuwe doek is binnen(gisteren verzonden) en gemonteerd.

Geen plekjes of bobbels. Ook de structuur is weer wat mooier. een voller wit lijkt het wel. Ach. misschien wel subjectief gezichtsbedrog.

Ik ben er toch erg blij mee nu. Eind goed al goed.

Misschien dat die andere doeken te lang op rol hebben gelegen ofzo? 21.9 geen standaardmaat die veel verkocht wordt.

Met de vandaag bestelde hdmi hoek adapter en stroom hoek adapter, kan ik waarschijnlijk net het laatste 5 cm 21.9 beeld ook vullen, doordat de projector nog 5cm naar achteren geplaatst kan worden.

:pompom:

chansig

Lekker zo op de laatste dag van het jaar. Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MLCinema

Als je eenmaal 21:9 hebt gehad als doek wil je nooit meer wat anders. Dat bredere doek is zo gaaf!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mr.crash

Je gaat het nieuwe jaar goed in.
Veel plezier ermee.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

reza

Fijn dat het zo goed is opgelost.
Altijd goede service van Hivilux :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Toni71

#98
Goede keuze geweest. Vrouwlief en mezelf zijn hooked.

21.9 is echt wel een goede keuze geweest.

Ik zat alleen een beetje met de ondertitels. Deze staan soms in de zwarte balken.
Nu zou ik ze wel zonder kunnen kijken, maar de directrice wil ze met ondertiteling.

Daarnaast kijk ik ook veel Chinese en soms andere landen films ( Raging Fire eergisteren, aanrader Donny Yen), en mijn Chinees is niet zo denderend.  :D

Vero 4k+ heeft wel settings voor ondertitels, maar dat werkt niet altijd. Beperkt. Kodi op de pc hetzelfde.

Nu potplayer geinstalleerd op de htpc. Maar daar kan je alles mee met betrekking tot beeld en geluid. Misschien wel teveel voor gemakzucht.

De ondertitels, kan ik nu gewoon omhoog of omlaag zetten.

PascalP

Hier heb ik ook een tijd mee liggen klooien nadat ik het 21:9 scherm had aangeschaft.
Wat blijkt nou; Kodi (dus ook je Vero4K) slaat de ingestelde subtitle positie op per refresh rate.
Dus ook even de Kodi UI op 24/25/50 frames zetten, dan de hoogte instellen en moet het goed wezen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono