Rustige muziek (singer-songwriter / americana / indie/folk-pop etc

Started by brt, December 16, 2020, 11:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chocovla

Luister al ruim een week bijna non-stop naar het nieuwe album van Marlene Bakker. Dromerige muziek met Groningse teksten.

Vooral het nummer Witte wieven is echt schitterend:

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Henkjan_O

Mari Boine komt met een nieuw album (coop met pianist Bugge Wesseltoft) einde van deze maand
de eerste song "Eadnán bákti" is al te beluisteren:



https://mariboine.bandcamp.com/album/amame

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Tabcam

The Books - Cello song feat. Jose Gonzales

Mooi rustig met lekker tempo in de percussie.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Henkjan_O

Behalve Mari Boine zijn er (uiteraard) nog wel meer Sami muziek die de moeite waard is. 
Zo kwam gisteren op Pinguin World Marja Mortensson voorbij.  Een zeer talentvolle jonge zangeres uit Zuid Noorwegen




https://marjamortensson.bandcamp.com/album/raajroe-the-reindeer-caravan
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Tabcam

John Moreland - A Thought is Just a Passing Train

Alleen de titel al is :worship:

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Nieuwsgierig, geluisterd, maar voor mij is het niets. De muziek an sich is oké, maar dan vervolgens zo'n kunstmatig, bewerkte, vervormde stem  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Mark Lanegan & Duke Garwood - My Shadow Live  (Tidal)

Zwartomrand ingetogen nummer van de zelfbenoemde'Dark Mark'.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Jasper Steverlinck - That's not how dreams are made (Tidal)

Heerlijk ingetogen nummer van Vlaamse zanger.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

B-art

Getz/Gilberto #2

Heerlijk rustig voor de zondag


https://tidal.com/album/77632399

Prachtige live opname mooi stereo 1964
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Henkjan_O

op zondag ochtend is er van 10 tot 12 op Pinguin Radio het programma Tender, met muziek die naadloos in dit topic past. met erg veel "left of the dial" en onbekendere artiesten.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

Ha leuk, voor mij alleen een tijdstip wat zo goed als onmogelijk is om radio te luisteren.

Ik hoor jou trouwens regelmatig over Kink en/of Pinguin, heb je daar lijntjes of een band mee?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Overigens past dit hele album ook uitermate goed in dit topic. En tevens mijn favoriete album van het jaar.

Het is een soort alt. country met een gothic ondertoon. Fenomenale songs wat mij betreft.

Hannah Aldridge - Dream of America

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on December 10, 2023, 21:50:30

Wel rustige muziek, geen singer- songwriter

Er staan meer voorbeelden/genres achter dan singer-songwriter. Indie-pop lijkt mij een passende term voor Madrugada. En Sivert Hoyem (zanger van) overstijgt sowieso alle genres met zijn grandioze stem  :inlove:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

Quote from: brt on December 10, 2023, 21:44:58Ik hoor jou trouwens regelmatig over Kink en/of Pinguin, heb je daar lijntjes of een band mee?
ja, mijn smaak is nogal "indie" en daar ben je op die zenders aan het beste adres.  Kink is wel meer rock georienteerd dan Pinguin. het fijne aan Pinguin is dat aan "no bullshit" doen, dus geen reclame (alle fondsen komen van donaties van luisteraars) geen nieuws, weer of files, en zeker geen spelletjes of ander geOH.  heerlijk (de meeste tijd dus zelfs zonder presentatie, dat zou wel ietwat meer mogen naar mijn smaak, mits binnen het no-bullshit concept uiteraard). waar ik het ook nog wel eens over heb is de Concertzender.  de naam suggereert klassiek, maar ze zenden echt alle soorten muziek uit.  op zaterdag om 13:00 is er bijvoorbeeld een uurtje Franse Chansons   

link: ik doneer aan Pinguin en de Concertzender, ik heb wel eens foto's gemaakt van een festival voor een reportage voor Pinguin.  en bij Kink doe ik wel eens mee aan de "ondergewaardeerde podcast". 

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kwabbernoot

Een vergeten liedje eerder, voor mij dan. Lang niet meer gehoord. De plaatselijke platenboer heeft deze destijds nogal geplugd bij zijn klanten.
Leuk weer eens te horen.

Henkjan_O

ik had 'm als tip gekregen in t "algemene" wat luister je nu topic, maar wil 'm hier toch nog even herhalen omdat het zulke fijne muziek is:  Albert af Ekenstam

https://albertafekenstam.bandcamp.com/album/ashes

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

Quote from: Henkjan_O on January 17, 2024, 11:15:20ik had 'm als tip gekregen in t "algemene" wat luister je nu topic, maar wil 'm hier toch nog even herhalen omdat het zulke fijne muziek is:  Albert af Ekenstam

https://albertafekenstam.bandcamp.com/album/ashes



Leuk dat je em ook opgepikt hebt! Ja, fijn album he.

Ben me nu nav jouw tip door OXN aan het worstelen. Zware kost, maar ook wat monotoon. Was ook al niet zo idolaat van Lankum als de meesten. Misschien wat vaker luisteren nog. Cruel Mother (openingstrack) is wel echt waanzinnig  :wub:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

The Bony King Of Nowhere - Everybody Knows
ik had de single 'are you still alive' al wel een aantal keren op Pinguin gehoord, maar wist niet dat het van hem was.  ik had de naam wel eens gehoord, maar had niet gedacht dat de gast zo goed was.

https://tbkon.bandcamp.com/album/everybody-knows




ook zijn vorige album Silent Days zit ik nu na dik 5 jaar te ontdekken
https://tbkon.bandcamp.com/album/silent-days
ook al erg mooi






toch maar weer een sub, straks met MFB :-)