Vande’s huiskamer set up 5.2.4

Started by Vande, November 21, 2020, 10:10:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vande

#75
Terugkijkend op het jaar 2022 waarin ik niet de intentie had om veel te veranderen in mijn set-up, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hierin wel heb gefaald.
Maar soms komen er dingen op je pad die je niet kan laten voorbij gaan.
Onderstaande zijn de wijzigingen cq toevoegingen.

Kef r2c —> Kef Reference 202c

Apple TV 4K 64gb

Esmart screen —> Adeo Reference Grey tabtension

Kef Reference 201

Epson TW9400 —> Sony XW5000 laser

Al met al weer een geslaagd jaartje.

Voor volgend jaar staat er op de planning om een extra eindversterker toe te voegen aan de set, en zal er een andere processor zijn intrede gaan doen.
Voor nu lekker met de hobby bezig zijn en genieten van het beeld en geluid
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

vik

Mooie ontwikkelingen!  8)

Lever je nu niet wat licht in t.o.v. de Epson? Of valt dat mee in de praktijk?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Vande

Dat kan ik jou van de week pas vertellen.
Sony haal ik aanstaande donderdag op, dus mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld :tounge2:
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Valkyrie

Hele mooie set zo!!! :thumbs-up:

Ook mooie speakers! :tounge:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Vande

Haha.... daar weet jij ook alles van met die prachtige set van jou
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Valkyrie

Quote from: Vande on December  4, 2022, 11:54:10
Haha.... daar weet jij ook alles van met die prachtige set van jou

Die KEF CI-200 zijn trouwens ook een mooie oplossing. Ik neem aan dat deze dus goed integreren bij de Reference? :)

PS het wordt ook tijd voor nieuwe foto's! 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Vande

De Kefs zijn inderdaad een goede aanvulling op de Reference, matchen lekker samen.
Zodra de Sony hangt zal ik up to date foto's plaatsen
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

Gisteren voor het eerst de Sony bewonderd in mijn eigen set-up, en wat een wereld van verschil tov de Epson 9400.
Zoveel meer scherpte en details dat de Sony weergeeft.
Kleuren spatten van het scherm, en ook bij snel bewegende beelden staat hij absoluut zijn mannetje.
Blij dat ik de overstap heb gemaakt naar de Sony
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

#83
Afgelopen week bericht van Vik gehad, dat er een nieuw model Apple 4k met Cinemike modificatie mijn kant op komt.
Hoewel ik een "die-hard" fan ben van de fysieke schijfjes, heb ik gemerkt dat ik toch wel heel veel aan het streamen ben van series tot films en documentaires.
Dus de beslissing was gauw gemaakt om ook dit medium naar een next-level te brengen.
En omdat ik al een 2021 model 64Gb van Apple had staan, werd er mij toch geadviseerd om beter het nieuwste model van Apple te nemen.
Ik ben zeer benieuwd wat voor verschil ik ga ervaren met een CM modificatie.
Zodra hij binnen is zal ik hem uitvoerig gaan testen en mijn bevindingen ervan hier posten.
Vandaag nog maar een beetje streamen met de standaard Apple en de 1e race van het F1 seizoen kijken.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

En deze week was het zover, appje van Vik dat de ATV2022 CineMike was verzonden naar mij.
Dezelfde dag werd hij al geleverd, en na eerst de nieuwste firmware te hebben gedownload en met de instructies van Vik, alles op de juiste manier afgesteld en geinstalleerd.
Komend van de ATV 2021 64 GB was ik zeer benieuwd wat het 2022 CM model te bieden had.
De beoordeling is puur visueel en op het gehoor zonder technische termen.

Beeld:

Als test heb ik de serie The Mandalorian gebruikt.
Scherpte is verbeterd en toegenomen wat zich vooral manifesteert in de details op de achtergrond.
De kleinste dingen kon ik waarnemen, die ik zonder CM modificatie niet heb gezien wat resulteert in meer diepte in het beeld.
Kleuren zijn ook intenser geworden.
Wat vooral opviel was bij zeer snel bewegende beelden dat hij echt zijn mannetje staat en er geen haperingen waren te bekennnen waar mijn vorige ATV toch wel een beetje last van had ( het blijft toch streamen ).
En dit lag niet aan mijn projector, want die is echt wel goed met snel bewegende pans.

Geluid,

Daar vond ik toch wel de grootste verbetering.
Geluid klinkt zoveel zuiverder, kleinste details worden nu echt hoorbaar.
Zelfs op een laag volume is dit merkbaar.
En hoewel ik weet dat de processing door de receiver wordt gedaan, vond ik de surround-bubble toch intenser.
Ook nog even met een concert van Metallica getest, en elke aanslag van de instrumenten kon je er zo uitpikken wat al veel zegt voor een Metal band live in concert.

Al met al een zeer mooie upgrade in mijn systeem.
Hoewel het geen goedkope modificatie is kan ik het iedereen, mits het budget het uiteraard toelaat, dit van harte aanbevelen.
Rest mij nu alleen de komende periode heerlijk gaan genieten van mijn nieuwste aanwinst.




Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

vik

Goed om te lezen en veel plezier!!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Vande

#86
Gisteren weer eens een verandering aangepast aan mijn set-up. Een 2e KEF Reference sub toegevoegd. Je zou denken wat extra bass erbij, lijkt dat dan zo'n verschil?
Wat een impact en toevoeging geeft een extra sub zeg. Wat mij opviel was dat het geluidsbeeld zo veel voller en dynamischer is geworden. Het klinkt allemaal nog realistischer, de beleving meer intenser. Wat testen gedaan met een overvliegende helikopter die rondcirkelde, en je voelde gewoon de druk in het extra laag mee verplaatsen met de route die de helikopter nam. 2 goed afgestelde subs geven zoveel meer extra dan 1 enkele. Ik zeg altijd maar zo, een sub moet je meer voelen dan horen voor een goede beleving.
Nadat ik dit had gerealiseerd, vond ik op zolder nog mijn oude Optoma HD131 DLP projectortje. Wat een klein geval tov de Sony haha. Ff aan de stroom gezet, maar de lamp had inmiddels de geest gegeven. Dus lamp eruit gehaald en nu ff een nieuw lampje bestellen, dan kan ik weer eens 3D kijken. Want persoonlijk vind ik DLP toch wel een van de betere 3d weergevers. Al met al een lekkere vrijdag, en een mooi begin van t weekend
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Vande

2023 was op het gebied van A/V een rustig jaar voor mij, met alleen de aankoop van een ATV CineMike.

Vandaag had ik een afspraak met een hifi zaak in het bourgondische Limburg, waar er een set speakers op mij stond te wachten.
Bij aankomst uitermate hartelijk en vriendelijk ontvangen met koffie, en uiteraard verse Limburgse vlaai.
Na wat gekletst te hebben en een rondleiding in deze prachtige zaak, gevestigd in een monumentaal pand over tot de orde van de dag.
Mijn speakers stonden opgesteld, met als enige minpunt dat daarnaast de KEF Blades stonden.
Man man... wat een prachtige speakers, zowel visueel als klankmatig.
Maar oke, missie was om met de KEF Reference 205 naar huis te gaan.
Thuis aangekomen, moesten ze ook de auto weer uit.
Groot, zwaar, en als je nog geen hernia had, zou je er spontaan een van krijgen.
Maar mission accomplished.
Speakers aangesloten en dan maar eens gaan zitten en luisteren.
Tja, wat kan ik zeggen,

Geluid, krachtig in het laag, zuiver, gedetailleerd, en het geluidsbeeld wat deze 2 speakers neerzetten is groots met hoofdletter G.
Dit is alleen nog maar op muzikaal gebied.
Vanavond deze jongens eens aan de tand gaan voelen met wat fragmenten uit Mad Max Fury Road, met als klapstuk Napoleon in 4k waar ik nog steeds niet aan toegekomen ben.
Tot nu toe een geslaagde zaterdag.

Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

Deze week weer eens een flinke investering gedaan.
Aankoop van een Benq W1070 voor het afspelen van mijn 3d films.
Oke, gewone films en series hierop kijken is wel een beetje pijnlijk voor de ogen als je de Sony gewend bent haha, maar 3d geeft toch wel een mooi plaatje.
Al met al €200,- toch weer nuttig besteed.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

#90
Wat kunnen dingen toch snel gaan.'
Gisteravond even relaxed met Vik zitten appen over de mogelijkheden van een modificatie op een Pana 824.
Hij adviseerde mij om maar uit te kijken naar een Oppo 203, maar hij zou ook wel helpen met zoeken.
Wel, deze ochtend al bericht van hem.
Forumgenoot Richard wilde die van hem wel verkopen aan mij, dus via Vik contact gehad met Richard en deal is gesloten.
Oppo overgenomen, nogmaals dank hiervoor Richard, en Vik regelt verder de afhandeling voor een CineMike modificatie hierop.
Viktor, je bent een topgozer met een geweldige service en nu geduldig afwachten wanneer de Oppo in mijn set staat de draaien.
Al met al een geslaagde zaterdag.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

vik

Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen en inderdaad, alles ging lekker soepel.  8)

Quote from: Vande on March 23, 2024, 13:35:27Wat kunnen dingen toch snel gaan.'
Gisteravond even relaxed met Vik zitten appen over de mogelijkheden van een modificatie op een Pana 824.
Hij adviseerde mij om maar uit te kijken naar een Oppo 203, maar hij zou ook wel helpen met zoeken.
Wel, deze ochtend al bericht van hem.
Forumgenoot Richard wilde die van hem wel verkopen aan mij, dus via Vik contact gehad met Richard en deal is gesloten.
Oppo overgenomen, nogmaals dank hiervoor Richard, en Vik regelt verder de afhandeling voor een CineMike modificatie hierop.
Viktor, je bent een topgozer met een geweldige service en nu geduldig afwachten wanneer de Oppo in mijn set staat de draaien.
Al met al een geslaagde zaterdag.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike