Stereo-surround-set van Martin.

Started by DVDmartinDVD, October 28, 2020, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Hallo

Tijd dat ik eens mijn set laat zien die ik de laatste tijd aan een flinke hevige upgrade heb laten ondergaan.

Ik had hiervoor een mooie NAD set staan bestaande uit M12 - M22 - M17.2 - M27 - M50.1
Een set Paradigm speakers die eigenlijk eens aan vervanging toe was. Al rond kijkend werd ik verliefd op een set B&W 803D3, deze lag nu in mijn bereik. Afspraak gemaakt om te gaan luisteren, al luisterend bekroop mij het gevoel dat het laag toch wel heel erg aanwezig was. Ik zit op een zolder met aan beide zijde buren. Deze speakers hebben veel power nodig om lekker los te komen en dat gaat denk ik niet meer goed komen met de buren  ;)

Andere winkel bezocht die de hele lijn van Dynaudio hadden staan, nieuwsgierig naar de Contour serie de Contour 30. Erg mooie speaker en geluid. Ook stond er aan de zijkant de Confidence 20 - 30 - 50. Qua prijs lag de Confidence 20 in bereik.
Toen ik deze speakers hoorde was er geen weg meer terug naar de Contour serie. Ook nog even geluisterd naar de Confidence 30 maar hier hoorde ik al dat er een hele bubs laag bij kwam. Met deze speakers heb je echt de ruimte nodig waar je lekker kan knallen.

Dus ik heb de Confidence 20 de center Contour 25i en de Contour 20i gekocht.

Gaande weg wilde ik de hele stereo gedeelte vervangen om het beste uit de Confidence 20 te halen.

De zoektocht ging verder.

Ik wilde de combi NAD M12 en M22 gaan vervangen voor iets moois.
Ik zag een mooie Mark Levinson 585 waar ik meteen verliefd op was, afspraak gemaakt om te gaan luisteren.
Na de eerste tonen hoorde ik al dat dit niet mijn smaak was, man wat viel dit tegen zeg. Gelukkig hadden zij ook een Hegel H590

Met de vraag of ik de Hegel thuis wilde horen was een afspraak snel gemaakt.
Een paar dagen later stond de verkoper (Marc) voor de deur. Ook had hij een luxman L509x meegenomen omdat hij ook benieuwd was hoe deze met de Confidence 20 zou klinken.

Eerst de Hegel aangesloten en het luisteren begon.
Huh? In de winkel vond ik deze erg goed en mooi spelen maar hier thuis was het toch even slikken, het viel tegen.
Tja, dan maar de Luxman eens uitproberen. Omdat deze geen DAC heeft had hij ook een Auralic Vega meegenomen (de NAD M50.2 heeft ook geen DAC). Zo hé dit was andere koek. Je hoorde veel meer achtergrond informatie, een bijzonder mooi apparaat en gebouwd voor het leven.

De Luxman besteld en een optie om een Auralic Vega 2 te kopen. Al twijfelende wilde ik wel eens de Mola Mola Tambaqui DAC uitproberen omdat deze ook Roon endpoint is. Ik zou mijn Nad M50.2 weg kunnen doen.
Tambaqui geleend en ook dit was een hele stap vooruit. Ook deze werd besteld.

Ondertussen de Oppo 205 de final versie laten geven door Cinemike. Het hele surround gebeuren was hierdoor in 1 keer klaar.

Een paar weken later bekroop mij het gevoel of ik niet eens de Auralic Aries 2 en de Grimm MU1 zou mogen lenen en horen wat het in mijn set zou doen.
Dat had ik beter niet kunnen doen, wat een pracht apparaat is de Grimm zeg. Als je dacht dat het niet meer beter kon hebt je mooi mis.
De Aries 2 viel in het niet, helaas.

Ook de Grimm besteld met een 2 TB SSD schijf.

Voor al het moois bleek de AQVOX se switch de zwakste schakel, het geluid was op zich zelf  erg mooi maar in de breedte werd het toch iets tegengehouden. Vorige week een Melco S100 switch kunnen lenen, hier had ik hele hoge verwachtingen van en ook deze maakte het waar.

Voor de rest veel (stroom) kabels uitgeprobeerd samen met Viktor, ook waren we soms niet maar ook wel verrast wat stroomkabels met je set kan doen.

Merken kabels
HDMI Audioquest Daimond
Speakerkabels van Purecable Nano Ultimate
Interlinks van audiomaat de 3DW en 3DW Ref XLR (surround)
AES/EBU van audiomaat 3DW Ref
Netwerk kabels Purecable HQ V2  De nieuwe Netmaster kabel krijg ik voor review.
Stroomkabels 2DW en 3DW van audiomaat
Stroomkabels van furutech en Oyaide
Dit was het in een notendop. Ben nu wel zo goed als klaar met het opbouwen van mijn set.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#1
Plaats voor foto's
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Marco66

Benieuwd wat het wordt, vond de M12 verschrikkelijk goed en zou ik graag weer keer terug in mijn setup hebben.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

WickedGame

Quote from: DVDmartinDVD on October 28, 2020, 10:39:15
Hallo

Tijd dat ik eens mijn set laat zien die ik de laatste tijd aan een flinke hevige upgrade heb laten ondergaan.

Ik had hiervoor een mooie NAD set staan bestaande uit M12 - M22 - M17.2 - M27 - M50.1
Een set Paradigm speakers die eigenlijk eens aan vervanging toe was. Al rond kijkend werd ik verliefd op een set B&W 803D3, deze lag nu in mijn bereik. Afspraak gemaakt om te gaan luisteren, al luisterend bekroop mij het gevoel dat het laag toch wel heel erg aanwezig was. Ik zit op een zolder met aan beide zijde buren. Deze speakers hebben veel power nodig om lekker los te komen en dat gaat denk ik niet meer goed komen met de buren  ;)

Andere winkel bezocht die de hele lijn van Dynaudio hadden staan, nieuwsgierig naar de Contour serie de Contour 30. Erg mooie speaker en geluid. Ook stond er aan de zijkant de Confidence 20 - 30 - 50. Qua prijs lag de Confidence 20 in bereik.
Toen ik deze speakers hoorde was er geen weg meer terug naar de Contour serie. Ook nog even geluisterd naar de Confidence 30 maar hier hoorde ik al dat er een hele bubs laag bij kwam. Met deze speakers heb je echt de ruimte nodig waar je lekker kan knallen.

Dus ik heb de Confidence 20 de center Contour 25i en de Contour 20i gekocht.

Gaande weg wilde ik de hele stereo gedeelte vervangen om het beste uit de Confidence 20 te halen.

De zoektocht ging verder.

Ik wilde de combi NAD M12 en M22 gaan vervangen voor iets moois.
Ik zag een mooie Mark Levinson 585 waar ik meteen verliefd op was, afspraak gemaakt om te gaan luisteren.
Na de eerste tonen hoorde ik al dat dit niet mijn smaak was, man wat viel dit tegen zeg. Gelukkig hadden zij ook een Hegel H590

Wordt vervolgd!

Herkenbaar van de 803D3, die vond ik persoonlijk in het laag ook wat te rommelig. De 802D3 daarentegen heeft dat dan weer niet, maar goed die is ook weer een klap duurder.

Wel hele interessante zoektocht die ik ook graag even volg. wie weet ooit nog eens mijn Classe voor-/eind tegen een geintegreerde wisselen.

Eventueel kan je kijken bij de Rotel Michi lijn. Die hebben nu ook 2 geïntegreerde machines op de markt gezet (X-3 en X-5)

jahtari

#4
Zo, daar staat voor een paar knaken wat bij elkaar!  :wow:

Indrukwekkend, vertel vooral meer. Ook over muziek en film voorkeuren.

Meer foto's zijn welkom!
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DVDmartinDVD

#5
Versterkers op visite

Luxman L509x
Hegel H590

Melco S100 switch met standaard voeding en een SBooster voeding voor een nog beter geluid.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

jahtari

Quote from: DVDmartinDVD on October 28, 2020, 11:12:56
Versterkers op visite

Luxman L509x
Hegel H590

Melco S100 switch met standaard voeding en een SBooster voeding voor een nog beter geluid.
Waarom eigenlijk stereo geïntegreerde versterkers?

En niet eindversterkers? Tenminste ik lees aan de titel dat je stereo en surround wilt integreren?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DVDmartinDVD

Quote from: jahtari on October 28, 2020, 11:31:34
Waarom eigenlijk stereo geïntegreerde versterkers?

En niet eindversterkers? Tenminste ik lees aan de titel dat je stereo en surround wilt integreren?

Ja dat klopt, de front kanalen van de NAD M17 wilde ik door de stereo versterker laten lopen.
Niet alle versterkers kunnen dat. Ik had hier eerst de NAD M12 voor, maar na vergelijk met b.v. de Luxman valt de combi M12 en M22 in het niet.
De luxman laat veel meer details horen.
Met film kijken valt het verschil in merk niet echt op.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: WickedGame on October 28, 2020, 10:57:35
Herkenbaar van de 803D3, die vond ik persoonlijk in het laag ook wat te rommelig. De 802D3 daarentegen heeft dat dan weer niet, maar goed die is ook weer een klap duurder.

Wel hele interessante zoektocht die ik ook graag even volg. wie weet ooit nog eens mijn Classe voor-/eind tegen een geintegreerde wisselen.


Ook de grote van de speakers speelde parten er moest ook een bijbehorende centerspeaker HTM 2 bijgekocht worden die ook niet echt klein is.
Nee dan is de Dynaudio een betere keus en klinkt ook veel beter.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: jahtari on October 28, 2020, 11:02:23
Zo, daar staat voor een paar knaken wat bij elkaar!  :wow:

Indrukwekkend, vertel vooral meer. Ook over muziek en film voorkeuren.

Meer foto's zijn welkom!

Muziek luister ik tegenwoordig veel meer dan ik film kijk.
Muziek via Roon en Tidal en wat er op de SSD schijf staat.
Films allemaal origineel van actie, oorlog en superhelden films.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

jahtari

Quote from: DVDmartinDVD on October 28, 2020, 14:57:09
bijbehorende centerspeaker HTM 2 bijgekocht worden die ook niet echt klein is.
Nee dan is de Dynaudio een betere keus en klinkt ook veel beter.
Fijn, er is zoveel meer dan B&W.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DVDmartinDVD

Quote from: jahtari on October 28, 2020, 15:51:41
Fijn, er is zoveel meer dan B&W.

Hoe mooi ze ook zijn qua vorm, hoe jammer ik ze vind klinken.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

J o e p

Quote from: DVDmartinDVD on October 28, 2020, 15:57:06
Hoe mooi ze ook zijn qua vorm, hoe jammer ik ze vind klinken.

Had je zonder buren wel de B&W's gekocht?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

vik

Leuk Martin het werd tijd!   ^^



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Quote from: J o e p on October 28, 2020, 16:22:59
Had je zonder buren wel de B&W's gekocht?

Hi,

Nee ik denk het niet. Denk dat B&W een sound produceert waar je van moet houden.
In het verleden al een paar keer geluisterd naar B&W's en altijd voor ander merk speakers gekozen.
Nu had ik de kans om er 1 te nemen uit de duurdere reeks, maar nog steeds niet mijn smaak.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#15
Quote from: vik on October 28, 2020, 16:25:06
Leuk Martin het werd tijd!   ^^

En jij bedankt voor de vele leerzame en gezellige uren  :pompom:

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Valkyrie

Leuk om te lezen dat je een eigen topic hebt. De RS49 staat hier nog iedere week te spelen!  :smile:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

DVDmartinDVD

Quote from: Valkyrie on October 29, 2020, 07:57:33
Leuk om te lezen dat je een eigen topic hebt. De RS49 staat hier nog iedere week te spelen!  :smile:

Hi,

Goed om te horen dat hij het nog steeds doet.
Ik ben weer terug gegaan naar een TV, wel een 82 inch en 8K  :thumbs-up:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Soundsgood

Prachtige set Martin. Had je achteraf niet een groter deel van je totaalbudget in je luidsprekers willen stoppen?
Dutch & Dutch 8c

DVDmartinDVD

Quote from: Soundsgood on October 29, 2020, 18:55:23
Prachtige set Martin. Had je achteraf niet een groter deel van je totaalbudget in je luidsprekers willen stoppen?

Dank je,

Ik ben uitermate tevreden met deze speakers voor stereo, met films heb je inderdaad meer bass nodig, maar daar heb ik de Velodyne DD15+ voor die het extreme laag voor zich neemt.

Ik zie dat jij ook een luxman liefhebber bent, mooi spul hoor.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Xander32

Ik ben benieuwd hoe de H590 het doet t.o.v. de Luxman.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Edit, reeds jouw indruk gelezen  :)

Quote from: Xander32 on October 29, 2020, 20:18:35
Ik ben benieuwd hoe de H590 het doet t.o.v. de Luxman.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Lees dat je luidsprekerkabel van Purecable gebruikt. Ook de ethernetkabel van Purecable is [emoji106]. Wat een prachtset!!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

patsijb


DVDmartinDVD

Quote from: Rob46 on October 29, 2020, 21:08:12
Lees dat je luidsprekerkabel van Purecable gebruikt. Ook de ethernetkabel van Purecable is [emoji106]. Wat een prachtset!!

Toevallig gisteren de purecable netmstr ethernet kabel binnen gehad om uit te proberen.
Kan nu al verklappen dat deze beter is dan de HQv2  :satisfied:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR