Hannibal’s set

Started by Hannibal_, October 17, 2020, 08:00:17

Previous topic - Next topic

ruud2, Artevelde and 1 Guest are viewing this topic.

MarKath

Vergeet jouw onderschrift niet aan te passen ::)

Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks Wharfedale's, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer B&O beocenter 8500+Sonos connect+RL 60.2.
Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Zolder&badkamer Sonos Play:one. Study Rega Mira3+Planet of Sonos Amp
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Barry32

Ik zie dat je de kogeltjes onder de claws hebt. Dat zie je niet vaak. Hoorbaar verschil?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Quote from: MarcelHLX on May 19, 2022, 07:53:18
Vergeet jouw onderschrift niet aan te passen ::)

Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks Wharfedale's, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer B&O beocenter 8500+Sonos connect+RL 60.2.
Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Zolder&badkamer Sonos Play:one. Study Rega Mira3+Planet of Sonos Amp

Lol!
Je hebt gelijk!

Done...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Barry32 on May 19, 2022, 08:20:35
Ik zie dat je de kogeltjes onder de claws hebt. Dat zie je niet vaak. Hoorbaar verschil?

Ik ken de claws van Totem eigenlijk alleen met kogeltjes (je kunt ze weglaten natuurlijk).

Of bedoel je dat je niet vaak kogeltjes onder luidsprekers ziet?
Dat klopt wel, inderdaad.
Marcel hier op het forum had zelf ontkoppeling gemaakt met (onder andere) kogels.

Ik zou niet weten of er hoorbaar verschil is, met of zonder.
Ze zaten onder mijn vorige hawks ook gewoon er altijd onder.

Ik heb wel het gevoel dat ze effectief zijn, qua ontkoppelen.
Weinig issues met de buren, al is er wel een grens ergens  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Tussen de middag de nieuwe bekabeling maar eens aangesneden.

En aangesloten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

#430
Quote from: Hannibal_ on May 19, 2022, 09:04:21
Ik ken de claws van Totem eigenlijk alleen met kogeltjes (je kunt ze weglaten natuurlijk).

Of bedoel je dat je niet vaak kogeltjes onder luidsprekers ziet?
Dat klopt wel, inderdaad.
Marcel hier op het forum had zelf ontkoppeling gemaakt met (onder andere) kogels.

Ik zou niet weten of er hoorbaar verschil is, met of zonder.
Ze zaten onder mijn vorige hawks ook gewoon er altijd onder.

Ik heb wel het gevoel dat ze effectief zijn, qua ontkoppelen.
Weinig issues met de buren, al is er wel een grens ergens  ;)

Ik heb een setje Arro's met Claws die ik af en toe aansluit ipv de Majik 109's. Ik leg dan onder de claws rubberen anti vibratie voetjes (Euro 5). Zorgt bij mij dat de baslijntjes net wat strakker zijn dan de claw rechtstreeks op laminaat of de claws op kogels dan op laminaat. Wellicht aardig om een keer te proberen.

Edit: ik zie dat je tegels/plavuizen hebt als ondergrond. Dat zal minder gevoelig zijn voor trillingen.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Quote from: Barry32 on May 20, 2022, 10:18:13
Ik heb een setje Arro's met Claws die ik af en toe aansluit ipv de Majik 109's. Ik leg dan onder de claws rubberen anti vibratie voetjes (Euro 5). Zorgt bij mij dat de baslijntjes net wat strakker zijn dan de claw rechtstreeks op laminaat of de claws op kogels dan op laminaat. Wellicht aardig om een keer te proberen.

Edit: ik zie dat je tegels/plavuizen hebt als ondergrond. Dat zal minder gevoelig zijn voor trillingen.

Hi Barry,

Dat lijkt me inderdaad een andere situatie.
Hier staat het inderdaad op een harde massieve vloer.
De plavuizen zijn verlijmd op een serieus dikke beton vloer.

Maar... creatief.

Grtjs Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Heel vervelend....

Ik voel me verplicht veel muziek te draaien om de luidsprekers in te spelen.
Gelukkig werkt het weer mee en is de afweging naar buiten gaan of muziek draaien snel gemaakt.

Waar ik ook nog geen zin an gehad had, het nieuwe snaartje op mijn platenspeler leggen.
Was zonde van de platen om ze te draaien op die andere luidsprekers.

Nou ja, zo erg was het nou ook weer niet, maar toch geen plaat gedraaid.

Ligt er nu wel op, dat snaartje.
Kreunt heel lief, heel zacht, heel even bij het opstarten  :blink:
Is direct weg, no harm done  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik moet zeggen dat mijn oren al aardig ingespeeld raken op de nieuwe luidsprekers
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

BJF

Totem is gewoon een heerlijk merk, heb verschillende gehad. Vanwege onrust steeds weer weggedaan om vervolgens het merk in de gaten te blijven houden.
Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar de Tribe Towers, ooit, wie weet...
NAD M10 V2
Elac FS247

WillyP

#435
Om een of andere reden intrigeert het merk me. Ik heb ooit de Wind gehoord en die klonk natuurlijk prachtig maar dat mag ook wel voor dat geld. En een klein zuiltje waarvan ik de naam vergeten ben. De luidspreker was zo licht dat je moest oppassen dat je hem niet omver liep.

Afgezien van de prijs spreekt de Element serie me erg aan. Veel recensies zijn er niet maar die er zijn, zijn zonder uitzondering lovend. Alleen, wat is het geheim? Behalve een dun laagje van een glasachtig materiaal zit er geen demping in. Het wisselfilter bestaat geloof ik uit één condensator. De woofers schijnen ongelooflijk duur te zijn. Ik zou de luidsprekers wel eens willen horen, want de less-is-more aanpak bevalt me zeer. Wie weet...

Dit alles naar aanleiding van de enthousiaste verhalen van Han.

WillyP

Barry32

Ook meerdere Totems gehad en nog steeds een setje Arro's voor erbij. Het spettert gewoon wat meer en heeft wat meer bass en wat meer hoog dan audiofiel verantwoord. Maarre lekker....

Veel plezier met de Forest Han!
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Quote from: BJF on May 21, 2022, 09:04:38
Totem is gewoon een heerlijk merk, heb verschillende gehad. Vanwege onrust steeds weer weggedaan om vervolgens het merk in de gaten te blijven houden.
Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar de Tribe Towers, ooit, wie weet...

Audiofielen en onrust.
Het is toch een dingetje  ;)

Tribe towers?
Hoor er goede dingen van!

Tja... zelf hou ik net wat meer van de klassieke paaltjes van totem.
Er hoeft voor mij geen bling aan te zitten (al staat ie wel op bling, zo shiny zijn mijn claws onder de Hawks nooit geweest, volgens mij).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: WillyP on May 21, 2022, 10:08:45
Om een of andere reden intrigeert het merk me. Ik heb ooit de Wind gehoord en die klonk natuurlijk prachtig maar dat mag ook wel voor dat geld. En een klein zuiltje waarvan ik de naam vergeten ben. De luidspreker was zo licht dat je moest oppassen dat je hem niet omver liep.

Afgezien van de prijs spreekt de Element serie me erg aan. Veel recensies zijn er niet maar die er zijn, zijn zonder uitzondering lovend. Alleen, wat is het geheim? Behalve een dun laagje van een glasachtig materiaal zit er geen demping in. Het wisselfilter bestaat geloof ik uit één condensator. De woofers schijnen ongelooflijk duur te zijn. Ik zou de luidsprekers wel eens willen horen, want de less-is-more aanpak bevalt me zeer. Wie weet...

Dit alles naar aanleiding van de enthousiaste verhalen van Han.

WillyP

Leuk dat je zelf ook enthousiast bent er over.

Ik denk dat het "kleine paaltje" een arrow geweest is.
Maken ook serieus muziek.

Tja element serie... een tikje moderner design.
Volgens mij is de demping, althans bij die van mij, "Borosilicate damping" een soort van glasachtig materiaal.
Hoe het werkt, geen idee.

Ik denk wel eens dat het een deel van de sound is dat de kast, in tegenstelling tot veel andere luidsprekers, niet helemaal "dood" gemaakt is.
Ik weet het niet.

Werken doet het voor mij in ieder geval.

Tja, elements kan ik je niet laten horen, forests wel als je dat leuk vind.
Even inspelen nog... ongeveer 50 uur gehad intussen...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Totem ls zetten er ook heel eenvoudig een mooi geluidsbeeld neer. Ik heb ze formidabel horen spelen in een onmogelijke opstelling (ingeklemd tussen een bank, zijwanden en een glaspui als achterwand, inclusief een asymmetrische opstelling).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Barry32 on May 21, 2022, 10:45:35
Ook meerdere Totems gehad en nog steeds een setje Arro's voor erbij. Het spettert gewoon wat meer en heeft wat meer bass en wat meer hoog dan audiofiel verantwoord. Maarre lekker....

Veel plezier met de Forest Han!

Dank Barry!

Ik moet zeggen dat het net iets meer van alles inderdaad totemachtig is.

Ik vind het ongelofelijk wat ze uit je arrows laten komen!

De forests zijn ten opzichte van mijn Hawks meer in balans.
Het laag en hoog zijn juist wat minder aangezet.
Dat wist ik van tevoren, hier goed beluisterd.
Ze hebben wel die totem kracht, de rust en het gemak waarmee het speelt.
En de detaillering is ook heel goed.

Tja... ik denk totem fan for life hier  :blush:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Xander32 on May 21, 2022, 13:54:33
Totem ls zetten er ook heel eenvoudig een mooi geluidsbeeld neer. Ik heb ze formidabel horen spelen in een onmogelijke opstelling (ingeklemd tussen een bank, zijwanden en een glaspui als achterwand, inclusief een asymmetrische opstelling).

Ow... dat klinkt inderdaad niet optimaal idd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En weer een dagje "inspelen"
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Om te voorkomen dat ik verval in zinloos vergelijken in mijn hoofd met luidsprekers die er al haast 2 maanden niet meer zijn, is de strategie om vooral ook veel muziek uit mijn library te spelen die ik nog niet veel gedraaid had.

Die verborgen hoekjes met veel potentie.

Het mes snijd zo ook echt aan 2 kanten, ik ontdek veel dat onterecht is blijven liggen

8)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

Ik ben aangestoken door het enthousiasme dus ondanks het mooie weer toch maar weer even de arro's aangesloten.  Nu Leonard Cohen / Popular problems toch wel lekker die raspende stem met het laag fundament van de Totems.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Quote from: Barry32 on May 22, 2022, 10:29:09
Ik ben aangestoken door het enthousiasme dus ondanks het mooie weer toch maar weer even de arro's aangesloten.  Nu Leonard Cohen / Popular problems toch wel lekker die raspende stem met het laag fundament van de Totems.

Sweet!

Gewoon zo laten...
Eens totem...

;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Zo'n 80 uur verder qua inspelen.

Als het zo blijft als nu, ben ik eigenlijk al heel tevreden.
De beaks hebben ook weer hun plekje gevonden.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on May 23, 2022, 16:24:33
Zo'n 80 uur verder qua inspelen.

Als het zo blijft als nu, ben ik eigenlijk al heel tevreden.
De beaks hebben ook weer hun plekje gevonden.
80 uur al, je ziet nog geen slijtage [emoji6]. Goed om te horen dat ze bevallen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL