Welke AV receiver ?

Started by mel, October 27, 2020, 20:02:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Quote from: denoontje on October 29, 2020, 18:37:54
Ik heb evt nog een speciale dirac guide die ik kan sturen van arcam


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is dat anders dan de gids die je op de Arcam-site kan downloaden?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

mijkie

Quote from: TabCam on October 29, 2020, 18:31:42
Iets minder dan de volle mep maar het bedrag was grofweg wat MichielDW poste. Weet niet eens of ik de factuur nog heb. MacBook werkt even goed en zelfs met een vaste Mac werkt het, alleen moet de mac binnen een meter of drie van de luisterplek zitten.

Waarom de gestelde 3 meter, ik zit er meer dan 5 meter vanaf, heb aan mijn Umik een USB-verlengkabeltje geknoopt, gaat prima !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

Quote from: mijkie on October 29, 2020, 19:32:02
Waarom de gestelde 3 meter, ik zit er meer dan 5 meter vanaf, heb aan mijn Umik een USB-verlengkabeltje geknoopt, gaat prima !
actief of passief verlengd?
mijn ervaring is dat niet elke actieve verlengkabel werkt, dus als je iemand kent met een werkend type is het wel interessant daar even naar te vragen alvorens eender wat te bestellen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mijkie

Quote from: Dirk on October 29, 2020, 19:35:53
actief of passief verlengd?
mijn ervaring is dat niet elke actieve verlengkabel werkt, dus als je iemand kent met een werkend type is het wel interessant daar even naar te vragen alvorens eender wat te bestellen ;)

dan heb ik mazzel denk ik, gewoon een passief cheap-ass USB-verlengkabeltje, die werkt :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

misschien zit het mogelijke probleem dan wel in het actieve deel, ik heb het eerlijk gezegd nooit passief geprobeerd...had ik beter dus wel gedaan als ik het zo lees  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mijkie

geen idee, ik heb nog nooit een actieve kabel gebruikt  ;D

was de eerste die ik tegenkwam in de PC-kabelbak, gepakt, aangesloten en hoppa t werkt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Quote from: mijkie on October 29, 2020, 19:32:02
Waarom de gestelde 3 meter, ik zit er meer dan 5 meter vanaf, heb aan mijn Umik een USB-verlengkabeltje geknoopt, gaat prima !
Je moet ook nog over de bank heen en weer en naar voren en achteren bewegen. Natuurlijk kan je altijd proberen om met de lange kabel en een verlengkabel te werken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

Quote from: TabCam on October 29, 2020, 20:02:38
Je moet ook nog over de bank heen en weer en naar voren en achteren bewegen. Natuurlijk kan je altijd proberen om met de lange kabel en een verlengkabel te werken.

ik zit achter de eettafel en loop heen en weer
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mel

Is er ergens een handleiding te lezen hoe je als totale leek aan een dirac meting begint?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

clockwork

#34
Quote from: mel on October 29, 2020, 20:39:00
Is er ergens een handleiding te lezen hoe je als totale leek aan een dirac meting begint?

Er staan ook een aantal goede filmpjes op youtube. Met name van Arcam.

En deze pagina:
https://mehlau.net/audio/dirac-live-2/
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

Ik vind deze serie van Arcam één van de betere...en door de verschillende delen heb je ook het voordeel van een stuk over te kunnen slaan als je dat stuk al kent.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mel

De Arcam 550 die op MP staat is toch al 5 jaar oud. Lijkt me al veel ?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Tabcam

Quote from: mel on October 29, 2020, 22:23:36
De Arcam 550 die op MP staat is toch al 5 jaar oud. Lijkt me al veel ?
Lijkt me iets overdreven, ze waren volgens mij pas sinds 2016 te verkrijgen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Cobraatje

Ik heb de Denon X7200WA en de Arcam AVR550 beide gehad.

Niet direct met elkaar vergeleken maar misschien heb je iets aan mijn indrukken:

Geluidskwaliteit en inregelsysteem; Arcam
Oopphhmm bij surround;  Denon
Gebruiksgemak en stabiliteit; Denon

Vergeleken met Onkyo(zelf de Integra/Onkyo dch80.2 gehad) ligt de Denon meer in het verlengde van de Onkyo sound dan Arcam.
Arcam heeft meer verfijning in het geluid.

mel

Quote from: Cobraatje on October 30, 2020, 08:57:12
Ik heb de Denon X7200WA en de Arcam AVR550 beide gehad.

Niet direct met elkaar vergeleken maar misschien heb je iets aan mijn indrukken:

Geluidskwaliteit en inregelsysteem; Arcam
Oopphhmm bij surround;  Denon
Gebruiksgemak en stabiliteit; Denon

Vergeleken met Onkyo(zelf de Integra/Onkyo dch80.2 gehad) ligt de Denon meer in het verlengde van de Onkyo sound dan Arcam.
Arcam heeft meer verfijning in het geluid.

Bedankt. Maar wat is 'oopphhmm'???
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Tabcam

Ik gok dat Coobraatje het vermogen bedoeld dat dieper laag kan produceren. Erg vet, vooral voor films met explosies en andere geluidseffecten. Bij muziek wil je ook diep laag maar ook strak. Voor films vind ik iets minder strak minder erg, bij muziek Wel, dan wordt het minder realistisch/meer versmeerd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Cobraatje

Quote from: mel on October 30, 2020, 10:03:36
Bedankt. Maar wat is 'oopphhmm'???

Ik heb TS via PM al beantwoord, maar misschien is het voor andere forumleden ook interessant:
'Vooral in het laag meer 'ballen', meer impact en sensatie net zoals Onkyo.
Arcam klinkt verfijnder, gedetailleerder en 'liever'.'

mel

Bedankt iedereen voor de tips , na een demo gisteren is de keuze gevallen voor de Arcam in kombinatie met andere speakers.

Gr.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mijkie

Top, fijn dat je een keuze hebt kunnen maken !

Veel plezier met je nieuwe speelgoed [emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

denoontje

Feli, welke arcam?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mel

Quote from: mijkie on November  1, 2020, 08:30:04
Top, fijn dat je een keuze hebt kunnen maken !

Veel plezier met je nieuwe speelgoed [emoji1303]
Maar ik heb nog niks nieuw hoor. Gisteren een luistersessie gehad die mij heeft overtuigd.
Nu nog de keuze maken tussen een tweeehandse Arcam 550 of een nieuwe 390.
Weer keuze stress 🙄
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mijkie

Je weet in elk geval, welke kant je op wilt [emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mel

Quote from: denoontje on November  1, 2020, 09:27:59
Feli, welke arcam?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wss  Arcam 550
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820