Versterker wel of niet aan laten staan

Started by Carrol, September 27, 2020, 10:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DustinV


Ohm Ivo

Hier staat de set altijd aan. Mijn Marantz pm14 wordt niet warm en de overige spullen ook niet, dus denk ik dat aan laten minder kwaad doet dan telkens aan/uitzetten. Alleen als ik langer dan n paar uur van huis ga dan gaat de set uit. En alleen in hoogzomer, als t binnen erg warm wordt dan gaat de set uit na gebruik. Sowieso gebruik ik de set in de zomer veel minder dan in de rest vsn t jaar...

Toestanden met Sphinx versterkers heb ik wel vaker gelezen. Voor mij onbegrijpelijk dat allerlei dure high end versterkers rare ontwerpfouten hebben, terwijl goedkope versterkers uit de 70er jaren gewoon doorspelen, ongeserviced en al. Ik heb geen hoge pet van high end...

Groet van Evert

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarkD

Alles aan, anders komt de Naim inquisitie mij een kopje kleiner maken ;)

Maar ondertussen wel benieuwd hoe het er intern bij de Velodyne sub bij staat  :crazy:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mokumer45

Alles altijd uit als er geen gebruik van wordt gemaakt via een stand-by killer, die de receiver als master heeft. Die zal dan wrs wel op een soort van stand-by staan, wat die reageert op de remote controle bij opstarten.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

m9

als je een klasse a versterker de hele dag aan laat staan dan ben je geld in het spreekwoordelijke putje aan het gooien buiten het feit dat je onderdelen onnodig slijten.

uitgaande van 500 a 600 watt * 24 * 30 = ongeveer 75 euro

stekker er uit dus. of debrancheren voor de belgen onder ons.

jahtari

Quote from: Ohm Ivo on September 28, 2020, 11:22:18
Hier staat de set altijd aan. Mijn Marantz pm14 wordt niet warm en de overige spullen ook niet, dus denk ik dat aan laten minder kwaad doet dan telkens aan/uitzetten.
Wat is dan de schade van af en toe aan en uit zetten?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Ohm Ivo

Geen idee. Tis meer ontstaan dan een bewuste keuze. Toen ik nog in NL woonde ging de set aan als ik thuis kwam en uit als ik wegging of ging slapen. Hier in Portugal loop ik de hele dag in en uit. Zou ik telkens de apparatuur in -en uitschakelen, dan zou dat n keer of 6 (of meer) per dag zijn. En ik heb een weerstand tegen apparaten heel vaak in -en uitschakelen...

Groet van Evert

Tabcam

Quote from: m9 on September 28, 2020, 17:53:46
als je een klasse a versterker de hele dag aan laat staan dan ben je geld in het spreekwoordelijke putje aan het gooien buiten het feit dat je onderdelen onnodig slijten.

uitgaande van 500 a 600 watt * 24 * 30 = ongeveer 75 euro

stekker er uit dus. of debrancheren voor de belgen onder ons.
Had je de OP gelezen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Carrol

Quote from: Ohm Ivo on September 29, 2020, 13:47:19
Geen idee. Tis meer ontstaan dan een bewuste keuze. Toen ik nog in NL woonde ging de set aan als ik thuis kwam en uit als ik wegging of ging slapen. Hier in Portugal loop ik de hele dag in en uit. Zou ik telkens de apparatuur in -en uitschakelen, dan zou dat n keer of 6 (of meer) per dag zijn. En ik heb een weerstand tegen apparaten heel vaak in -en uitschakelen...

Groet van Evert
Als ik smorgens zou luisteren doe ik hem savonds pas weer uit,ga de versterker op één dag niet iedere keer aan en uit zetten
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

darkrunner

Quote from: m9 on September 28, 2020, 17:53:46
als je een klasse a versterker de hele dag aan laat staan dan ben je geld in het spreekwoordelijke putje aan het gooien buiten het feit dat je onderdelen onnodig slijten.

uitgaande van 500 a 600 watt * 24 * 30 = ongeveer 75 euro

stekker er uit dus. of debrancheren voor de belgen onder ons.
Lig er niet van wakker tv staat hier vaak 24/24 aan, sub staat amper uit, Avr op standby

gizmo2

#36
Quote from: darkrunner on September 29, 2020, 18:14:05
Lig er niet van wakker tv staat hier vaak 24/24 aan, sub staat amper uit, Avr op standby
Sinds kort heb ik softstarter in mijn versterkers gezet en liet daarvoor altijd alles aanstaan (dag & nacht) en nu kom ik uit op een besparing tussen 3 en 4 kWh per dag als ik beide eindversterkers uitzet wanneer ik niet thuis ben of niet van plan ben om te luisteren.

De versterker aan of uit zal dan wel lood om oud ijzer zijn met betrekking tot kosten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

sandervg

Al mijn spullen kunnen niet uit.... 47 labs gaincard, 47 labs DAC, Uptone voeding.... hebben allemaal geen aan/uit knop. Ik trek nu soms einde van de dag gewoon de stekker uit het stekkerblok, maar ik dat is misschien ook niet goed voor de apparatuur. Soms gaan er dagen voorbij dat ik niet luister en het voelt niet goed dat alles dan aan staat (slijtage, stroomverbruik).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Martijnst1990

Alles staat altijd op standby als het niet gebruikt wordt. Hooguit dat ik de stekker eruit trek als ik op vakantie ga of zo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT