'Oude' TV 'Smart' maken, ervaringen van jullie gevraagd

Started by genesis, September 22, 2020, 12:12:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Ik heb een tv die nog prima voldoet, maar dat is geen Smart uitvoering, nu is er de mogelijkheid om die b.v. Smart te maken met een Google Chromecast.

Mijn vraag is jullie hier ervaring mee hebben en of het goed werkt, of anders gezegd,  net zo goed functioneerd als een tv die als Smart is

Mijn volgende vraag is: Gebruiken jullie je Smart tv net zoals een laptop of computer, of is het meer als multimedia apparaat?

Ik hoor graag van je ervaringen  :)

Genesis
Carpe Diem

Audio addict

Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

genesis

Carpe Diem

Audio addict

Jazeker

Heb zelf een Sony android smart tv , zo'n Apple tv is zooo veel fijner  :worship:
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

John Wx

Maar Chromecast werkt ook Android box / stick en natuurlijk Apple tv
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jack_D

Ligt er beetje aan wat je er mee wild doen, maar wij hebben hier 2 tv's staan waar we een chromecast aan hebben gehangen. Prima voor de meeste populaire straimingsdiensten, en meer. Wij gebruiken hem niet als computer/laptop, meer voor entertainment, multimedia. Zie niet in waarom je puur voor het smart gedeelte een nieuwe tv zou moeten kopen.

Zo'n chromecast of iets in die trant is dus ook nog wat beter voor het milieu, hoeft weer een tv minder te worden geproduceerd, alleen maar een klein chromecast apparaatje. :D

Sjaak_Banaan

Volgens mij komen op 30 september de nieuwe Chromecasts uit, daar zou ook remote bij zitten meen ik, misschien het wachten waard.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

genesis

Quote from: Jack_D on September 22, 2020, 12:23:19
Ligt er beetje aan wat je er mee wild doen, maar wij hebben hier 2 tv's staan waar we een chromecast aan hebben gehangen. Prima voor de meeste populaire straimingsdiensten, en meer. Wij gebruiken hem niet als computer/laptop, meer voor entertainment, multimedia. Zie niet in waarom je puur voor het smart gedeelte een nieuwe tv zou moeten kopen.

Zo'n chromecast of iets in die trant is dus ook nog wat beter voor het milieu, hoeft weer een tv minder te worden geproduceerd, alleen maar een klein chromecast apparaatje. :D

:D

Genesis
Carpe Diem

genesis

Quote from: Sjaak_Banaan on September 22, 2020, 12:28:19
Volgens mij komen op 30 september de nieuwe Chromecasts uit, daar zou ook remote bij zitten meen ik, misschien het wachten waard.

Goeie tip! :)

Als ik 'Smart' ga dan wil ik zowel multimedia alswel de tv als laptop/pc gaan gebruiken, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dat kan en dan zou ik graag met een draadloos toetsenbord werken, kan wat ik voor ogen heb?

Genesis
Carpe Diem

Audio addict

Op de Apple tv zit iig geen web browser. Dan zou je al vanaf een iPhone moeten streamen ofzo. Dat werkt prima maar is niet ideaal.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Jack_D

Een smart tv als vervanger voor een laptop/pc vind ik in de praktijk niet zo fijn. Heb in het begin(puur omdat het kon :D ) mijn pc gekoppeld aan de smart tv in de woonkamer en ook met een draadloos keyboard erbij. Maar als je serieus en veel/lang moet werken op de pc, vind ik een bureau met scherm en toetsenbord, alles netjes ergonomisch, toch echt een stuk fijner werken.
(Dit was niet een van de 2 tv's met de chomecast, weet niet of je deze truc ook met een "chromecast smart tv" kan uithalen)






Quote from: genesis on September 22, 2020, 12:30:51Goeie tip! :)

Als ik 'Smart' ga dan wil ik zowel multimedia alswel de tv als laptop/pc gaan gebruiken, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dat kan en dan zou ik graag met een draadloos toetsenbord werken, kan wat ik voor ogen heb?

Genesis

Mokumer45

#11
Ik had een Google Chromecast Ultra media streamer (werkte prima), maar die bleek niet meer te werken na de door mij gedane (verplichte) geupdate beveiliging op het KPN internet voor mijn KPN mailadres (stond ook ergens vermeld). Heb toen een Xiaomi Mi Box S 8 GB Wi-Fi 4k Ultra HD gekocht en die werkt prima en heeft zelfs meer mogelijkheden. Dus hou daar rekening mee als er een KPN internet gebruikt wordt met een KPN mailadres, en een Google Cromecast Ultra streamer is een optie (niet dus) op het verlanglijstje.   
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.