Squeezebox Touch met Tomatekvoeding en Apogee Wyde Eye rca-kabel

Started by Bas Akkerman, September 5, 2020, 15:17:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Wat zou ik hier nog voor kunnen vragen? Volgens mij nog originele doos en afstandsbediening aanwezig, maar die moet ik even zoeken.

De SBT heb ik destijds overgenomen met een dunne streep door het beeld. Voor mij geen probleem, omdat ik het scherm altijd uit had staan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik snap niet goed waarom maar de SQBT is uit de gratie. Ik gebruik hem nog steeds als streamer icm Daphile. Geen moeilijk gedoe met een NAS en LMS..

Je afzetmarkt is beperkt. Streepje in beeld.. Voeding ken ik niet. Kabel kan je of apart verkopen of hij gaat mee in de deal.. Ik zie op marktplaats een bod van 80 euro, wat ik veel vind. Ik zou denken dat rond de 30-40 euro voor deze SQBT met originele voeding redelijk is.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

De SBT is idd uit de gratie, wat niet wegneemt dat deze met wat aanpassingen op een heel hoog niveau kan spelen.
Nadeel is dat je wel wat verstand van servers nodig hebt want standaard wordt LMS niet meer op de nassen ondersteund.
Streepje in beeld zou voor sommigen misschien wel een dingetje kunnen zijn. Ik zou zeggen max 50 als het beeld goed zou zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Waar is de tijd dat de squeeze boxen meer gewild waren dan Pamela Anderson in haar goeie jaren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on September 12, 2020, 09:56:19
Waar is de tijd dat de squeeze boxen meer gewild waren dan Pamela Anderson in haar goeie jaren...

Was die gewild dan? :D

DofN

Quote from: Kingpin on September 12, 2020, 09:53:29
De SBT is idd uit de gratie, wat niet wegneemt dat deze met wat aanpassingen op een heel hoog niveau kan spelen.
Nadeel is dat je wel wat verstand van servers nodig hebt want standaard wordt LMS niet meer op de nassen ondersteund.
Streepje in beeld zou voor sommigen misschien wel een dingetje kunnen zijn. Ik zou zeggen max 50 als het beeld goed zou zijn.

Dat NAS gedoe kan je omzeilen met een NUC met Daphile.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rowdy

Kun je wat meer informatie geven over de TomaTek voeding, zoals:
- uitgangsspanning
- klasse I of II
- foto's
- geschakelde of lineaire voeding



Bas Akkerman

Dank jullie voor de opmerkingen. Dan ben ik geneigd hem te houden om eerlijk te zijn.

Quote from: Rowdy on September 12, 2020, 10:59:23
Kun je wat meer informatie geven over de TomaTek voeding, zoals:
- uitgangsspanning
- klasse I of II
- foto's
- geschakelde of lineaire voeding



Oei, ben niet zo technisch. Lineair volgens mij, 5v dc/3a.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rowdy


Dirk

hier kan je mogelijk (via Google translate) wat meer info uit halen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rowdy

Dank je wel. Het is een klasse I apparaat. Voor mij niet geschikt, heb geen randaarde in de WCD's.

Dirk

heb je dat via de vertaling van eea of leid je dit louter af uit de netingang met aardingspen?

In dat laatste geval zou ik toch even wat verder uitpluizen, 't gebeurt nl. wel vaker dat dit soort bouwers onderdelen gebruiken die voorhanden zijn, dus ik zou ze even contacteren en specifiek de vraag stellen (wat ik me herinner reageren ze bij Tomanek vlot op mails en is Engels geen problem)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rowdy

Uit de netingang met aardingspen.


Heb een e-mail gestuurd naar Tomanek.

Rowdy

Heb antwoord ontvangen van Tomanek. Het is een klasse I voeding. Je kunt het gebruiken op een WCD zonder randaarde, maar voor mijn eigen veiligheid is het beter om te gebruiken op een WCD met randaarde.

Kingpin

Quote from: Rowdy on September 15, 2020, 06:31:36
Heb antwoord ontvangen van Tomanek. Het is een klasse I voeding. Je kunt het gebruiken op een WCD zonder randaarde, maar voor mijn eigen veiligheid is het beter om te gebruiken op een WCD met randaarde.
Hoe vaak komt het voor dat een stilstaand apparaat de fase ineens aan de behuizing komt te liggen  ;)
Daarnaast neem ik aan dat je toch een aardlekschakelaar heb, in het ergste geval krijg je een optater als je aan de behuizing komt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on September 12, 2020, 08:02:44
Ik snap niet goed waarom maar de SQBT is uit de gratie. Ik gebruik hem nog steeds als streamer icm Daphile. Geen moeilijk gedoe met een NAS en LMS..

Je afzetmarkt is beperkt. Streepje in beeld.. Voeding ken ik niet. Kabel kan je of apart verkopen of hij gaat mee in de deal.. Ik zie op marktplaats een bod van 80 euro, wat ik veel vind. Ik zou denken dat rond de 30-40 euro voor deze SQBT met originele voeding redelijk is.
Iemand nog andere ideeën over de prijs? Het is immers een prijsbepaling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

quattronl

80 is wellicht wat te veel en 30 is dan wel weer weinig.
Zie op MP biedingen van zo'n 50,- Denk dat dat de max is voor deze met een streepje.

Voeding? Wellicht is ie wat onbekend dus een packagedeal voor 75,-?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Marino

Volgens mij was de voeding nieuw iets van € 160,-, € 100,- voor de set lijkt mij prima toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Bas Akkerman

Quote from: Marino on September 15, 2020, 18:53:32
Volgens mij was de voeding nieuw iets van € 160,-, € 100,- voor de set lijkt mij prima toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt. Heb er ook nog een Apogee Wyde Eye rca bij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten