Sony introduceert de VPL-VW590 en VPL-VW790 laser projector

Started by vik, August 15, 2020, 20:24:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sion

Quote from: reza on October  7, 2020, 12:50:57
Niet in het HT gebeuren.
Bijna iedereen kiest voor JVC omdat deze " klaar" zijn. Sony loopt achter op het gebied van HDR.
En een licht kanon van Sony die nog geen eens P3 haalt kwa kleurenbereik is toch ook wel wat teleurstellend..

Het "Reza Reality Distortion Field" is weer actief hoor ...

Doe mij maar liever Reality Creation van Sony  :popcorn:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

reza

Je kan nog overstappen naar JVC misschien krijg je nog "iets" terug voor je Sony :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt.
Maar ik denk dat je een beetje aan wishful thinking doet.

Sony en JVC hebben beide voor en nadelen.
En er zijn zat situaties waar de sony simpelweg beter is. En anders om ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  7, 2020, 15:00:37
Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt.
Maar ik denk dat je een beetje aan wishful thinking doet.

Sony en JVC hebben beide voor en nadelen.
En er zijn zat situaties waar de sony simpelweg beter is. En anders om ;)

Heb je ze al gekalibreerd? Gereviewd?

Cijfers komen van Kris Deering, die ken je wel toch..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen
We verkopen al een flink aantal jaren projectoren en wat jij beweert klopt gewoon niet. Sorry.

Begrijp me goed ik heb ook een JVC hangen en vind ze fantastisch. Maar als je geen batcave hebt (en dat hebben de meeste niet) is toch echt de markt heel anders

Epson en Sony lopen dan een stuk harder
Het verschilt per generatie en situatie. Maar dat Sony weg gespeeld word.... Absoluut niet.

Op hdr en absoluut zwart wint JVC al een tijdje.
Maar ga je kijken naar frame interpolatie bv en rust in het beeld en schaduw detail is het toch echt Sony.

Het is net welke situatie en welke eisen je hebt.
Beide (en Epson) zijn gewoon super.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Frank, wat beweer IK dan?
Ik weet niet of je ook reviews leest/ziet van collega's van je? Als dat niet het geval is is dat misschien ook wel eens handig. Als dit wel het geval is dan weet je dat ik niks beweer maar gewoon herhaal wat andere revieuwers/kalibrateurs hebben geconstateerd..

Wat betreft Sony vs JVC is er niks verandert ( althans.. volgens sommige is de motion Flow zelfs beter op de JVC nu dan op de Sony )

Sony is beter in een woonkamer en met sdr
JVC is beter in een batcave met 4k HDR.

Niks nieuws onder de zon.
Persoonlijk kijk ik 90%  UHD materiaal. Dus voor mij een JVC.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on October  7, 2020, 15:47:41
Frank, wat beweer IK dan?
Ik weet niet of je ook reviews leest/ziet van collega's van je? Als dat niet het geval is is dat misschien ook wel eens handig. Als dit wel het geval is dan weet je dat ik niks beweer maar gewoon herhaal wat andere revieuwers/kalibrateurs hebben geconstateerd..

Wat betreft Sony vs JVC is er niks verandert ( althans.. volgens sommige is de motion Flow zelfs beter op de JVC nu dan op de Sony )

Sony is beter in een woonkamer en met sdr
JVC is beter in een batcave met 4k HDR.

Niks nieuws onder de zon.
Persoonlijk kijk ik 90%  UHD materiaal. Dus voor mij een JVC.
Daar zeg je het. Ik zou in mijn HT ipv de N7 prima kunnen leven met de Sony laser omdat dat ook weer voordelen heeft. En side by side vond ik bij werner altijd dat het scene afhankelijk is welke beter is. Maar ik zit dan ook op ik denk 40% HDR. Als dat zoveel zou zijn als bij jou zou ik er sowieso een externe processor voorhangen.

Christoffeldg

Ik vind dat jullie het spel wel erg subjectief spelen hoor. Als je HDR wil moet je zelfs geen projector hebben, aangezien geen enkele projector ook maar in de buurt komt van de HDR kwaliteiten van een OLED of een LCD. Dus om dan HDR als de maatstaf uit te roepen voor een kwalitatieve projector is wel erg kort door de bocht.

En dan hoor ik niemand van jullie praten over reality creation, waar de JVC gewoon helemaal geen alternatief voor heeft.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

J.A.F._Doorhof

Reality Creation valt bij mij onder het kopje enhancements dus ook frame interpolatie

En daar is Sony nog steeds heer en meester.
Op hdr is het JVC.
Maar de berichten die ik hoor en ook zelf onderstreep is dat ik misschien 20-30% hdr kijk. De rest is allemaal full hd.

Nu kan dat met mijn smaak te maken hebben en het feit dat we enorm veel series kijken. Maar ook van onze klanten hoor ik zelden boven de 50% hdr.

Kijk je 90% hdr dan heb je aan de JVC een betere.
Op full hd vind ik de upscaling (reality Creation) in combinatie met Frame interpolatie echt geniaal bij Sony.

Dus je kan niet zeggen deze is beter
Het is echt stuivertje wisselen. Vandaar dat je een goede dealer moet zoeken die je kan vertellen wat in JOUW kamer met JOUW materiaal het beste is.

We hebben hier klanten die voor 10k een projector willen kopen en weg gaan met een 9400 omdat die gewoon veel beter bij ze past. Zo eerlijk zijn we dan wel weer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Christoffeldg

Mocht ik op de markt zijn om een nieuwe te kopen voldoen ze allebei niet! Ik wil er eentje met een HDMI 2.1 aansluiting voor 4k @ 120hz!

Zal nog wel een paar jaartjes mogen wachten vrees ik.  :pompom:
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

CineSmurf

Sony's hebben geen automatische lenskap, toch? Is dat in de praktijk vervelend? Ik had vroeger een projector, die je bij het op/afhalen van de lenskap uit focus kon draaien.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

Quote from: Christoffeldg on October  7, 2020, 18:13:15
Mocht ik op de markt zijn om een nieuwe te kopen voldoen ze allebei niet! Ik wil er eentje met een HDMI 2.1 aansluiting voor 4k @ 120hz!

Zal nog wel een paar jaartjes mogen wachten vrees ik.  :pompom:

Waarom heb je dat allemaal nodig?



Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Christoffeldg

Quote from: reza on October  7, 2020, 18:25:07
Waarom heb je dat allemaal nodig?



Zeker

Gaming, net een Nvidia 3080 video kaart besteld en aangekregen, en deze kan absoluut de volle 120hz + 4k @ 4:4:4 benutten voor topkwaliteit!  :coffee: :worship:
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

J.A.F._Doorhof

Qua lag moet je eigenlijk niet op een projector gamen. Tenzij je niet zo een last hebt van lag.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt


Christoffeldg

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  7, 2020, 19:17:17
Qua lag moet je eigenlijk niet op een projector gamen. Tenzij je niet zo een last hebt van lag.

Jawel hoor, de Sony heeft maar 26ms input lag. Dat is echt wel goed hoor.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

J.A.F._Doorhof

Voor mensen zoals ik.wel ;)
Maar heb wat gamers in de klantenkring die niets willen boven de 10.

Tja dat worden dan monitoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalP

Quote from: reza on October  7, 2020, 15:47:41

Sony is beter in een woonkamer en met sdr
JVC is beter in een batcave met 4k HDR.


Wat ik zou willen weten is welke is nu echt heer en meester als je een Lumagen of Envy het HDR stuk laat doen, dus echt puur de projector op beeldkwaliteit beoordelen.
Dan kan je Sony nog wel eens verrassend zijn vermoed ik....
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Quote from: Kjelt on October  7, 2020, 19:37:55
JVC ook niet meer, al lang niet meer.


jawel hoor..
Dé mijne heeft het en de x 7900 ook.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

Quote from: Kjelt on October  7, 2020, 19:37:55
JVC ook niet meer, al lang niet meer.

Quote from: CineSmurf on October  7, 2020, 18:20:13
Sony's hebben geen automatische lenskap, toch? Is dat in de praktijk vervelend? Ik had vroeger een projector, die je bij het op/afhalen van de lenskap uit focus kon draaien.
Geen automatische lenskap? Dan geen JVS en Sony, maar terug een Epson! 🤪

Wij kijken in de woonkamer, vooral in het weekend en s'avonds in het donker en zonder (sfeer)verlichting en mogelijkheid van overal rolluiken. Wij kijken indien beschikbaar graag in 4K (HDR) via Netflix en andere streaming en ook 1080p met onze Shield tv. Via de uhd player vooral BD en af een toe UHD (nog hoge prijs en niet altijd betere kwaliteit).

Welke beamer koop ik momenteel aan de beste prijs/kwaliteit?
Wil dit najaar een upgrade doen naar een native 4K beamer.
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de feedback!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

CineSmurf

Ah, mijn projector is al wat ouder. Toe aan vervanging kennelijk.  :bigsmile:

Maar belangrijker dan de automatische lenskap: werkt dat wel goed dan met die handmatige lensdopjes?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dirk

Quote from: ppeter on October  7, 2020, 20:55:25
Welke beamer koop ik momenteel aan de beste prijs/kwaliteit?
Wil dit najaar een upgrade doen naar een native 4K beamer.
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de feedback!
Ik zou deze even in een eigen/apart topic stellen, dan kan ik ook makkelijker volgen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pietnoeck

Quote from: PascalP on October  7, 2020, 20:18:12
Wat ik zou willen weten is welke is nu echt heer en meester als je een Lumagen of Envy het HDR stuk laat doen, dus echt puur de projector op beeldkwaliteit beoordelen.
Dan kan je Sony nog wel eens verrassend zijn vermoed ik....

Dat had ik ook graag geweten, nieuwe pj kopen ( heb een Sony 260) of de Envy ervoor hangen ?

J.A.F._Doorhof

Envy doet hdr enorm goed
Heb nog geen projector gezien die daar bij in de buurt komt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Maar je gaat geen Envy van 8k€ voor een projector van <5k€ zetten althans dat lijkt mij buiten proportioneel.
Geld in de pocket houden zou ik adviseren en doorsparen voor de volgende ronde en hopen dat de Sony projectoren dan gewoon goed DTM aan boord hebben en in geval van JVC er een keer een laser ter beschikking komt.